printlogo


کد خبر: 255670تاریخ: 1401/8/8 00:00
دور دنیا

عون: رابطه با نصرالله  یک رابطه بدون غل و غش است
رئیس‌جمهوری لبنان اعلام کرد رابطه‌اش با دبیرکل حزب‌الله رابطه‌ای سرشار از همبستگی در شرایط دشوار در راستای منافع کشور است. به گزارش ایسنا به نقل از المنار، میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان خاطرنشان کرد: رابطه با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، رابطه‌ای مملو از شفافیت و یک رابطه بدون غل و غش است، میان ما یک همبستگی بی‌وقفه در شرایط دشوار در راستای منافع وطن وجود دارد. میشل عون درباره نقش مقاومت در به سرانجام رسیدن پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی نیز تصریح کرد: قدرت مقاومت در مذاکرات، یک عنصر حمایتی، کمکی و گاه تشویق‌کننده بود. قدرت برای انسان‌های عاقل، مفید و برای افراد بی‌پروا، مضر است. رئیس‌جمهوری لبنان همچنین تاکید کرد، قدرت بازدارندگی، یک ضرورت برای کشور است و باعث حفاظت از کشور در برابر تجاوز دشمن می‌شود و باید هما‌ن‌گونه که از جامعه در داخل حفاظت می‌کنیم، از مرزها نیز کاملا حمایت و حفاظت کنیم. 
 
دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری امروز در برزیل
رأی‌دهندگان برزیلی امروز یکشنبه با هدف مشخص کردن برنده دور دوم رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور پای صندوق‌های رأی می‌روند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل که امروز برگزار می‌شود، مشخص خواهد کرد از بین لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور سابق و ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور فعلی برزیل کدام یک رهبری بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکای لاتین را برای 4 سال آینده به دست خواهد گرفت. علاوه بر برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل، چند ایالت مهم برزیل از جمله سائوپائولو و باهیا نیز دور دوم انتخابات تعیین فرمانداران ایالتی را برگزار خواهند کرد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند لولا داسیلوا برتری اندکی بر بولسونارو داشته و در آستانه رسیدن به سومین دور ریاست‌جمهوری خود و تجربه یک بازگشت قابل توجه سیاسی بعد از به حبس افتادنش به اتهام اختلاس قرار دارد؛ اتهامی که بعدا رد شد. 
 
در مراسم هالووین 120 نفر کشته شدند!
فاجعه در کره‌جنوبی
صدها نفر بر اثر ازدحام بیش از حد ناشی از جشن‌های هالووین در یکی از مناطق سئول، پایتخت کره‌جنوبی کشته و زخمی شدند. 
به گزارش تسنیم، اورژانس بیش از 80 تماس درخواست کمک از این جشن دریافت کرد و نیروهای اورژانس به طور همزمان به احیای قلبی 50 نفر پرداختند. 
خبرگزاری یونهاپ شمار کشته‌ها را 120 نفر و تعداد زخمی‌های حادثه را بیش از 150 تن اعلام کرده است. 
ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی شمار زیادی از مردم را که بر اثر حالت خفگی ناشی از ازدحام روی زمین افتاده‌اند، نشان می‌دهد. 
 
تظاهرات گسترده در پراگ علیه ناتو
هزاران نفر در پایتخت جمهوری چک در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی به خیابان‌ها آمدند و استعفای دولت غربگرای این کشور را خواستار شدند. به نوشته شماره شنبه وبگاه شبکه خبری «دویچه وله»، سازمان‌دهندگان تظاهرات موسوم به «اول جمهوری چک» ترکیبی از گروه‌های مختلف عمدتا راست با گرایش‌های طرفدار کرملین هستند. این تظاهرات در میدان «ونسسلاس» در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک و مصادف با تعطیلات ملی این کشور برگزار شد. معترضان از «پیاتر فیالا» نخست‌وزیر و دولت ائتلافی او خواستند استعفا کنند. حاضران در تظاهرات از اوکراین، اتحادیه اروپایی، ناتو، سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت انتقاد کردند. یکی از سخنرانان این تظاهرات گفت: «روسیه دشمن ما نیست، دولت جنگ‌طلبان دشمن است». یکی از معترضان نیز گفت: «دولتی که ما داریم بدترین دولت در تاریخ جمهوری چک است و من تنها کسی نیستم که چنین فکر می‌کنم».
 
اختلاس بزرگ رئیس دانشگاه ملک عبدالعزیز در عربستان
سازمان موسوم به کنترل و مبارزه با فساد «النزاهه» میزان مبلغ اختلاس شده توسط «عبدالرحمن بن عبید الیوبی» رئیس دانشگاه «ملک عبدالعزیز» را اعلام کرد. این سازمان اعلام کرد: «مبالغ اختلاس شده بیش از 100 میلیون ریال سعودی است و مبالغ دیگری نیز هست که مجموع این وجوه از حدود 500 میلیون ریال فراتر رفته است. مراحل قانونی لازم برای رسیدگی به جرائم وی تکمیل خواهد کرد». سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز پنجشنبه 27 اکتبر 3 فرمان سلطنتی صادر و در یکی از آنها عبدالرحمن بن عبید الیوبی را از سمت خود برکنار کرد. احمد الحسین، سخنگوی رسمی سازمان موسوم به کنترل و مبارزه با فساد اعلام کرد: اطلاعاتی درباره سوءاستفاده‌های مالی از سوی رئیس دانشگاه ملک عبدالعزیز وجود دارد که به مدت‌ها قبل برمی‌گردد. بر اساس گزارش این نهاد سعودی، عبدالرحمن بن عبید الیوبی به دلیل ارتکاب جرائمی از جمله «سوء‌استفاده از جایگاه شغلی برای منافع شخصی، اختلاس از بودجه دانشگاه ملک عبدالعزیز، پولشویی و جعل اسناد» از سمت خود برکنار شد. بر اساس گزارش سازمان موسوم به کنترل و مبارزه با فساد، مجازات‌های مورد انتظار متهم در اینگونه موارد توسط مراجع ذی‌صلاح قضایی تعیین می‌شود. ممکن است مجازات شخص 10 یا 15 سال حبس باشد. 

Page Generated in 0/0065 sec