printlogo


کد خبر: 255776تاریخ: 1401/8/10 00:00
اخبار

برگزاری مسابقه دلنوشته «برای آرتین»
فرهنگسرای اندیشه به مناسبت روز دانش‌آموز میزبان برگزاری مسابقه دلنوشته «برای آرتین» است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، در بین اتفاقات پیش‌آمده پس از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، اتفاقی که برای پسر بچه 5 ساله شیرازی «آرتین سرایداران» افتاد، از بقیه ناراحت‌کننده‌تر بود. او در این حادثه پدر، مادر و برادرش را از دست داد تا ضایعه‌ای بزرگ را روبه‌روی خود ببیند. در روزهای گذشته، بسیاری از هنرمندان، شاعران و نقاشان نسبت به این حادثه و اتفاقی که برای آرتین رخ داد، واکنش نشان دادند. مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 7 تهران نیز در قالب ویژه‌برنامه فرهنگسرای منتظر، قصد دارد یاد و خاطره شهدای حرم شاهچراغ بویژه خانواده آرتین سرایداریان را گرامی بدارد و بدین منظور در یکی از برنامه‌هایش، قصد برگزاری مسابقه دلنوشته «برای آرتین» را برگزار کند. در این مسابقه از عموم مردم دعوت می‌شود تا دلنوشته‌ای برای آرتین بنویسند. 
مسابقه دلنوشته «برای آرتین» همزمان با روز دانش‌آموز - سیزدهم آبان‌ماه - برگزار می‌شود. 
 
«عقل صورتی» همزمان با روز دانش‌آموز به نمایش درمی‌آید
فیلم‌تئاتر «عقل صورتی یا مدادی که فقط مشق می‌نوشت» به مناسبت ۱۳ آبان و گرامیداشت روز دانش‌آموز، در پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شکل برخط و رایگان به نمایش درمی‌آید. 
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایش «عقل صورتی» که نام دیگر آن «مدادی که فقط مشق می‌نوشت» است، به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر در سال ۱۳۹۵ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری روی صحنه رفت و هم‌اینک قرار بر آن شده که روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۱ به صورت رایگان اکران ‌شود. داستان این‌ نمایش از این قرار است: «رضا پسرکی بازیگوش است که ارتباط کمی با خانواده و دوستانش دارد. یک شب او خواب خانواده و معلم‌هایش را می‌بیند؛ در حالی که خواهر کوچکش کلاه صورتی بر سر او می‌گذارد. فردا صبح، او دگرگون شده است».
این‌ فیلم‌تئاتر از جمله آثاری است که در طرح نمایش‌نما در پایگاه بخش نمایش‌نما اکران شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت و اینک به مناسبت روز دانش‌آموز روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ آبان ۱۴۰۱ به کودکان و نوجوانان هدیه داده می‌شود. 
 
سینماهای «راگا» و «تماشا» یکشنبه‌ها هم نیم‌بها شدند
مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر عنوان کرد از هفته آینده مصادف با نیمه آبان‌ماه سینماهای راگا و تماشا، علاوه بر سه‌شنبه‌ها در روزهای یکشنبه نیز بلیت خود را به صورت نیم‌بها ارائه می‌دهند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سینماهای راگا و تماشا زیرمجموعه شهرداری تهران از نیمه آبان ماه علاوه بر سه‌شنبه‌ها در روزهای یکشنبه نیز بلیت خود را به صورت نیم‌بها ارائه می‌دهند. مجید اکبرشاهی، مدیرعامل مؤسسه تصویرشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از تجربه موفق اجرای طرح تابستانه در سینماهای ملت، تماشا، راگا و رازی تصمیم گرفتیم تمهیداتی برای رفاه بیشتر شهروندان در سینماهای زیرمجموعه در نیمه دوم سال و با توجه به رکودی که بر بازار فرهنگ و هنر سایه انداخته است، در نظر بگیریم که خوشبختانه با موافقت شورای صنفی نمایش مقرر شد از نیمه آبان‌ماه بلیت سینماهای راگا و تماشا علاوه بر روزهای سه‌شنبه، در روزهای یکشنبه نیز برای مخاطبان به صورت نیم‌بها عرضه شود و در سایر ایام هفته سانس‌های اول نیز به صورت نیم‌بها خواهد بود. 
علاوه بر این ۲ سینما، در پردیس سینمایی «ملت» نیز بلیت فیلم‌های منتخب در قالب طرح شناور اجرا می‌شود. در این طرح ۳ روز ابتدای هفته (شنبه، یکشنبه و دوشنبه) تا ساعت ۱۷ به صورت نیم‌بها و از ساعت ۱۷ به بعد برای تمام فیلم‌ها بهای بلیت از ۴۵ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان کاهش می‌یابد. در دیگر روزهای هفته نیز طبق روال گذشته بهای بلیت در روزهای سه‌شنبه به صورت کامل نیم‌بها و ۳ روز پایانی هفته (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) به صورت تمام‌بها برای شهروندان ارائه می‌شود. 
 
ویژه‌‍‌برنامه «فرزندان ایرانیم» چهارشنبه برگزار می‌شود
ویژه‌برنامه «فرزندان ایرانیم» چهارشنبه این هفته 11 آبان توسط فرهنگسرای رویش برگزار می‌شود. 
به گزارش «وطن‌امروز»، ویژه‌برنامه «فرزندان ایرانیم» توسط فرهنگسرای رویش با هدف تقویت روحیه استکبارستیزی نوجوانان چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود. این برنامه با مشارکت شهرداری منطقه ۹ به مناسبت روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی با هدف تبیین نمونه و الگوی جوانان بالنده و افتخارآفرین و نقش دانش‌آموزان در بالندگی تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود. 
سخنرانی پیرامون نقش دانش‌آموزان در بالندگی تمدن اسلامی و اجرای برنامه‌های هنری مانند نمایش و سرود از بخش‌های اصلی برنامه است. این برنامه به شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز که همواره سازندگان دوره‌ آتی جامعه بوده و هستند اشاره دارد. ویژه‌برنامه «فرزندان ایرانیم» از ساعت ۱۰ صبح در خانه فرهنگ مهرآباد برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0072 sec