printlogo


کد خبر: 255616تاریخ: 1401/8/7 00:00
طارمی بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا شد
مهدی بالاتر از مسی

ستاره ایرانی پورتو به عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. مهدی طارمی با درخشش در بازی تیمش مقابل بروژ در کنار ۳ ستاره دیگر، کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیکن هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا شد. او رقیبان سرسختی برای کسب این عنوان داشت که سرشناس‌ترین آنها لیونل مسی بود اما ستاره بوشهری فوتبال ایران موفق شد در نظرسنجی یوفا بالاتر از مسی و سایر رقبا، به عنوان بهترین بازیکن هفته UCL انتخاب شود. مهدی طارمی در شب پیروزی 4 بر صفر تیمش مقابل بروژ موفق شد در استادیوم یان برایدل 2 گل وارد دروازه میزبان کرده و روی گل سوم تیم که توسط استفن اوستاکیو به ثمر رسید، نقش اصلی را ایفا کند. او بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و نامش در تیم منتخب هفته هم دیده می‌شد. هفته رویایی مهدی پس از بازی تکمیل شد و یوفا او را به عنوان بازیکن هفته انتخاب کرد. لیونل مسی به عنوان یکی از رقیبان مهدی، در این هفته ۲ گل و ۲ پاس گل برای پاری‌سن‌ژرمن به ارمغان آورد. رافا سیلوا، هافبک تهاجمی و پرتغالی بنفیکا که هفته گذشته در لیگ پرتغال، به همراه تیمش طارمی و پورتو را شکست داده بود، دیگر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن هفته بود. او ۲ گل به یووه ‌زده بود. جیووانی سیمئونه از ناپولی نفر بعدی لیست 4 نفره یوفا بود که در نهایت از بین آنها، ستاره ایرانی به عنوان بهترین بازیکن هفته برگزیده شد. 
 
* انتقام‌جویی به سبک طارمی
همان‌طور که گفته شد در دور پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال پورتو در استادیوم یان برایدل توانست به لطف درخشش فوق‌العاده مهدی طارمی، با 4 گل از سد بروژ بگذرد. مهاجم ایرانی در این بازی 2 گل زد و یک پاس گل داد و ستاره تیمش بود.
طارمی توانست دقیقه 33 به رکورد خیره‌کننده مینیوله و بروژ در ثبت 4 کلین‌شیت پیاپی و 393 دقیقه بسته نگه داشتن دروازه پایان دهد. روی پاس در عمق و دیدنی اوتاویو مونتیرو، مهاجم ایرانی پورتو با گلر میزبان تک به تک شد و با یک ضربه بغل پای حرفه‌ای و دیدنی، توپ را به تور دروازه مینیوله چسباند و پورتو را پیش انداخت تا آنها با برتری یک بر صفر به رختکن بروند. مهدی طارمی دقیقه 70 انتقام دیدار رفت را به صورت کامل از بروژ گرفت. پرتاب اوت بلند بازیکنان پورتو را مدافعان حریف به شکل ناقص دفع کردند. توپ سپس به گالنو رسید و با یک پاس خوب، اوتاویو مونتیرو را صاحب موقعیت کرد و او با پاس تک‌ضرب، توپ را به طارمی سپرد که مهاجم ایرانی نیز با شوتی بغل پا و ساده، دروازه میزبان را برای بار چهارم باز کرد. طارمی حتی فرصت هت‌تریک هم داشت اما شوت او در دقیقه 76 از پشت محوطه جریمه را مینیوله به زحمت دفع کرد. در نهایت، این بازی با نتیجه 4 بر صفر به سود پورتو به پایان رسید تا سرجیو کونسیسائو به شکل جالب توجهی و با درخشش مهاجم ایرانی خود، انتقام بازی رفت را بگیرد.

Page Generated in 0/0051 sec