printlogo


کد خبر: 255572تاریخ: 1401/8/5 00:00
از این‌وره یا به اون‌وره؟

 
شاهزاده رضا پهلوی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره کودتای ۲۸ مرداد، ضمن پاسخ ندادن، گفت: معترضان بی‌دفاع ایران هم‌اکنون به یاری سبز خارجی‌ها نیازمندند و اگر خودشان تنهایی انقلاب کنند و عوامل خارجی هم مثل ماست نگاه کنند، با آنها قهر می‌کنیم.
وی افزود: حتی شاید تا روز قیامت!
او سپس بی‌توجه به سوال گفت: بعضی آدم‌های دِمده می‌گویند نباید در کشور دخالت خارجی باشد. اما مگر دنیا چند روزه؟ اینکه همه دور هم در کشور حکومت کنیم بهتر است یا اینکه هیچ کدام هیچ پخی نشویم؟ مثلا آزادی عقیده را در میان معترضان برلین ببینید. اصلا چه عیبی دارد کنار پرچم شیر و خورشید برای تنوع، چندصد تا پرچم دیگر هم باشد؟ تازه‌شم من که تنها نمی‌توانم مملکت را اداره کنم؛ آمدیم و پس‌فردا مامان مُرد.
پهلوی در ادامه با عدم اشاره به کودتا ابراز داشت: ۲۸ مرداد هم در واقع روزی است که از نیمه ماه که به آخرش نزدیک شده، در واقع دو روز به اولش رفته و نیمه رو اگر وارونه کنیم، به نوعی... اجازه بدید به فرانسه توضیح بدم.
شاهزاده در پایان با اکراه گفت: باشه اصن! حالا یکی دستش خورده یه کودتایی شده. از قدیم گفتن آمریکا و انگلیس کودتا کنند، ابلهان باور کنند! اصلا مگر کودتا از پایین به بالا نیست؟ نیست؟ چپ به راست؟ منتهی الیه شمال شرق ضلع جنوبی به غرب؟ عه، آقا، اصلا مامان از ترس اینکه تو روحیه‌ام اثر منفی بذاره، قضیه‌شو برام تعریف نکرده به خدا!

Page Generated in 0/0054 sec