printlogo


کد خبر: 255550تاریخ: 1401/8/4 00:00
در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه از برگزیدگان جشنواره قدردانی شد
معرفی برترین‌های فیلم کوتاه

آیین اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور فیلمسازان و علاقه‌مندان در دومین روز آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار و از برگزیدگان جشنواره قدردانی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار دوشنبه ۲ آبان‌ماه با معرفی برگزیدگان در برج میلاد به کار خود پایان داد. 
در بخش مسابقه بین‌الملل، جایزه بهترین فیلم انیمیشن «فقدان» به کارگردانی مارک هریچر از فرانسه تعلق گرفت. جایزه بهترین فیلم مستند این بخش هم به مستند «زادگاه» به کارگردانی جووانی مونتانیا از ایتالیا اختصاص پیدا کرد. جایزه بهترین فیلم تجربی این بخش هم به «حوضچه جاذبه» به کارگردانی جاناتان په از فرانسه اهدا شد. در ادامه جایزه بهترین فیلم داستانی بخش بین‌الملل به فیلم داستانی «پنجره‌های قدیمی» به کارگردانی میتهم ریدا از انگلستان رسید. 
از بین شرکت‌کنندگان بخش ملی جشنواره لوح تقدیر بهترین کارگردان فیلم تجربی به مرتضی فرهادنیا برای «صبحانه» رسید. همچنین برگ زرین جشنواره در همین بخش به احسان میرزایی برای «اتاق آقای ون» تعلق گرفت. برگ زرین بهترین پویانمایی بخش ملی هم به فرنوش عابدی برای فیلم «سمپاش» اهدا شد. در ادامه بخشی دیگر از برگزیدگان مسابقه ملی معرفی شدند که در این قسمت، برگ زرین بهترین تحقیق و پژوهش در فیلم مستند به سولماز علیزاده برای فیلم «سوری» رسید. برگ زرین بهترین کارگردانی مستند هم به مجتبی حیدری برای فیلم «من زنده برگشتم» اهدا شد. 
در بخش دیگری از اختتامیه، نوبت به سازمان‌ها و نهادها رسید تا آثار برگزیده خود را اعلام کنند. در این بخش جایزه ویژه بنیاد سینمایی فارابی به کارگردان «رنگارنگ» تعلق گرفت و اعتبارنامه نخستین فیلم بلند خود را دریافت کرد. جایزه دیگر به سیدعطاءالله مجابی رسید. امیر پذیرفته هم همین جایزه را دریافت کرد. همچنین اعلام شد اعتبارنامه‌ای از سوی بنیاد سینمایی فارابی به امید وفایی اهدا خواهد شد. 
وزارت بهداشت جایزه ویژه خود را به فیلم «اسما» ساخته مصطفی آقامحمدلو اهدا کرد و جایزه ویژه خانه کتاب و ادبیات ایران به مستند «آقا مهدی زین‌الدین» ساخته سجاد معارفی تعلق گرفت. جایزه ویژه سازمان تبلیغات اسلامی هم به فیلم کوتاه «اسما» ساخته مصطفی آقامحمدلو اهدا شد. در بخش پایانی اهدای جوایز نیز جایزه بزرگ جشنواره سی‌ونهم فیلم کوتاه به «فیلسوف» از کشور اسپانیا اهدا شد. دریافت این جایزه به‌ معنای معرفی فیلم به آکادمی اسکار است. «نوشابه مشکی» نیز با ۱۶۳۲ رأی، به عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان معرفی شد.
 

Page Generated in 0/0052 sec