printlogo


کد خبر: 255700تاریخ: 1401/8/9 00:00
اخبار

احمد نوراللهی به جام‌جهانی می‌رسد؟
احمد نوراللهی، هافبک تیم‌ ملی فوتبال ایران تنها چند روز بعد از آنکه فیفا از او به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر یاد کرده بود، دچار آسیب‌دیدگی شدید شد. در یکی از دیدارهای هفته هشتم لیگ فوتبال امارات تیم شباب الاهلی به مصاف العین رفت و در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود شباب به پایان رسید. احمد نوراللهی، هافبک ایرانی از ابتدا در ترکیب تیم شباب الاهلی حضور داشت اما در اواسط نیمه دوم بعد از تکل شدید بازیکن حریف، دچار آسیب‌دیدگی شد. مرور تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد پای راست نوراللهی به شکل عجیبی خم و کادر پزشکی الاهلی به سرعت بالای سر بازیکن ایران حاضر می‌شود. نوراللهی بعد از این برخورد، تعویض شد تا شک و تردیدها درباره آسیب‌دیدگی و پارگی رباط صلیبی او آن هم در فاصله ۳ هفته مانده تا شروع جام‌جهانی بالا بگیرد. نوراللهی یکی از نفرات مدنظر کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ ملی ایران است و در اردوی اتریش هم حضور داشت. هرچند به نظر می‌رسید آسیب‌دیدگی نوراللهی شدید است اما بعضی از حساب‌های کاربری و هواداری شباب الاهلی به نقل از برادر نوراللهی، پارگی رباط صلیبی او را تکذیب و اعلام کرده‌اند این بازیکن بعد از یک هفته می‌تواند دوباره بازی کند. هافبک تیم‌ ملی ایران قرار است آزمایش MRI بدهد تا جزئیات بیشتری از آسیب‌دیدگی او مشخص شود. این اتفاق در حالی برای نوراللهی رخ داد که فدراسیون جهانی فوتبال هفته گذشته با انتشار گزارشی درباره تیم‌ ملی ایران، از نوراللهی به عنوان یکی از 5 بازیکن کلیدی تیم کارلوس کی‌روش در جام‌جهانی نام برد؛ بازیکنی که باید به تماشای مسابقات او در این بازی‌ها نشست. 
 
***
تمجید نایب‌رئیس باشگاه کلبا و کارشناس اماراتی از فرهاد مجیدی
پیروزی عجیب و هیجان‌انگیز تیم فوتبال اتحاد کلبا با سرمربیگری فرهاد مجیدی در لیگ امارات، بازتاب زیادی در این کشور داشت. هفته هشتم لیگ امارات شنبه شب در حالی برگزار شد که اتفاق ویژه و هیجان‌انگیز این هفته، پیروزی عجیب و غیر قابل تصور تیم اتحاد کلبا مقابل النصر بود. اتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی، سرمربی ایرانی خود در این بازی با نتیجه ۳ بر یک از حریف خود عقب افتاد و بازنده نیمه اول را به پایان رساند اما از دقیقه ۷۰ به بعد، با به ثمر رساندن ۴ گل، ورق را به سود خود برگرداند و در نهایت ۵ بر ۳ برنده از زمین خارج شد. این بازگشت هیجان‌انگیز تیم مجیدی، بازتاب زیادی در امارات داشت و توجهات را به تیم اتحاد کلبا و فرهاد مجیدی جلب کرد؛ بویژه اینکه این برد در نیمه مربیان رقم خورد. روزنامه‌های اماراتی از این برد به عنوان «ریمونتادای» (بازگشت) بزرگ فصل فوتبال این کشور یاد کرده‌اند. «علی الجسمی» مجری شبکه تلویزیونی «شارجه اسپورت» از فرهاد مجیدی بابت رقم زدن این نتیجه تمجید کرد. این کارشناس فوتبال اماراتی گفت: این کار بسیار بزرگی از فرهاد مجیدی است. یک بار دیگر حرفم را تکرار می‌کنم که او مربی‌ای است که به بازیکنان جوان فرصت می‌دهد، از جمله احمد عامر، قهرمان بازی امشب. همچنین محمد الزعابی، نایب‌رئیس باشگاه اتحاد کلبا در مصاحبه‌ای بعد از این مسابقه گفت: اتحاد کلبا باشگاه بزرگی است. هوش فرهاد مجیدی در نیمه دوم کفه ترازو را به صورت کامل برگرداند. 
 
***
طلای حیدری پایانی بر شکست‌های کاراته در قونیه
پرونده تیم‌ ملی کاراته ایران با تنها یک مدال طلا بسته شد و سایر کاراته‌کاهای ایران در هر 3 رده سنی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال با شکست برابر رقبای خود از دور مسابقات خارج شدند. این دوره از مسابقات چهارشنبه چهارم آبان‌ماه با حضور بیش از ۱۸۰۰ ورزشکار از ۱۰۴ کشور جهان به میزبانی ترکیه در قونیه ترکیه آغاز شد و در نهایت عصر دیروز با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و نهایی با شناخت تیم‌ها و نفرات برتر در هر 2 بخش کاتا و کومیته دختران و پسران به پایان رسید که تیم کشورمان تنها موفق به کسب یک نشان طلا شد. علیرضا حیدری در وزن ۷۵- کیلوگرم، پس از استراحت در دور اول، حریفی از ارمنستان را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت، سپس در مقابل نماینده اسپانیا پس از تساوی یک - یک با قانون سنشو (امتیاز نخست) برنده شد و در دور چهارم «ماروس جانویج» از اسلواکی را ۷ بر ۳ شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «حسن مسارو» دارنده رنکینگ ۱۵ بزرگسالان جهان که مدال برنز لیگ جهانی امارات ۲۰۲۲ را در کارنامه داشت رفت و موفق شد در حالی که ۵ - ۵ این رقابت به پایان رسید با ۴ رأی در هانتی (رأی داوران) این حریف اردنی را شکست دهد و راهی فینال شود. حیدری در فینال، به مصاف نماینده کشور میزبان، «عمر فاروک» دارنده مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان کوجالی، یک طلا و یک برنز قهرمانی اروپا در رده جوانان، یک طلای لیگ جهانی کاراته جوانان، طلای قهرمانی جهان و طلای قهرمانی اروپا در رده سنی نوجوانان، رفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ این حریف را شکست دهد و قهرمان جهان شود. آتوسا گلشادنژاد دیگر شانس ایران برای کسب مدال بود که در دیدار رده‌بندی ۳ بر صفر نتیجه را به «جنیفر هیلاری» از فرانسه واگذار کرد و از دستیابی به مدال بازماند. 

Page Generated in 0/0062 sec