printlogo


کد خبر: 255720تاریخ: 1401/8/9 00:00
اخبار

وحیدی: 
دشمنان با انتشار اخبار دروغین سعی در انحراف افکار عمومی دارند
وزیر کشور روز یکشنبه در یکصد و چهل‌وهشتمین نشست شورای اجتماعی کشور بر توجه به جنگ‌شناختی دشمن در شرایط کنونی تاکید و خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ‌شناختی و روایت‌ها اعتماد مردم را نشانه گرفته است و مدام با انتشار اخبار دروغین سعی در انحراف افکار عمومی دارد. وحیدی تصریح کرد: لازم است با ابتکار عمل اجازه روایت‌سازی دروغین را به جریان نفاق و معاند ندهیم. جانشین رئیس‌جمهوری در شورای اجتماعی کشور تاکید کرد: عمل به فریضه جهاد تبیین می‌تواند نقش موثری در اعتماد‌سازی و همچنین خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان داشته باشد. وحیدی به موضوع هویت دینی و اسلامی در میان جوانان و دانشجویان هم اشاره کرد و گفت: نباید اجازه ترویج توهین و قداست‌زدایی از ارزش‌های دینی داد و در این عرصه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط باید به وظیفه‌شان عمل کنند. وی عمل به فریضه جهاد تبیین را در «تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی» موثر و مهم دانست و از دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط خواست با عمل به وظایف و رسالت قانونی‌شان به برقراری هر چه قوی‌تر آرامش و ثبات در کشور کمک کنند. وحیدی مشارکت اجتماعی با رویکرد محله‌محوری را ضروری دانست و افزود: در این خصوص از ظرفیت مساجد و محلات باید بیشترین بهره‌برداری انجام شود. وزیر کشور از الگوی مساجد مدرسه‌محور برای کودکان به عنوان زمینه‌ای برای تقویت تربیت دینی یاد کرد و ادامه داد: این ظرفیت‌ها باید به صورت جدی دنبال شود. وحیدی اطلاع‌رسانی و روشنگری افکار عمومی را مهم دانست و تصریح کرد: در این باره باید ایده‌ها و راهبردهای سازنده به صداوسیما ارائه شود؛ این آمادگی در مدیریت صداوسیما هم برای اخذ نظرات کارگشا وجود دارد. 
 
***
سردار تنگسیری: 
خون شهدای شیراز، ملت ما را متحدتر و دشمنان را رسواتر می‌کند
سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در جمع فرماندهان و مسؤولان ستادی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) شیراز، گفت: لحظه‌ای از انجام مأموریت و وظیفه اصلی خود که همان هوشیاری، رصد و محو تهدیدات در مبدأ، حفظ و ارتقای سطح ثبات امنیت در تنگه هرمز و خلیج‌فارس است، غافل نمی‌شویم و با قوت و صلابت مسیر رو به رشد انقلاب اسلامی را زیر سایه رهبر عزیز و حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ادامه می‌دهیم و ذره‌ای هم احساس خستگی نمی‌کنیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به حادثه غمبار و تروریستی - تکفیری دشمنان حقیر ملت قهرمان ایران اسلامی گفت: اقدام به ترور، نشانه نداشتن منطق، ضعف گفتمانی و نزدیک شدن دشمن به افول و زوال قدرت است، او وقتی مشاهده می‌کند فشار حداکثری‌اش نمی‌تواند در میدان عمل کارساز باشد، حقیرانه و مذبوحانه دست به ترور می‌زند و مردم بی‌گناه و غیرنظامی ما را می‌کشد البته به یقین خون این شهدای مظلوم دامن کثیف آنها را خواهد گرفت و ملت ما را متحدتر و آنها را رسواتر می‌کند و آمران و عاملان این جنایت یقیناً مجازات و با اقدام قاطع و خردمندانه، تقاص خواهند داد. سردار تنگسیری تصریح کرد: امروز استقامت، ایستادگی و موفقیت ملت غیور ایران اسلامی، دشمنان و منافقان را وحشت زده، به هم ریخته و شدیدا دستپاچه کرده؛ آنها متوجه شده‌اند که در سراشیبی و زوال قدرت پوشالی که سالیان سال با کمک جبهه رسانه‌ای دروغین خود ترسیم کرده بودند افتاده‌اند و خودشان زودتر از بقیه صدای شکستن ستون‌های آشیانه‌های‌شان را شنیده و مشاهده می‌کنند که چگونه از هم گسسته و مفلوک می‌شوند. 
 
***
امیر دریادار سیاری: 
دشمن جرأت تعرض به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی را ندارد
گردهمایی فرماندهان، روسا و مدیران پیشکسوت و ایثارگر دوران دفاع‌مقدس ارتش با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش برگزار شد. در این مراسم که در راستای تکریم و تقدیر از فرماندهان، رؤسا و مدیران پیشکسوت و ایثارگر دوران دفاع‌مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیلی‌صفت جانشین رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر سرتیپ اکرمی‌نیا معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش حضور داشتند. 
معاون هماهنگ‌کننده ارتش در این مراسم با اشاره به حادثه دلخراش حرم مطهر حضرت احمد بن موسی، گفت: این حادثه تروریستی دل همه ملت عزیز ایران را به درد آورد. جمعیت عظیم و بزرگی که جهت تشییع پیکر مطهر شهدای این حادثه تلخ در استان فارس حضور یافت، بیانگر اتحاد، همدلی، هماهنگی و انسجام و همت بلند ملت بزرگ ایران در برابر جبهه کفر و الحاد است. دریادار سیاری با بیان اینکه 4 نفر از شهدای این حادثه دلخراش متعلق به خانواده تیپ تفنگداران دریایی و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز نیرو‌های مسلح و ارتش از توانمندی‌های بالایی در مواجهه با تهدیدات برخوردارند به طوری که هیچ دشمنی قصد و جرأت تعرض به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی را به خود راه نمی‌دهد. وی افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی رده‌ها و نیرو‌های چهارگانه خود در حوزه تجهیزات و فناوری‌های دفاعی به خودکفایی رسیده و دست نیاز به سوی هیچ کشوری دراز نمی‌کند به طوری‌که تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نظامی همه زاییده فکر و ایده فرماندهان و مدیران خودمان است و این همان توان بازدارندگی و بومی‌سازی مولفه‌های قدرت ملی در مواجهه با تهدیدات است. 

Page Generated in 0/0056 sec