printlogo


کد خبر: 255779تاریخ: 1401/8/10 00:00
آمار فروش هفتگی سینما از ضرورت تسریع اجرای طرح‌های حمایتی می‌گوید
هر سانس با میانگین 12 مخاطب!

در 7 روز گذشته هر سانس از سینماهای کشور تنها ۱۲ مخاطب داشت و این موضوع ضرورت اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌های حمایتی از سینما را روشن می‌سازد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس آمار اعلام شده در سایت سمفای سازمان سینمایی، در 7 روز گذشته هر سانس از سینماهای کشور حدود ۱۲ مخاطب داشته است. در یک هفته گذشته باتوجه به اطلاعات سامانه مدیریت فروش و اکران در ۱۰,۸۱۶ سانس برگزار شده در سینماهای سراسر کشور، ۱۲۹,۱۶۳ نفر به سینما رفته‌اند و نتیجه آن فروش ۳۵,۴۷۴,۳۳۵,۰۰۰ ریالی بوده و سهم هر سانس از سالن‌های سینماهای کشور به طور میانگین تنها ۱۲ نفر بوده است. با مقایسه آمار این هفته و هفته گذشته متوجه می‌شویم هم تعداد مخاطب و هم فروش پایین آمده است. 
این آمار و ارقام در حالی رقم خورده است که دیگر طرح ۲ هفته‌ای بلیت نیم‌بها هم به اتمام رسیده بود؛ طرحی که شورای راهبردی اکران تصویب کرد و از ۲۰ مهرماه آغاز شد و البته برخی سینماها تا پایان زمان مقرر پای این طرح نماندند و بعد از گذشت چند روز به قیمت‌های قبل خود بازگشتند. 
از طرف دیگر اتفاق مهمی که در هفته گذشته رخ داد، برگزاری جلسه شورای صنفی نمایش و اضافه شدن ۳ فیلم به چرخه اکران بود. در هفدهمین جلسه شورای صنفی نمایش که روز سه‌شنبه ۳ آبان در خانه سینما تشکیل شد، قرارداد سرگروهی 3 فیلم «طبقه یک‌ونیم»، «بیرو» و انیمیشن «لوپتو» ثبت شد. یکشنبه هفته جاری نیز در هجدهمین جلسه شورای صنفی نمایش «طرح حمایتی برای فیلم‌های جدید» مصوب شد که در آن 3 بند ذکر شده بود. در ایام برگزاری جام‌جهانی هر 2 هفته اکران، یک هفته محاسبه خواهد شد. در صورت فروش و استقبال مخاطبان از فیلم‌های جدید، این آثار می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۱ اکران خود را بدون محدودیت‌های آیین‌نامه‌ای ادامه دهند و همچنین فیلم‌های جدید از بسته حمایتی مالی سازمان سینمایی بهره‌مند خواهند شد. 
با توجه به اینکه چیزی تا آغاز مسابقات جام‌جهانی نمانده است باید هر چه زودتر تکلیف نمایش فوتبال در سینماهای کشور روشن شود تا فرآیند رونق بخشیدن سینما در شرایط فعلی، اندکی سرعت بگیرد.

Page Generated in 0/0052 sec