printlogo


کد خبر: 255746تاریخ: 1401/8/10 00:00
اخبار

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی» را که در جلسه علنی روز چهارشنبه سی‌ام شهریورماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «شورای ‌عالی فضای مجازی» ابلاغ کرد.
رئیس‌جمهور همچنین در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس» را که در جلسه علنی روز یکشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۰ مهر ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابلاغ کرد. 
 
ایران پیروزی داسیلوا در انتخابات برزیل را تبریک گفت
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیروزی «لولا ایگناسیو داسیلوا» در انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل را به وی و مردم برزیل تبریک گفت.
ناصر کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که روابط دیرینه و توأم با حسن نیت و احترام متقابل بین 2 کشور بیش از پیش و تحت مدیریت رئیس‌جمهور منتخب توسعه یابد. 
وی با اشاره به اینکه روابط 2 کشور ایران و برزیل در سال آینده وارد یکصدوبیستمین سال خود خواهد شد، افزود: ۲ کشور طی سال‌های گذشته بویژه در حوزه روابط اقتصادی و تجاری همکاری رو به رشدی داشته‌اند و با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در روابط دوجانبه و چندجانبه، جمهوری اسلامی ایران امیدوار است این روابط در دوره ریاست‌جمهوری آقای لولا در ابعاد مختلف تحکیم و تعمیق یابد. لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور اسبق برزیل توانست در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور کنونی را شکست داده و به عنوان رئیس‌جمهور بعدی برزیل انتخاب 
شود. 

Page Generated in 0/0124 sec