printlogo


کد خبر: 255773تاریخ: 1401/8/10 00:00
دور دنیا

رسانه‌های انگلیسی: قطعات «شاهد ۱۳۶» آنلاین خریده شده‌ و اصلا ایرانی نیست
رسوایی جدید دلقک
جمعی از نظامیان اوکراینی قطعات داخلی «شاهد ۱۳۶» را بررسی کردند و مشاهده شد قطعات آن ساخت کشورهای مختلف جهان -آمریکا، لهستان، چین و...- است و اساسا ارتباطی با ایران ندارد. به گزارش تسنیم، رسانه‌های انگلستانی از بررسی نظامی یک فروند پهپاد «شاهد 136» توسط نظامیان اوکراینی خبر داده‌اند که در آن، هیچ سندی درباره ادعاهای مرتبط با ایران پیدا نشده است.جمعی از نظامیان اوکراینی به ‌دنبال بازرسی فنی یکی از پهپادهای «شاهد 136» که به ‌صورت عمل ‌نکرده فرود آمده بود، قطعات داخلی آن را بررسی کردند و مشاهده شد قطعات آن ساخت کشورهای مختلف جهان -آمریکا، لهستان، چین و...- است و اساسا ارتباطی با ایران ندارد. جالب اینجاست که به ‌گفته نشریه تلگراف، اکثر این قطعات به‌ صورت آنلاین هم قابل خریداری است و اساسا فناوری غیرقابل دسترسی نیست.
 
بایدن در تماس با زلنسکیاز کوره در رفت
در تماس تلفنی میان «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی وی، بحث بر سر لیست کمک‌های ارسالی به کی‌یف بالا گرفت. به نوشته وبگاه شبکه «سی‌بی‌اس» به نقل از 4 فرد مطلع، ماه ژوئن (تیرماه) بایدن در تماسی با زلنسکی از کمک یک میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین خبر داد اما زلنسکی حرف او را قطع و شروع به شمردن کمک‌هایی کرد که خواستار آنها بوده اما دریافت نکرده است. این کار زلنسکی باعث شد بایدن از کوره در برود. 3 فرد مطلع از این تماس گفتند استیصال بایدن در برابر جنگ اوکراین به چند هفته قبل از تماس او با زلنسکی باز می‌گشت. در آن زمان بایدن و دستیارانش تلاش می‌کردند با سرعت هرچه بیشتر به اوکراین کمک کنند اما زلنسکی در سخنرانی‌های خود فقط از کمک‌هایی می‌گفت که انتظار داشته و دریافت نکرده است. بعد از خشمگین شدن بایدن در تماس تلفنی پانزدهم ژوئن، زلنسکی در پیامی از کمک‌هایی که واشنگتن تا آن زمان ارسال کرده بود قدردانی کرد. 
 
تعداد کشته‌های سقوط پل معلق در هند به 141 نفر رسید
شمار جان‌باختگان در حادثه سقوط پل معلق در شهر موربی هند در ایالت گجرات به 141 نفر رسید.۱۸۰ تن از قربانیان نجات یافتند و تعدادی نیز ناپدید اعلام شدند. جست‌وجو برای یافتن مفقودان هنوز ادامه دارد. پل معلق ۱۴۳ ساله روز یکشنبه ۳۰ اکتبر به داخل رودخانه فرو ریخت و صدها نفر در آب افتادند. به گزارش رسانه‌های هندی، در زمان وقوع حادثه حدود 400 نفر روی پل حضور داشتند که دست‌کم 350 نفر پس از سقوط این پل به داخل آب افتادند. در حال حاضر حدود 100 نفر نیز مفقود هستند.
 
کرملین: مذاکره با کی‌یف بی‌نتیجه است
سخنگوی کرملین گفت روسیه درباره مذاکرات با اوکراین آماده است اما هر توافقی با کی‌یف ارزش و اعتبار چندانی ندارد، زیرا می‌تواند توسط غرب فسخ شود. به گزارش ایسنا به نقل از راشا تودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون روسیا-۱ عنوان داشت: «هر گونه مشارکت دیپلماتیک تک‌جانبه با اوکراین بعید است به موفقیت ختم شود، زیرا تصمیم نهایی به واشنگتن بستگی دارد». پسکوف در ادامه این مصاحبه خاطرنشان کرد: «گفت‌وگو با کی‌یف غیرممکن است. روسیه سعی داشت تا نسبت به آنچه در ماه مارس اتفاق افتاد، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین توافق کند اما چنین توافق‌هایی بی‌ارزش هستند زیرا فورا و به دستور بازیگرانی از خارج می‌توانند، لغو شوند». 
 
تجمع طرفداران فاشیسم در ایتالیا
یکصد سال پس از ورود بنیتو موسولینی، دیکتاتور ایتالیا به رم و کودتای موفقیت‌آمیز او، هزاران نفر از هواداران فاشیسم، با پیراهن‌های سیاه روز یکشنبه در «پره داپیو» محل تولد موسولینی حاضر شدند و شعارهایی در حمایت از دیکتاتور معدوم این کشور سر دادند. این جمعیت که تعدادشان حدود ۲ تا ۴ هزار نفر تخمین ‌زده شد بسیاری از نمادهای فاشیستی را به همراه داشتند و سرودهای آن دوران را با یکدیگر همخوانی کردند. ۲۸ اکتبر ۱۹۲۲ فاشیست‌های پیراهن سیاه وارد پایتخت ایتالیا شدند و کودتا به راه انداختند و در نهایت این تلاش، پادشاه وقت ایتالیا ۲ روز بعد به موسولینی ماموریت داد دولت جدید را در این کشور تشکیل دهد. 
 
هلاکت ۲۷ صهیونیست از ابتدای ۲۰۲۲
همزمان با شهادت عامل فلسطینی عملیات اریحا، منابع اعلام کردند از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون ۲۷ اسرائیلی در عملیات شهادت‌‌طلبانه فلسطینی‌ها کشته شده‌اند. به گزارش ایسنا به نقل از سایت فلسطین الیوم، یک جوان فلسطینی شامگاه یکشنبه چند سرباز اسرائیلی را در نزدیکی اریحا زیر گرفت که به زخمی شدن 5 تن از آنها منجر شد. سربازان اسرائیلی به سمت این جوان فلسطینی تیراندازی کردند و وی را به شهادت رساندند. این عملیات یک روز بعد از عملیات شهادت‌طلبانه محمد الجعبری، جوان شهید فلسطینی در الخلیل صورت می‌گیرد که در جریان آن یک شهرک‌نشین کشته و یک مسؤول امنیتی ارشد نیز زخمی شد. 

Page Generated in 0/0074 sec