printlogo


کد خبر: 255738تاریخ: 1401/8/10 00:00
درباره صحبت‌های مادر«محمد قبادلو» قاتلی که مأموران امنیت را با خودرو زیر گرفت
فیلم بازی نکن!

روز گذشته در رسانه‌های ضدانقلاب ویدئویی از یک زن منتشر شد که در آن خبر از صدور حکم اعدام برای فرزندش می‌دهد. مادر «محمد قبادلو» در حالی در این ویدئو چنین ادعایی را مطرح می‌کند که هنوز هیچ حکمی برای دستگیرشدگان آشوب‌های اخیر صادر نشده است که حکم پسر وی اعدام باشد. سوای از روایت خلاف واقعی که در این ویدئو مطرح می‌شود، نکته‌ای که بسیار بر آن تمرکز می‌شود سن متهم دستگیر شده است. مادر محمد قبادلو در حالی تلاش می‌کند با تاکید بر 22ساله بودن فرزندش این ادعا را مطرح کند که برای فرزندش در جلسه اول دادگاه حکم اعدام صادر شده است که اشاره‌ای به جرم متهم مذکور نمی‌کند. 
30 شهریور همزمان با آغاز موج اولیه اغتشاشات بود که خبری مبنی بر حمله یک خودرو به 3 مامور نیروی انتظامی در پرند منتشر شد که در نهایت به شهادت یکی از 3 مامور زیر گرفته شده منتهی شد. سرهنگ علی زنگنه، فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم در این باره اظهار کرد: گروهبان‌یکم فرید کرم‌پور جمعی یگان امداد شهرستان رباط‌کریم که در حین انجام ماموریت کنترل اغتشاشات و مقابله با آشوبگران در شهر پرند در تاریخ 30 شهریورماه بر اثر حمله وحشیانه اشرار آشوبگر و زیر گرفتن توسط خودروی سواری مجروح و مصدوم شده بود، ظهر روز سه‌شنبه 5 مهر به فیض شهادت نائل شد. محمد قبادلو ساعاتی پس از ارتکاب این جنایت از سوی نیروهای نظامی دستگیر شد. 
در دادگاه نیز محمد قبادلو صراحتا اعتراف کرد چون تحت تاثیر القائات رسانه‌های بیگانه قرار گرفته، تعمدا و با قصد قبلی اقدام به زیر گرفتن حافظان امنیت و به شهادت رساندن یکی از آنها کرده است. در واقع این قاتل جانی، صراحتا اعتراف کرده قتل را به صورت عمدی انجام داده است.
در جلسه دادگاه که بخشی از آن به صورت فیلم منتشر شده است، متهم همچنین اذعان کرده قصد داشته است به سقز برود و در آنجا اغتشاش کند که البته با پیگیری پدرش، از همدان به تهران بازگردانده شده است.
در چنین شرایطی هر چند هنوز دادگاه اغتشاشگران به پایان نرسیده و حکمی علیه هیچکدام از دستگیرشده‌ها صادر نشده است اما آنچه مشخص است اتهام حمله به نیروهای نظامی و به شهادت رساندن یک مامور ناجا در پرونده این جوان 22 ساله وجود دارد. با این حال رسانه‌های ضدانقلاب که احتمالا نقش اصلی را در تحریک مادر محمد قبادلو داشتند هیچ اشاره‌ای به اتهامات وی نکرده و سعی دارند پس از پروژه کشته‌سازی، با ایجاد یک موج خبری حول خبر صدور حکم اعدام- البته برای یک قاتل- فضای عمومی جامعه را درگیر کنند. 
نهادهای امنیتی و قضایی ضمن تبیین ابعاد این جنایت باید بدون توجه به موج‌سازی رسانه‌ای جریان ضدانقلاب، برخورد با جنایتکارانی که دست‌شان به خون مدافعان امنیت آلوده است را در دستور کار قرار دهند. در این فضا یقینا رسانه‌های خارج از کشور تمام اهتمام خود را معطوف به ایجاد یک موج روانی با نیت اخلال در برگزاری دادگاه اغتشاشگران خواهند کرد.
 

Page Generated in 0/0079 sec