printlogo


کد خبر: 255756تاریخ: 1401/8/10 00:00
اخبار

واگذاری 3000 دستگاه تراکتور به مددجویان کمیته امداد
 
رئیس کمیته امداد گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد ارائه ابزار کار به افراد مستعد اشتغال است و در همین راستا ارائه 3 هزار دستگاه تراکتور به مددجویان انجام خواهد شد. سیدمرتضی بختیاری در مراسم تفاهمنامه واگذاری 3 هزار دستگاه تراکتور به مددجویان کمیته امداد گفت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد ارائه ابزار کار به افراد مستعد اشتغال است و در همین راستا ارائه 3 هزار دستگاه تراکتور به مددجویان انجام خواهد شد. 
وی با اشاره به افزایش تسهیلات اشتغال در مشاغل خاص اظهار کرد: تأمین تراکتور یکی از اولویت‌های کمیته امداد است که مشمول وام ۳۰۰ میلیون تومانی خواهد شد. بختیاری با تشریح اقدامات کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان خاطرنشان کرد: این نهاد در طول برنامه ششم توسعه، موظف به ایجاد ۳۵۰ هزار شغل بود اما در این مدت موفق به ایجاد بیش از ۹۰۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف شد و به این ترتیب تعداد قابل توجهی از مددجویان به خودکفایی رسیده و از حمایت خارج شدند. 
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال جاری نیز کمیته امداد موظف به ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی از سوی شورای عالی اشتغال شده است، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار فرصت شغلی راه‌اندازی شده و ۱۳۴ هزار طرح اشتغال نیز در نوبت دریافت وام از شبکه بانکی است. وی در پایان گفت: کمیته امداد طی سال‌های اخیر در حوزه مشاغل دانش‌بنیان حضور قوی داشته است و روز گذشته نیز ۳۵ فروند پهپاد سمپاش کشاورزی تحویل مددجویان شد. 
 
5 کشته در تصادف کامیون و پژو
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از جان باختن 5 نفر در پی تصادف یک کامیون و یک پژو خبر داد. مهدی ولیپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد:‌ روز دوشنبه یک مورد حادثه تصادف در محدوده اشتهارد، روستای اخترآباد به سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شد. پس از اطلاع از این حادثه به سرعت تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: نیروهای امداد و نجات جمعیت با حضور در محل مشاهده کردند بر اثر این حادثه یک دستگاه کامیون و پژو به دلایل نامشخصی با یکدیگر برخورد کرده و بعضی سرنشینان این 2 خودرو بشدت دچار آسیب شده بودند. رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در ادامه گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر حاضر در محل حادثه اقدامات لازم برای رهاسازی و نجات جان آسیب‌دیدگان را آغاز کردند و به وضعیت حادثه‌دیدگان که 6 نفر بودند رسیدگی کردند. وی در پایان افزود: متأسفانه طی بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد بر اثر این تصادف 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند. 
 
تخریب ۲۷  سازه غیرمجاز در تهران 
دادستان عمومی و انقلاب تهران از تخریب ۲۷ سازه غیرمجاز در حریم شهرداری منطقه ۵ واقع در مرادآباد خبر داد. به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی اظهار داشت: شهرداری منطقه ۵ تهران گزارش داد افراد سودجو با سوءاستفاده از وضعیت یک ماه گذشته، در محدوده مرادآباد واقع در حریم شهرداری منطقه ۵ اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند که به محض دریافت گزارش، این موضوع در شورای تأمین شهر تهران مطرح شد. دادستان تهران تصریح کرد: پس از بررسی منطقه یاد شده با همکاری دادسرای ناحیه ۳۷، مأموران فاتب و یگان حفاظت شهرداری تهران، همه اتاقک‌های ساخته شده به تعداد ۲۷ سازه و دیوارکشی‌هایی که در بازه زمانی بسیار کوتاهی انجام شده بود به طور کامل تخریب شد. 
 
فروشنده کلاهبردار ارز دیجیتال دستگیر شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده و دستگیری مجرم سایبری‌ای که با ترفند فروش ارز دیجیتال از تعدادی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر کلاهبرداری با عنوان فروش ارز دیجیتال پرسود و گران‌قیمت، موضوع در دستور کار پلیس فتای پایتخت قرار گرفت. وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد چند وقت پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام با شخصی که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و سودهای کلانی در ازای سرمایه‌گذاری در این زمینه پرداخت می‌کند، آشنا شدم. مدت کوتاهی با وی در ارتباط بودم و پس از جلب اعتمادم، معادل 2 میلیارد ریال ارز دیجیتال از وی خریداری کردم که بعد از واریز وجه، دیگر پاسخی از او دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری او شدم. معظمی‌گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ پس از بررسی‌های همه‌جانبه و تلاش بی‌وقفه برای شناسایی مجرم، با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی اطلاعاتی از مجرم به دست آوردند که با اقدامات فنی و عملیات مهندسی اجتماعی، این شیاد اینترنتی شناسایی و دستگیر شد.

Page Generated in 0/0099 sec