printlogo


کد خبر: 255627تاریخ: 1401/8/7 00:00
اخبار

3 بیمار مبتلا به آنفلو‌آنزا در خوزستان فوت شدند
شیوع آنفلوآنزای نوع A در کشور
گزارش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور نشان می‌دهد بیشتر بیماران مبتلا به نوع A این ویروس هستند. در همین ارتباط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از فوت ۳ نفر در خوزستان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا از ابتدای مهر تاکنون خبر داده است. بنا به این گزارش، ویروس آنفلوآنزا امسال از نخستین ماه پاییز در کشور خودنمایی کرد و باعث شد زودتر از سال‌های گذشته، درگیر اپیدمی آنفلوآنزا شویم. آنطور که از گزارش‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برآورد می‌شود، این ویروس در اغلب استان‌ها مشاهده شده است اما شدت بیماری در برخی از مناطق کشور بیشتر است. وزیر بهداشت نیز گفته وارد اپیدمی آنفلوآنزا شده‌ایم. امیرحسین اورندی، معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی با اشاره به اهمیت جداسازی بیماران مبتلا به آنفلوآنزا در بخش‌ها گفت: با توجه به محدودیت تخت‌های بستری این موضوع نیاز به مدیریت جدی دارد تا ضمن رعایت الزامات ایمنی بیمار در بخش‌ها با کمبود تخت مواجه نشویم. وی افزود: همچنین نیاز است برای تسریع فرآیند پاسخ‌دهی تست‌های PCR «کووید-۱۹» و آنفلوآنزا برنامه‌ریزی کنیم. این موضوع برای مدیریت درمان بیماری آنفلوآنزا در روزها و ماه‌های آتی که ممکن است شاهد اوج‌گیری بیماری باشیم، کمک مهمی است. همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: ۳ نفر در خوزستان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا از ابتدای مهر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. پژمان بختیاری‌نیا بیان کرد: تعداد بیماران با علائم حاد تنفسی فوقانی در طول ۱۰ روز اخیر با شیب ملایمی در حال افزایش است و طبق آخرین اطلاعات آزمایشگاهی حدود ۴۰ درصد این موارد مبتلا به آنفلوآنزا هستند. وی افزود: ۴۰ درصد مبتلایان در محدوده سنی ۱۵ تا ۴۵ سال و ۳۰ درصد زیر ۱۵ سال هستند که همان جمعیت دانش‌آموزی است. بختیاری‌نیا به جداسازی بیمار از جامعه، استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها و واکسن زدن افراد پرخطر بویژه زنان باردار توصیه کرد. 
***
جمع‌آوری تمام بخاری‌های نفتی‌مدارس
رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: جمع‌آوری تمام بخاری‌های نفتی خطرآفرین از کلاس‌های درس کشور در مناطق دارای زیرساخت گاز و برق انجام شد. در هفته‌ای که گذشت یوسف نوری، وزیر آموزش‌و‌پرورش پس از مدت‌ها گمانه‌زنی سرانجام حمیدرضا خان‌محمدی، مدیر جهادی و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را به سمت سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منصوب کرد و با این حکم دوران مسؤولیت مهرالله رخشانی‌مهر، سکاندار پیشین این سازمان عمرانی برای آموزش‌و‌پرورش به اتمام رسید. رخشانی‌مهر که دوران وزارت 3 وزیر را دیده بود به گواه بسیاری از افراد و خیران مدرسه‌ساز، توانست بخش زیادی از وظایف محوله را انجام داده و در این زمینه آمار خوبی نیز از خود به یادگار بگذارد. وی در پیام خداحافظی خود گفت: از دی‌ماه ۱۳۹۶ تا دوم آبان‌ماه ۱۴۰۱ حدودا ۱۷۳۶ روز در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مشغول فعالیت بودم و در این مدت با تلاش همکارانم و خیرین بزرگوار، سالانه حدود ۱۵ هزار کلاس درس جدید ساخته شد؛ به عبارتی در زمان مسؤولیتم، حدود ۹۰ هزار کلاس درس جدید در کشور احداث شد و میانگین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به کلاس‌های درس جدید، نوساز و استاندارد قدم گذاشتند. 
***
شهادت 3 دانش‌آموز در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)
در حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع)، 2 دانش‌آموز شیرازی و یک دانش‌آموز اهل سیرجان استان کرمان به شهادت رسیدند. در پی حمله تروریستی شامگاه روز چهارشنبه چهارم آبان‌، عنصر تکفیری- وهابی به حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع)، ۲ دانش‌آموز شیرازی نیز در کنار تعدادی دیگر از هموطنان‌مان به شهادت رسیدند. بنا بر این گزارش، یکی از این دانش‌آموزان شهید محمدرضا کشاورز، فرزند مهدی دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان شاهد سیداحمد خمینی و دیگری شهید آرشام سرایداران فرزند علیرضا دانش‌آموز پایه پنجم دبستان شهدای شوش و هر دو از دانش‌آموزان آموزش‌و‌پرورش ناحیه ۳ شیراز بودند. پدر و مادر شهید سرایداران نیز در این حادثه به شهادت رسیده‌اند. همچنین در پی این حمله تروریستی یک دانش‌آموز اهل استان کرمان نیز به شهادت رسید. این دانش‌آموز شهید علی‌اصغر لری‌گویینی فرزند عباس، دانش‌آموز پایه دوم مدرسه عشایری کعبه در روستای چاه قوسکی منطقه خیرآباد شهرستان سیرجان بود. 
***
۱۰ درصد جمعیت کشور سالمندند
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران گفت: با کوچک شدن خانواده‌ها، جایگاه سالمندان تنزل یافته که این انزوا موجب تحلیل جسمی و روحی سالمندان می‌شود. یوسف رضایی افزود: با کوچک شدن خانواده‌ها جایگاه سالمندان نیز تنزل یافت و سالمندان دچار انزوا شدند و این انزوا موجب تحلیل جسمی و روحی سالمندان می‌شود. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس آمار ۱۰ درصد جمعیت کشور سالمندان هستند و ۵۰ درصد هزینه‌های نظام سلامت کشور نیز به این قشر اختصاص می‌یابد. رضایی تصریح کرد: با توجه به روند افزایش جمعیت سالمندان کشور، در ۲۰ سال آینده کل بودجه نظام سلامت کشور باید به سالمندان اختصاص یابد که این آمار برای برنامه‌ریزان و سیاستگذاران کشور یک هشدار جدی محسوب می‌شود. وی درباره سن سالمندی بیان داشت: درباره سن سالمندی از ۴۰ سالگی تا ۶۰ سالگی دوره میانسالی و از ۶۰ تا ۷۵ سالگی دوره سالمند جوان، از ۷۵ تا ۹۰ سالگی دوره سالمند میانسال و از ۹۰ سال به بالا سالمند کهنسال دانسته می‌شود. 

Page Generated in 0/0058 sec