printlogo


کد خبر: 255615تاریخ: 1401/8/7 00:00
برد سرخابی‌ها قبل از تعطیلی طولانی‌مدت لیگ برتر
صدر قرمز ماند

تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری که تا دقایق پایانی گره خورده بود توانست توسط مهاجم بلندقامت خود به گل برسد و با کسب 3 امتیاز دیدار با مس به صدرنشینی خود تداوم ببخشد. در روز نخست هفته یازدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۷ روز پنجشنبه تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان مس کرمان بود که این دیدار با پیروزی یک بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. شیخ دیاباته (۷۴) برای پرسپولیس گل زد. پرسپولیس که یحیی گل‌محمدی را به دلیل ابتلا به کرونا به همراه نداشت، در این دیدار با علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌‌فر (۷۰ سیامک نعمتی)، کمال کامیابی‌نیا (۴۶ شیخ دیاباته)، میلاد سرلک، مهدی ترابی (۷۰ محمد عمری)، سعید صادقی (۷۰ امید عالیشاه)، سروش رفیعی (۸۶ سینا اسدبیگی) و یورگن لوکادیا به میدان رفت. سرخپوشان که انگیزه بالایی برای رسیدن به پیروزی و 3 امتیاز این دیدار داشتند، در همان دقایق ابتدایی می‌توانستند به گل برتری برسند اما ضربه چیپ سعید صادقی را که از روی دروازه‌بان هم رد شده بود، مدافع مس از روی خط دروازه برگرداند تا تیم تهرانی در دقیقه ۱۰ از رسیدن به گل اول محروم شود. در ادامه باز هم این پرسپولیسی‌ها بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند و دقیقه ۴۰ هم توسط سروش رفیعی درون محوطه جریمه صاحب فرصت خوبی برای گلزنی شدند اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت و خطری دروازه میهمان کرمانی را تهدید نکرد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در شروع نیمه دوم کادر فنی پرسپولیس تصمیم به جابه‌جایی در ترکیب این تیم گرفت و شیخ دیاباته را به جای کمال کامیابی‌‌نیا راهی میدان کرد تا با 2 مهاجم فشار بیشتری روی دروازه تیم کرمانی بیاورند. این تعویض تاثیر خودش را گذاشت و پرسپولیس در همان شروع نیمه دوم صاحب موقعیت‌های خوبی شد اما دروازه مس باز نشد تا اینکه سرخپوشان در دقیقه ۷۰ سه تعویض دیگر انجام دادند و در نهایت موفق شدند روی ارسال سروش رفیعی در دقیقه ۷۴ توسط شیخ دیاباته به گل برتری دست پیدا کنند. در ادامه تیم کرمانی به دنبال جبران گل خورده حملاتی را روی دروازه پرسپولیس پی‌ریزی کرد اما دفاع کم‌اشتباه و خوب سرخپوشان اجازه نداد این تیم به گل برسد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی یک برد حداقلی دیگر را به دست بیاورند و با ۲۴ امتیاز صدر جدول را در اختیار داشته باشند. 
 
* خطر از بیخ گوش چند بازیکن گذشت
برد پرسپولیس مقابل مس کرمان با حفظ بازیکنان این تیم برای حضور در داربی پایتخت همراه بود. پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر مقابل مس کرمان ۲۴ امتیازی شد تا صدر جدول را همچنان در اختیار خود بگیرد و به استقبال تعطیلات لیگ برتر به دلیل برگزاری بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ برود. سرخپوشان پایتخت در حالی پس از تعطیلی به وجود آمده در لیگ برتر به مصاف استقلال تهران می‌روند که هیچ‌یک از بازیکنانش محروم نیستند. محمد عمری، علی نعمتی، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند 3 اخطاره‌های پرسپولیس را تشکیل می‌دهند که در بازی با مس کرمان، اخطار نگرفتند تا شانس حضور در نخستین داربی فصل جاری را داشته باشند. 
 
* بازیکنی که به پرسپولیس نیامد ۱۵ میلیارد گرفت
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ابتدای فصل بازیکنی را می‌خواستیم که به تیم ما نیامد اما گفت تیم دیگری ۱۵ میلیارد تومان به من داده است. رضا درویش در حاشیه بازی پرسپولیس مقابل مس کرمان درباره پرونده بدهی به بوژیدار رادوشوویچ گفت: قبل از هر چیز شهادت هموطنان در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را تسلیت عرض می‌کنم. درباره رادوشوویچ باید بگویم ظرف ۲ هفته آینده پرونده‌اش مورد بررسی قرار می‌گیرد. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره افرادی که برای دفاع از این پرونده به سوییس خواهند رفت، گفت: احتمالا من به همراه آقای حسینی، مدیر امور بین‌الملل برای دفاع از حقوق باشگاه برویم. مدارک و مستندات خودمان را که به او پول داده‌ایم به دادگاه می‌دهیم. ضمن اینکه طبق قوانین فیفا وقتی یک بازیکن با باشگاه دیگری قرارداد جدید می‌بندد، باید از مبلغ کل قرارداد قبلی‌اش کسر شود. درویش درباره احتمال برگزاری اردوی خارجی پرسپولیس هم تصریح کرد: هنوز مشخص نیست. 3-2 گزینه به ما پیشنهاد شده است. ابتدا با آقای گل‌محمدی بررسی می‌کنیم و سپس تصمیم‌گیری می‌شود. 
او همچنین درباره چمن زمین تمرین پرسپولیس گفت: زمین بتازگی کاشت شده است و تیم هم تمرین کرده و مشکلی ندارد. درویش درباره صحبت‌های مالی ابتدای فصل برای جذب برخی بازیکنان هم گفت: موضوع این است که از من پرسیده شد آیا همه را جذب کردید، گفتم نه! چون در حد خودمان خرج می‌کنیم. ما طبق استانداردهای خودمان خرج کردیم. یک بازیکن را حاضر بودیم 5-4 میلیارد بدهیم اما گفت به من ۱۵ میلیارد می‌دهند. او درباره مشکل بسته ماندن حساب باشگاه پرسپولیس هم یادآور شد: همه حساب‌های‌مان بسته است. 
 
