printlogo


کد خبر: 255694تاریخ: 1401/8/9 00:00
دور دنیا

70 کشته و مجروح در فرو ریختن پل معلق در هند
در پی فرو ریختن یک پل معلق در ایالت گجرات در هند، دست کم 40 نفر کشته و 30 نفر نیز بشدت مجروح شدند. 
به گزارش فارس، در پی فرو ریختن پل معلق «موربی» در ایالت گجرات در هند، دست‌کم 40 نفر کشته و 30 نفر نیز بشدت مجروح شدند. 
بر اساس گزارش‌ها، در لحظه‌ای که پل فرو ریخته، دست‌کم 500 نفر روی آن بودند. برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که حدود 100 نفر نیز همچنان ناپدید هستند. 
پس از حادثه عملیات امداد و نجات در رودخانه «ماچو» در حال انجام بود و تعدادی از افرادی که در آب بودند، نجات یافتند. 
«آشیش باتیا» از مقام‌های پلیس هند اعلام کرد با وجود آنکه تاکنون آمار کشته‌ها 40 نفر بوده اما انتظار می‌رود که تعداد قربانیان این حادثه افزایش یابد. 
فیلم‌های ویدئویی منتشر شده نشان می‌دهد که افراد گرفتار روی پل، در تلاش برای بالا آمدن از کابل‌های پل فرو ریخته هستند. 
این پل که یکی از جاذبه‌های گردشگری ایالت گجرات به شمار می‌آید، قدمتی بیش از یک قرن داشته و هر از گاهی عملیات تعمیر و نگهداری آن انجام می‌شده است. آخرین عملیات تعمیر و نگهداری آن چند روز پیش تمام شده بود و مدت زمان زیادی از بازگشایی آن برای عموم نمی‌گذرد. 
این پل 230 متری، در دوران اشغال هند توسط بریتانیا در قرن نوزدهم ساخته شده بود. این پل برای مدت 6 ماه بسته شده بود و همین هفته پیش بود که برای عموم دوباره بازگشایی شد. 
 
***
باکو در فلسطین اشغالی سفارتخانه باز می‌کند
برخی منابع خبری روز یکشنبه مدعی شدند جمهوری آذربایجان قصد افتتاح سفارت خود را در فلسطین اشغالی دارد. خبرگزاری «نیوز آرمنیا» با ادعای تصمیم باکو در افتتاح سفارتخانه در فلسطین اشغالی نوشت که رژیم اسرائیل اینک به یکی از نزدیک‌ترین شرکای راهبردی این کشور مبدل شده است. نقیف، نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان و عضو کارگروه پارلمانی جمهوری آذربایجان و (رژیم) اسرائیل، گفته تصمیم برای افتتاح سفارتخانه در فلسطین اشغالی از قبل گرفته شده است. وی در مصاحبه با یک رسانه محلی گفت: «افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل تنها به دلایل فنی می‌تواند به تعویق بیفتد». با وجود روابط باکو و تل‌آویو بویژه در زمینه‌های امنیتی و تجاری، جمهوری آذربایجان هرگز سفارت خود را در فلسطین اشغالی افتتاح نکرده اما رژیم موقت صهیونیستی از سال ۱۹۹۲ در باکو سفارت دارد. 
 
***
زاخارووا: لندن و رژیم کی‌یف انتقال غلات را مختل کردند
سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز (یکشنبه) گفت توافقنامه مربوط به انتقال غلات توسط اوکراین و انگلیس مختل شد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از اتهامات علیه روسیه گفت: «توافقنامه مربوط به انتقال غلات توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و تروریست‌هایش که توسط متخصصان انگلیسی هدایت می‌شوند، متوقف شد تا موضوع غذا را هم به باج‌گیری هسته‌ای اضافه کنند». زاخارووا تصریح کرد: «آنها به دریافت پول و تسلیحات راضی نمی‌شوند. آنها به کشتار بیشتر نیاز دارند. رژیم کی‌یف بر تخت اهریمنی متکی است: پول، تسلیحات، مرگ!» وی افزود: «رژیم کی‌یف از روی طمع ذاتی‌اش، بسیار حریص است تا همه‌ چیز را به هر کسی بدهد، حتی وقتی سایرین چیزهای مشابهی را اهدا می‌کنند».
 
***
آغاز اعتصاب در صنایع آلمان
اعتصاب کارکنان صنایع آلمان در بخش متالورژی و برق با درخواست افزایش دستمزد آغاز شد. کارکنان صنایع بخش متالورژی و برق آلمان با دعوت اتحادیه قدرتمند «آی جی متال» (IG Metall) از دیروز (شنبه) اعتصاب خود را آغاز کردند. بر پایه بیانیه‌های منطقه‌ای این اتحادیه ۲ هزار نفره دیروز به این اعتصاب پیوستند. این اعتصاب هماهنگ با بازه زمانی مشخص در حالی آغاز شده که مذاکرات دستمزد در آلمان در جریان است. چند هفته است که نمایندگان کارفرمایان و کارکنان در حال مذاکره بر سر دستمزد هستند اما به نتیجه نرسیده‌اند. به گفته اتحادیه آی‌جی‌متال، در ایالت بایرن واقع در جنوب آلمان، یکهزار و ۳۰۰ تن از کارکنان بخش صنایع که ۲۶ هزار شرکت خودروسازی، تجهیزات الکترونیک و ماشین ابزار را شامل می‌شود، در این جنبش شرکت کردند. همچنین ۳۰۰ تن از کارکنان کارخانه عظیم تیسن‌کروپ (Thyssenkrupp) در غرب آلمان از نیمه شب به اعتصاب پیوستند. تعداد کارکنان اعتصابی در نیدرزاکسن در شمال آلمان نیز ۵۰۰ نفر اعلام شده است. آی‌جی‌متال افزایش 8 درصدی دستمزد را مطالبه کرده که با مخالفت شرکت‌های بزرگ و فعال در بخش راهبردی با 3 میلیون و ۸۰۰ هزار پرسنل مواجه شده است. 

Page Generated in 0/0048 sec