printlogo


کد خبر: 255767تاریخ: 1401/8/10 00:00
اخبار

پایان کار استراماچونی در الغرافه
دوران کاری سرمربی پیشین استقلال در فوتبال قطر به پایان رسید. آندره‌آ استراماچونی در گفت‌وگویی که با سایت «کالچو مرکاتو» ایتالیا داشت، اعلام کرد پس از جام‌جهانی 2022 به قطر بازنمی‌گردد و به کار خود در تیم الغرافه پایان می‌دهد. استراماچونی درباره فصل اخیر لیگ ستارگان قطر گفت: همه دیدارها بدون بازیکنان 30 تیم‌ ملی برگزار شد و این موضوع به مسابقات ضربه زد. مسابقات بخوبی پیش می‌رفت و ما تنها 4 امتیاز با صدر جدول فاصله داشتیم. اخیرا اعلام شد قطر میزبان جام ملت‌های آسیا 2023 خواهد بود که در نتیجه  بازی‌ها توقف مجددی خواهد داشت. این مساله،‌ فصل را به طور گسترده‌ تحت تأثیر قرار می‌دهد. سرمربی پیشین الغرافه با بیان اینکه تیمش از ماه سپتامبر در یک بازی هم به میدان نرفت، تصریح کرد: این موضوع یکی از جنبه‌های تصمیمم برای بازگشت به ایتالیا بود. تجربه فوق‌العاده‌ای در قطر داشتم. در الغرافه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم، در این مسابقات به میدان رفتیم و به فینال امیرکاپ رسیدیم. همچنین «نیکو شیرا»، خبرنگار ورزشی و کارشناس نقل ‌و انتقالات مطرح فوتبال جهان گزارش داد «پدرو مارتینز» در آستانه سرمربیگری الغرافه است. این مربی پرتغالی ظرف 4 سال اخیر هدایت المپیاکوس را بر عهده داشت. 
 
دستیار پیشین انریکه سرمربی تیم‌ ملی عراق شد
یکی از اعضای فدراسیون فوتبال عراق از سرمربی جدید تیم‌ ملی این کشور رونمایی کرد. به گزارش خبرگزاری شفق نیوز عراق، فدراسیون فوتبال این کشور از انتخاب «خسوس کاساس» به ‌عنوان سرمربی جدید تیم‌ ملی این کشور خبر داد. کاساس پیش‌تر به ‌عنوان دستیار «لوئیس انریکه» در تیم‌ ملی اسپانیا فعالیت می‌کرد. وی همچنین سابقه مربیگری در واتفورد و نیز فعالیت به ‌عنوان آنالیزور تیم بارسلونا را در کارنامه دارد. «فراس بحرالعلوم»، عضو فدراسیون فوتبال عراق ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: کاساس چهارشنبه عازم عراق می‌شود تا قراردادش را امضا کند. این مربی که دستیاران اسپانیایی خواهد داشت، از امکانات فوتبال عراق بازدید می‌کند و در تمرین تیم‌ ملی این کشور زیر نظر «راضی شنیشل» حضور خواهد یافت. 
 
دستیار محمد بنا سرمربی تیم کشتی سپاهان شد
با حضور نماینده سازمان لیگ در اصفهان، ثبت قرارداد ۶ کشتی‌گیر و سرمربی با تیم فولاد مبارکه سپاهان انجام شد. 
۶ کشتی‌گیر و سرمربی تیم فولاد مبارکه سپاهان برای حضور در بیست‌ودومین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور (جام یادگار امام)
قراردادهای خود را امضا کردند. بر این اساس رسول جزینی، دستیار محمد بنا به عنوان سرمربی با تیم فولاد مبارکه سپاهان قرارداد امضا کرد. همچنین ۶ کشتی‌گیر از جمله شاهین بداغی، عباس مهدی‌زاده و محمد حسیوندپناهی هم به تیم سپاهان پیوستند. 
 
فرهاد مجیدی و بهترین شروع دوران حرفه‌ای تیم اماراتی
تیم فوتبال اتحاد کلبا با هدایت فرهاد مجیدی بهترین شروع را در دوران حرفه‌ای خود تجربه کرد. به گزارش روزنامه البیان امارات، تیم فوتبال اتحاد کلبا با پیروزی ۵ بر ۳ مقابل النصر در هفته هشتم لیگ امارات، بهترین شروع خود را در دوران حرفه‌ای تجربه کرد. کلبا تاکنون از 8 بازی، ۱۴ امتیاز کسب کرده است و این رکورد جدیدی برای این تیم با هدایت فرهاد مجیدی است. کلبا در فصل ۲۰۲1-۲۰۲0 تا هفته هشتم ۱۳ امتیاز کسب کرده بود. 
 
والیبالیست ژاپنی پس از ۸ سال به رؤیایش رسید
جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم والیبال مردان ژاپن که در المپیک توکیو حضور داشت، می‌گوید تغییرات
یکی دو سال گذشته بسیار فراتر از تصوراتش بوده است. به گزارش ایسنا، «ران تاکاهاشی» والیبالیست ژاپنی، این روزها با بازی پرجنب و جوش و ظاهر همیشه مثبت خود مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. تاکاهاشی زمانی که کلاس ششم ابتدایی بود، در مقاله فارغ‌التحصیلی خود در سال انتخاب توکیو به عنوان میزبان المپیک ۲۰۲۰ نوشته بود: «من به المپیک توکیو خواهم رفت». 8 سال بعد، این رویا به حقیقت پیوست. وی با لبخندی درباره رویایش گفت: به این فکر کردم که رویای من واقعا به حقیقت می‌پیوندد. سال گذشته در المپیک توکیو که با یک سال تاخیر برگزار شد، در ۱۹ سالگی به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم والیبال مردان ژاپن انتخاب شدم. وی در این مسابقات ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود را نشان داد. دریافت و حمله سریع این بازیکن، در نخستین صعود ژاپن به مرحله یک‌چهارم نهایی المپیک توکیو پس از ۲8 سال نقش داشت. حال این بازیکن مورد توجه جهان قرار گرفته و اکنون بیش از 1.1 میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد. وی درباره تیم‌ ملی والیبال ژاپن می‌گوید: تغییرات یکی دو سال گذشته بسیار فراتر از تصوراتم بوده است. بسیار لذت‌بخش است که می‌بینم افراد بیشتری در سراسر جهان از من حمایت می‌کنند. می‌خواهم تلاش بیشتری برای موفقیت انجام دهم. قوی بودن را احساس می‌کنم؛ این موضوع به من انگیزه می‌دهد تا تمام تلاشم را انجام دهم. ملی‌پوش ژاپن درباره زندگی ورزشی خود ادامه داد: بشدت احساس می‌کردم باید به خارج از کشور بروم تا بهتر شوم و مطمئن باشم می‌توانم در المپیک بعدی (پاریس) حضور پیدا کنم. 

Page Generated in 0/0063 sec