printlogo


کد خبر: 255636تاریخ: 1401/8/7 00:00
اخبار

پیام تبریک رئیسی به نخست‌وزیر جدید عراق
رئیس‌جمهور در پیامی به «محمد شیاع سودانی» تصدی مسؤولیت خطیر نخست‌وزیری و تشکیل دولت عراق با رای اعتماد مجلس نمایندگان را به وی تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای دولت جدید در جهت رشد و شکوفایی عراق، تاکید کرد: وجود عراق‌ آباد، مستقل و قوی با ایفای نقش مثبت و سازنده می‌تواند در تحقق امنیت منطقه موثر واقع شود. 
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در پیام تبریک به آقای «محمد شیاع سودانی» نخست‌وزیر جمهوری عراق، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از فرآیند سیاسی عراق مبتنی بر رای مردم حمایت کرده و در جهت بسط مناسبات برادرانه با عراق از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد، اظهار داشت: امید است روابط برادرانه 2 کشور در دوره نخست‌وزیری جنابعالی فراتر از روابط رسمی، مبتنی بر عمق تمدنی، فرهنگی و مردمی در تمام ابعاد تحکیم و توسعه یابد. 
* ایران از هرگونه همکاری برای پیشبرد اهداف مشترک با عراق استقبال می‌کند
معاون اول رئیس‌جمهور هم در پیامی به نخست‌وزیر عراق، رای اعتماد پارلمان عراق به کابینه جدید این کشور را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق تبریک گفت. در بخشی از پیام محمد مخبر آمده است: اینجانب رای اعتماد و آغاز به کار دولت جدید عراق را به جنابعالی تبریک گفته و امیدوارم این اقدام، فصل نوینی را در روابط دولت و ملت ۲ کشور دوست و برادر رقم بزند. 
***
جنایات تروریستی، وحدت جامعه را بیش از پیش تقویت خواهد کرد
وزیر کشور در پیام تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) تاکید کرد: جنایات تروریستی خللی در اراده ملت در پاسداری از ارزش‌های دینی و انقلابی ایجاد نخواهد کرد و وحدت آحاد جامعه از هر قوم و مذهبی را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. 
در بخشی از پیام احمد وحیدی آمده است: آگاهی بیشتر ملت همیشه بیدار ایران اسلامی نسبت به دسیسه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان از رهگذر اغتشاشات و ناامن‌سازی کشور، ضرورتی جدی است؛ هرچند عزیزان فراجا و دستگاه‌های امنیتی که در آشوب‌های اخیر، مجاهدانه برای امنیت مردم ایستادگی کردند، همچنان خواهند ایستاد و با پاسداری از منافع ملی، آسایش و آرامش ملت را همچون همیشه تامین و با خصم دون به مقابله خواهند پرداخت. 
***
رویترز ادعا کرد
احضار سفیر ایران در آلمان
سخنگوی وزارت خارجه آلمان از احضار سفیر ایران در برلین به وزارت خارجه این کشور خبر داد. 
خبرگزاری رویترز نوشت: سخنگوی‌ وزارت خارجه آلمان روز گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد این کشور سفیر ایران در آلمان را در اقدامی متقابل احضار کرده است.  
این اقدام در پی این انجام گرفته است که در واکنش به مواضع مداخله‌جویانه وزیر خارجه آلمان، «هانس ادو موتسل» سفیر این کشور در تهران، صبح پنجشنبه از سوی علی باقری، معاون سیاسی به وزارت امور خارجه احضار شد. در جریان این احضار، معاون سیاسی وزیر خارجه با اشاره به اظهارات برخی مقامات آلمانی در تحریک اغتشاش و قانون‌شکنی در ایران، اینگونه موضع‌گیری‌های غیرمسؤولانه را مغایر قواعد و اصول حقوق بین‌الملل و ناسازگار با سنت روابط طولانی ۲ کشور توصیف کرده و آن را غیرقابل قبول دانست. 
باقری با تاکید بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران نسبت به رعایت حقوق بشر از جمله حق اجتماع مسالمت‌آمیز، مداخله غیرقانونی برخی کشورهای غربی را عاملی در به خشونت کشاندن اجتماعات مسالمت‌آمیز دانست و تصریح کرد خشونت و قانون‌شکنی نه‌تنها با حق اجتماع مسالمت‌آمیز در تعارض است، بلکه نظم عمومی و امنیت تک تک شهروندان را هم مخدوش می‌کند. 
***
اغتشاشات زمینه‌ساز حمله تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) شد
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اغتشاشات اخیر زمینه مناسبی برای حمله تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) به وجود آورد و ماهیت اغتشاشگران را روشن کرد که همه اینها از استکبار جهانی و ایادی استکبار در منطقه نشأت می‌گیرد. 
حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) و شهادت جمعی از نمازگزاران در این حرم، گفت: از جمع‌بندی اتفاقات اخیر می‌شود متوجه شد تمام این قضایا یعنی اغتشاشات، حوادث تروریستی و حمله به حرم حضرت شاهچراغ علیه‌السلام و ترورهای دیگری که نسبت به بسیجیان، نیروی انتظامی و سپاه انجام شده، رشته‌شان به یک جا منتهی می‌شود و آبشخور واحدی دارد ولی در هر جایی با یک شکل و نحوی جلوه می‌کند. 
وی افزود: قطعا اغتشاشات اخیر زمینه مناسبی برای این حمله به وجود آورد و ماهیت اغتشاشگران را روشن کرد که همه اینها از یک جا نشأت می‌گیرد و آن استکبار جهانی و ایادی استکبار در منطقه هستند که گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم از این اغتشاشات حمایت کردند. 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر انسان اندکی توجه و تأمل داشته باشد و متوجه شود در پشت پرده، هدایت‌کننده این جریانات چه کسی است، لحظه‌ای در حقانیت این نظام و بطلان حوادث اخیر که در آن به دنبال هرج و مرج، تجزیه‌طلبی و ضربه به نظام بوده‌اند، تردید نخواهد کرد. 

Page Generated in 0/0059 sec