printlogo


کد خبر: 255604تاریخ: 1401/8/7 00:00
اخبار

پخش «گیل دخت» از هفته دوم آبان‌
سریال ۶۰ قسمتی «گیل دخت» از هفته بعد پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ٢٢:١٥ از شبکه یک سیما پخش می‌شود و تا اواخر بهار سال ١٤٠٢ روى آنتن خواهد بود. به گزارش فارس، «گیل دخت» عنوان سریال تاریخی‌ است که به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی تولید شده است. فیلمنامه این سریال را مجید آسودگان به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما نوشته و نگارش آن ۵ سال زمان برده است. این سریال حکایت گلنار و اسماعیل است که در میان هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دل‌شان با مهر و محبت هم بافته می‌شود و... . از جمله بازیگران نام‌آشنایی که در سریال «گیل دخت» ایفای نقش می‌کنند می‌توان به سعید راد، میترا رفیع، رضا اکبرپور، یاسمین معاوی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، ثریا قاسمی، محمود پاک‌نیت، حبیب دهقان‌نسب، فخرالدین صدیق‌‌شریف، فریبا متخصص، صالح میرزاآقایی، نفیسه روشن، حمید ابراهیمی، محمد فیلی و رویا جاویدنیا اشاره کرد. 
***
معرفی مفاخر ایرانی در «ایرانبانان»
مفاخر ایرانی در برنامه «ایرانبانان» رادیو نمایش معرفی می‌شوند. در خلاصه معرفی برنامه «ایرانبانان» رادیو نمایش آمده است: «هویت ملی هر کشوری، اساسی‌ترین رکن فرهنگی و قوام تربیتی در آن کشور است. ایران از نظر هویت و تاریخ دارای شخصیت‌های تأثیرگذاری در ایران و جهان است. مجموعه‌ای از اسامی پرآوازه که هر کدام باعث افتخار هستند در برنامه «ایرانبانان» با اولویت تاریخی معرفی خواهند شد. «ایرانبانان» به تهیه‌کنندگی ریحانه یزدان‌دوست و گویندگی و نویسندگی فاطمه حاتمی از ۵ آبان ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه رادیویی نمایش رفت. 
***
«سیره‌نامه امیرالمؤمنین» منتشر شد
کتاب «سیره‌نامه امیرالمومنین» نوشته علی کورانی‌عاملی با ترجمه سیدابوالقاسم حسینی توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل روانه بازار نشر شد. به گزارش مهر، جلد دوم کتاب «سیره‌نامه امیرالمومنین» تألیف علی کورانی‌عاملی ترجمه سیدابوالقاسم حسینی (ژرفا) توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شد. این کتاب چند ماه پس از انتشار نخستین جلد از ترجمه آن منتشر شده است. جلد دوم این کتاب دربردارنده حوادث روزگار خلافت 3 حاکم پس از پیامبر و نقش حضرت علی در این حوادث، چگونگی روی آوردن مردم به امیرالمؤمنین علی برای حکومت و همچنین سیره حکومتی ایشان است. کتاب «سیره‌نامه امیرالمومنین» در ۲۰ فصل تدوین شده است که عناوین برخی فصول آن عبارت است از: «حجت‌آوری علی در برابر ابوبکر، عمر و عثمان»، «نمونه‌هایی از مراجعه ابوبکر و عمر به علی»، «مقایسه ثروتمندی علی با ابوبکر و عمر و عثمان»، «سیاست پیامبر در جذب بنی‌امیه»، «اصول سیاست امیرالمؤمنین در برابر عثمان»، «رنج‌های علی از دستگاه اداری و وزیران عثمان»، «بیعت با علی برای خلافت»، «تلاش‌های علی برای بازگرداندن نظام نبوی» و «پرتوی بر دولتمردان از نظر علی». «سیره‌نامه امیرالمؤمنین: در روزگار خلافت ابوبکر، عمر و عثمان تا هنگام بیعت با وی برای خلافت»، در ۸۶۸ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۶۰ هزار تومان، توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل بتازگی روانه بازار شد. 

Page Generated in 0/0072 sec