printlogo


کد خبر: 255680تاریخ: 1401/8/8 00:00
اخبار

«مائده جوانفر» بر اثر تصادف جان خود را از دست داده است
ضدانقلاب درباره مرگ مائده جوانفر در رشت یک دروغ دیگر منتشر کرد و در حالی که این دختر جوان بر اثر تصادف جان خود را از دست داده است، از او به عنوان قربانی اغتشاشات اخیر یاد کرد. در ادامه روند پروژه کشته‌سازی رسانه‌های ضدانقلاب، این بار نوبت به دختری جوان در گیلان رسید. رسانه‌های ضدانقلاب مدعی شده‌اند دختر پرستاری به نام مائده جوانفر با همان ادعاهای دروغ پیشین در اغتشاشات کشته شده است اما بررسی‌ها خیلی زود مشخص کرد که این ادعا هم مانند بسیاری از دیگر از این موارد دروغ است و فوت این خانم هیچ ارتباطی با حوادث اخیر کشور ندارد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان شایعات منتشره درباره فوت مائده جوانفر در اغتشاشات را مردود دانست و اعلام کرد نامبرده بر اثر تصادف فوت شده است. 
سیدمهدی فلاح‌میری درباره فوت مائده جوانفر در شهرستان رشت اظهار کرد: مائده جوانفر، پرستار شاغل در گیلان بوده است که بر اثر تصادف در اتوبان رشت به قزوین جان خود را از دست داده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان افزود: فوت نامبرده هیچ ارتباطی با تجمعات و اغتشاشات اخیر ندارد و شایعه کشته‌ شدن وی مانور دشمن برای انحراف اذهان عمومی و فضاسازی منفی است. همچنین طبق گزارش پلیس راهور، افسر کارشناس علت فوت را عدم توانایی در کنترل وسیله ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه برابر ماده 129 آیین‌نامه راهور تشخیص داده که مصدوم پس از انتقال به بیمارستان شهید رجایی قزوین به علت شدت جراحات وارده فوت می‌کند. 
 
انهدام ۱۷۶ باند حرفه‌ای کلاهبرداری رایانه‌ای
رئیس پلیس فتا فراجا از شناسایی تعدادی کلاهبردار حرفه‌ای با شگرد «برقراری تماس صوتی از بستر پیام‌رسان‌های موبایلی» خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۱۷۶ باند در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای متلاشی شد که در این رابطه ۳۲۹ نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. سردار وحید مجید در این باره گفت: با وصول پرونده‌های متعددی به پلیس فتا در یکی از استان‌ها با موضوع مزبور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. 
وی ادامه داد: متهمان پرونده طی برقراری تماس صوتی با شهروندان در بستر پیام‌رسان‌های موبایلی و اعلام برنده شدن در قرعه‌کشی با آرم صداوسیما، اقدام به اخذ اطلاعات شخصی، بانکی و به دنبال آن فعال‌سازی سامانه‌های بانکداری الکترونیک می‌نمودند و در نهایت از حساب مال‌باختگان برداشت غیرمجاز می‌کردند. رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، در نهایت متهمان پرونده مورد شناسایی قرار گرفتند که پس از اخذ مجوزهای قضایی دستگیر شدند. وی خبر داد: این افراد سودجو در تحقیقات انجام‌شده به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند. 
 
یک کشته در آتش‌سوزی ساختمان در اشرفی‌اصفهانی
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از مرگ یک نفر بر اثر آتش‌سوزی یک ساختمان در محدوده اشرفی‌اصفهانی خبر داد و گفت: ۱۵ نفر توسط آتش‌نشانان نجات پیدا کردند. سیدجلال ملکی دیروز در گفت‌وگو با مهر از مرگ یک نفر بر اثر آتش‌سوزی یک ساختمان در محدوده اشرفی‌اصفهانی خبر داد و افزود: ساعت ۴:۳۷ وقوع حریق در یک ساختمان 7 طبقه در اشرفی‌اصفهانی، خیابان خجسته‌پور به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام شد و متعاقبا 3 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند و در مدت زمان 3 دقیقه به محل رسیدند. 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در طبقه هفتم این ساختمان در یک واحد حدودا ۹۰ متری آتش‌سوزی رخ داده بود که ظاهرا با توجه به شکستن شیشه‌ها انفجار کوچکی نیز رخ داده بود. وی با اشاره به قفل بودن درهای محل حادثه اظهار کرد: محل حادثه کاملا شعله‌ور بود و آتش‌نشانان همزمان با اطفای حریق مشغول جست‌وجو شدند و در عین عملیات با فردی سوخته که حدود ۴۵ سال سن داشت مواجه شدند که به تأیید عوامل اورژانس جان خود را از دست داده بود. 
 
کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه «محتوای قرآن برترین محتواست»، تأکید کرد: تربیت قرآنی دانش‌آموزان بالاترین خدمت است. اصغر باقرزاده در ششمین دوره توانمندسازی مدیران مراکز دارالقرآن الکریم گفت: مسائل پرورشی و تربیتی بسیار مهم است و باید برای کار تربیتی تحقیق کنیم، مخاطب‌مان را بشناسیم و به آنها توجه کنیم و صحبت‎های نوجوانان و جوانان را بشنویم. باقرزاده توجه به ارتقای توانمندی نیروی انسانی و تربیت مربی متخصص را از مهم‎ترین اولویت‎های معاونت پرورشی در دوره خود عنوان و اظهار کرد: مجموعا ۱۰۸ هزار مربی پرورشی موردنیاز آموزش‌و‌پرورش است که در حال حاضر ۴۸ هزار مربی پرورشی مشغول کار هستند و۶۰ هزار مربی پرورشی کمبود داریم، این در حالی است که ۲۵ هزار مربی پرورشی معادل نزدیک به۵۰ درصد بالای۲۰ سال سابقه کار دارند و ۷ هزار نفر از آنها امسال بازنشسته می‌شوند. وی با بیان اینکه ۴۸ هزار نیروی فعلی پرورشی سنجش اثربخشی نشده‌اند، اضافه کرد: مشکل این است که قبلی‌ها نیروی انسانی نکاشتند و ما امروز با مشکل در برداشت آن روبه‌رو هستیم. امسال تنها۵۰۰ نیروی پرورشی اضافه شد که بسیار تعداد کمی محسوب می‌شود. وی با اشاره به فعالیت یک تا سه ساعت در هفته روحانیان در کمک به معاونان پرورشی گفت: این مقدار بیشتر به برگزاری نمازهای جماعت اختصاص می‌یابد و تأثیر چندانی روی روند ما ندارد و کمبودهای فعلی را پوشش نمی‌دهد. 

Page Generated in 0/0057 sec