* پرسپولیس چگونه برابر مس به پیروزی رسید؟
مربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه دیدار سختی برابر مس کرمان داشتیم، گفت: برای رسیدن به پیروزی تغییر تاکتیک دادیم و نیمه دوم با یک مهاجم بیشتر به دروازه حریف حمله کردیم. «اوسمار ویرا» پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل مس کرمان در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی گفت: همین‌طور که در نشست خبری پیش از بازی گفتم، بازی آسانی در لیگ برتر امسال وجود ندارد. امروز هم بازی سختی داشتیم. مربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: در نیمه اول بیشتر توپ را در اختیار داشتیم اما در نیمه دوم با تعویض کمال کامیابی‌نیا و حضور شیخ دیاباته توانستیم بیشتر در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شویم و به گل هم برسیم. وی درباره بردهای یک بر صفر پرسپولیس که از آن به عنوان پیروزی‌های اقتصادی یاد می‌شود هم تاکید کرد: اگر با همین رویه پیش برویم هم قهرمان می‌شویم. ما قبل از هر بازی نمی‌توانیم نتیجه را تعیین کنیم. بازی به بازی پیش می‌رویم. وی درباره برنامه پرسپولیس در تعطیلات پیش رو هم گفت: ابتدا باید استراحت کنیم تا با ذهنی آرام روبه‌رو شویم. بهتر است بازیکنان با ذهن آرام در کنار خانواده و دوستان خودشان باشند. بعد از جام‌جهانی بازی‌های سختی در ادامه لیگ برتر و جام حذفی خواهیم داشت. باید از لحاظ بدنسازی آماده شویم. ویرا درباره احتمال برگزاری اردوی تدارکاتی پرسپولیس در خارج از کشور نیز گفت: درباره آن صحبت کرده‌ایم اما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم. می‌خواهیم ۱۰ الی ۱۲ روز تمرین داشته باشیم تا به مرز آمادگی کامل برسیم. 
***
    پیروزی استقلال در بازگشت «ساپینتو»   
استقلال در هفته یازدهم لیگ برتر و در روز اتمام محرومیت سرمربی خود، برابر هوادار به پیروزی رسید تا ۲۲ امتیازی می‌شود. 
در ادامه مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال دیروز جمعه تیم‌های استقلال و هوادار به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال ‏به پایان رسید. در این مسابقه که ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برگزار شد، محمد محبی (۹) برای استقلال گلزنی کرد.
با این برد، استقلال ۲۲ امتیازی شد. ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال بعد از چند بازی محرومیت، دیروز روی نیمکت حضور داشت. با وجود برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران، استقلال توانست خیلی زود برتری خود را بر تیم هوادار تحمیل کند و گل نخست را با گذشت کمتر از ۱۰ دقیقه به ثمر برساند. این گل روی پاس ارسلان مطهری و نفوذ محمد محبی از سمت چپ دفاع تیم هوادار به دست آمد؛ جایی که مهاجم استقلال با یک ضربه به جهت مخالف دروازه هوادار موفق به گلزنی شد. 
استقلال دقیقه ۳۴ هم توسط ارسلان مطهری این فرصت را داشت که دومین گل را به ثمر برساند اما میلاد فراهانی دروازه‌بان هوادار موقعیت تک به تک مطهری را مهار کرد. هوادار در ابتدای نیمه دوم ۳ تعویض انجام داد تا با ارائه بازی هجومی، گل‌ خورده را جبران کند.
در دقیقه ۵۳ محمدی این فرصت را داشت که دروازه استقلال را باز کند اما حسین حسینی با واکنش خود مانع گل خوردن آبی‌پوشان شد. استقلال هم در دقیقه ۵۷ روی حرکت مهدی قائدی و خروج ناموفق میلاد فراهانی موقعیت خوبی برای گلزنی داشت اما ضربه قائدی به تیرک عمودی تیم میزبان برخورد کرد. هوادار هرچند در ادامه برای گلزنی حملاتی روی دروازه حریف ترتیب داد اما این حملات بی‌تاثیر بود. استقلال هم با هجوم یامگا در دقایق پایانی ۲ موقعیت خوب گلزنی به دست آورد که این فرصت‌ها از دست رفت.

 


Page Generated in 0/0143 sec