printlogo


کد خبر: 255555تاریخ: 1401/8/5 00:00
اخبار

راهیابی «وتن من» به جشنواره کنیا
فیلم مستند «وَتن من» به کارگردانی حسین همایون‌فر در پنجمین جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا اکران می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم مستند «وَتن من» به کارگردانی حسین همایون‌فر، محصول گروه مستند بنیاد فرهنگی روایت فتح در پنجمین جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا اکران می‌شود. این مستند با موضوع روایتی از زندگی جانباز سرافراز مهدی علیزاده، قهرمان رشته پرتاب نیزه در پاراالمپیک است. علیزاده در سال ۱۳۶۷ که ۱۵ سال داشت به اسارت رژیم بعث درآمد و ۳۰ ماه بعد، پس از تحمل رنج ناشی از شکنجه‌های دشمن و در حالی‌ که خانواده‌اش تصور می‌کردند به شهادت رسیده است، همراه با آخرین گروه آزادگان به کشور بازگشت. علیزاده از سال ۱۳۹۲ ورزش حرفه‌ای را در رشته دوومیدانی آغاز کرد و در آخرین دوره بازی‌های پاراآسیایی که به میزبانی جاکارتا برگزار شد، موفق به کسب نشان طلا در ماده پرتاب نیزه شد. 
جشنواره فیلم‌های ورزشی کنیا (kisff) که از سال ۲۰۱۸ در شهر نایروبی کنیا برگزار می‌شود، امسال در پنجمین دوره خود پنجم تا هشتم آبان‌ماه (۲۷ تا ۳۰ اکتبر) میزبان بیش از صد فیلم ورزشی از سراسر دنیا خواهد بود. 
***
«وضعیت زرد3» شاید در نوروز و رمضان 1402
کارگردان سریال «وضعیت زرد» خبر داد احتمال دارد فصل سوم این سریال به نوروز و رمضان سال آینده برسد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در حالی ‌که پیش‌تر فصل چهارم سریال «نون ‌خ» به عنوان یکی از سریال‌های نوروزی- رمضانی 1402 معرفی شده بود، کارگردان «وضعیت زرد» از احتمال شرایط مشابه برای فصل سوم سریالش خبر داد. مجید رستگار، کارگردان سریال «وضعیت زرد» در این باره به مهر گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای این است که این سریال برای نوروز و رمضان برسد و فضای سیت‌کام سریال پررنگ می‌شود. قرار بود ۵۰ قسمت نوشته شود که اطلاع دارم در حال حاضر تا ۲۶ قسمت را دارند پیش می‌برند. قالب کار درآمده است و این روزها در مرحله پیش‌تولید هستیم. بازیگران اصلی هم همان نقش‌ها هستند و حدود 3 هفته دیگر که این ۲۶ قسمت نوشته شود، برای تولید نوروزی کار آماده خواهیم شد. 
فصل دوم سریال «وضعیت زرد» که اوایل تابستان امسال به پخش رسید، توانست 18 درصد بینندگان تلویزیون را با خود همراه کند. 
***
تلویزیون حق پخش جام‌جهانی را خرید
صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حق پخش تمام مسابقات فوتبال جام‌جهانی 2022 قطر را خریداری کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پس از مذاکرات اخیر مسؤولان صداوسیما و مجموعه‌Bin media group، در نهایت طرفین برای پخش مستقیم تمام رقابت‌های جام‌جهانی از طریق صداوسیمای کشورمان به توافق رسیدند. با توجه به خرید حق پخش دیدارهای جام‌جهانی محدودیتی برای گزارشگران تلویزیونی برای فعالیت در جام‌جهانی قطر وجود نخواهد داشت. 
بر این اساس همه بازی‌های جام‌جهانی به صورت زنده و قانونی از رسانه ملی پخش خواهد شد. علی فروغی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ورزش صداوسیما این خبر را تایید کرد. 
***
سازنده «پسر دلفینی» صادرکننده نمونه ملی شد
شرکت پویانمایی آسمان خیال، سازنده فیلم پسر دلفینی به عنوان یکی از شرکت‌های نمونه صادرکننده ملی معرفی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، شرکت پویانمایی «آسمان خیال» که پویانمایی «پسر دلفینی» را تولید کرده است، به عنوان یکی از 47 شرکت صادرکننده نمونه ملی معرفی شد. این انیمیشن در حال حاضر بیش از 2 میلیون دلار در سینماهای روسیه و پلتفرم‌های خارجی فروش داشته است و در سینماهای کشور نیز با فروش 15 میلیارد تومانی در صدر جدول فروش سینماها ایستاده است. 
***
آرشیو شبکه مستند آرشیو برتر صداوسیما شد
تندیس و لوح سپاس یازدهمین آیین انتخاب و اعطای عنوان آرشیو برتر صداوسیما به شبکه مستند رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز»، تندیس و لوح سپاس یازدهمین آیین انتخاب و اعطای عنوان آرشیو برتر صداوسیما با تقدیر از فاطمه پیروزی به شبکه مستند سیما رسید. پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما با اهدای لوح یادبود به مدیر آرشیو شبکه مستند سیما از زحمات او و شبکه مستند قدردانی کرد. تندیس و لوح سپاس یازدهمین آیین انتخاب و اعطای عنوان آرشیو برتر با حضور حسین مهدیان، مدیرکل آرشیو صداوسیما در شبکه مستند به مدیر آرشیو این شبکه اهدا شد.

Page Generated in 0/0056 sec