printlogo


کد خبر: 255710تاریخ: 1401/8/9 00:00
اخبار

برخورد قضایی با دستگاه‌هایی که در آلودگی هوا ترک فعل‌ دارند
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از قوه‌ قضائیه خواست با دستگاه‌هایی که ترک فعل‌ در پیشگیری از آلودگی هوا دارند برخورد قضایی کند. سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه هر ساله به دلیل وارونگی هوا در زمستان شاهد آلودگی هوا هستیم، گفت: بر اساس آماری که محیط‌زیست شهرداری تهران اعلام کرد از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰ از مجموع ۱۸۲۶ روز تنها ۳۶ روز هوای پاک در تهران ثبت شده است و آلودگی هوای تهران بر اساس اعلام مقام مربوطه در محیط‌زیست به رسانه‌ها در سال ۱۴۰۰، حدود ۶۰۰۰ قربانی گرفته است. این در حالی است که قانون‌گذار به صراحت نقش و وظیفه همه دستگاه‌ها در پیشگیری از آلودگی هوا را تعیین کرده است و اینکه برخی می‌گویند آلودگی هوا در تهران تقصیر مدیریت شهری است درست نیست و لازم است مرکز ارتباطات درباره نقش مدیریت شهری اطلاع‌رسانی کند. وی ادامه داد: شورای شهر خواستار عمل همه دستگاه‌ها به قانون هوای پاک است و از قوه ‌قضائیه می‌خواهم نسبت به دستگاه‌هایی که از وظایف خود در پیشگیری از آلودگی هوا استنکاف کرده یا ترک فعل دارند برخورد لازم قضایی را انجام دهد. 
 
***
همه  معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان شدند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشمول شدن تمام معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش‌و‌پرورش به صدور کد شناسه برای آنان از اول مهر سال ۱۴۰۱ موافقت کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درباره لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با پیشنهاد محمدحسن آصفری، نماینده اراک، درباره اصلاح ردیف ۹ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند: «کلیه معلمان طرح مهرآفرین مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد قرار گرفته و وزارت آموزش‌و‌پرورش ملزم به صدور کد شناسه از اول مهر سال ۱۴۰۱ برای آنها می‌باشد». بررسی ماده واحده لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که در دستور کار مجلس قرار دارد، هنوز به تصویب نرسیده است و پس از پایان رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان، در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد. 
 
***
تولید آنتی‌بیوتیک‌های مورد نیاز 2  برابر افزایش می‌یابد
سرپرست سازمان غذا و دارو با اشاره به واردات انواع سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک در بامداد 7 آبان گفت: این داروها پس از الصاق برچسب‌های اصالت در سراسر کشور توزیع می‌شود. محمود بیگلر در گفت‌و‌گو با فارس درباره آخرین جزئیات از توزیع داروهای وارداتی اظهار کرد: محموله وارداتی ۵۰ تنی سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک شامل آموکسی‌سیلین، آزیترومایسین، سفیکسیم، سفالکسین و کوآموکسی کلاو است که به سرعت مراحل الصاق برچسب اصالت درحال انجام و در اسرع وقت توزیع می‌شود. وی همچنین با اشاره به فعالیت 3 شیفت کارخانجات تولید آنتی‌بیوتیک گفت: پنجشنبه گذشته از تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک در سازمان غذا و دارو دعوت شد و چالش‌ها و مشکلات تولید آنتی‌بیوتیک بررسی و راهکارهای لازم به منظور رفع آن ارائه شد؛ بر این اساس مقرر شد تولید آنتی‌بیوتیک‌های مورد نیاز کشور به 2 برابر افزایش یابد. 
 
***
پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی مسکن به خانوار‌های دارای 2  معلول
رئیس دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی از عملیاتی شدن تفاهمنامه سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوار‌های دارای 2 فرزند معلول و بالاتر خبر داد. نصیر حیدری با اشاره به اینکه قرار است در طرح نهضت ملی مسکن ۱۶۰ هزار واحد مسکونی طی ۴ سال به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی واگذار شود، گفت: بر اساس تفاهمنامه فی‌مابین وزارت راه‌و‌شهرسازی و سازمان بهزیستی مقرر شده است ۱۶۰ هزار واحد مسکونی به معلولان و مددجویان حائز شرایط واگذار شود. وی با اشاره به دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برای تسهیلات مسکن به مددجویان تحت پوشش بیان کرد: طی تفاهمنامه دوجانبه میان سازمان بهزیستی با بنیاد مستضعفان، قرار است برای ۴۰۰۰ خانوار دارای حداقل 2 معلول و بالاتر کمک بلاعوض به خانوار‌ها پرداخت شود. این کمک بلاعوض برای خانوار‌های شهری ۲۰۰ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۱۵۰ میلیون تومان است. 
 
***
وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی به صورت روزانه جریمه می‌شوند
جانشین پلیس راهور انتظامی کشور گفت: همه خودرو‌هایی که بیش از 4 سال از تاریخ تولید آنها سپری شده باشد مشمول معاینه فنی هستند. سردار سید تیمور حسینی درباره جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی اظهار داشت: از سال ۹۴ سامانه سیمفا راه‌اندازی و اطلاعات تمام خودرو‌ها درباره معاینه فنی در این سامانه متمرکز شده است؛ بر همین اساس عمدتا جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی به وسیله دوربین‌ها در تهران و برخی شهر‌های بزرگ انجام می‌شود. جانشین پلیس راهور انتظامی کشور گفت: همه خودرو‌هایی که بیش از 4 سال از تاریخ تولید آنها سپری شده است مشمول معاینه فنی هستند. وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بالغ بر ۱۲ هزار وسیله نقلیه جریمه شده و طبق آخرین آمار از اول سال تاکنون یک میلیون و 200 هزار مورد جریمه برای خودرو‌های فاقد معاینه فنی ثبت شده است. سردار حسینی با بیان اینکه مالکان وسایل نقلیه باید نسبت به انجام معاینه فنی و دریافت مجوز مربوطه اهتمام ورزند، خاطرنشان کرد: جریمه روزانه خودرو‌های فاقد معاینه فنی به صورت پیامک به افراد اعلام می‌شود. 

Page Generated in 0/0062 sec