printlogo


کد خبر: 255786تاریخ: 1401/8/11 00:00
اخبار

افراسیابی رسما معاون امور کاربران و تنظیم‌گری ساترا شد
سرپرست «معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی»، «معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی» و «مشاور» ساترا معرفی شدند. 
به گزارش «وطن‌امروز»، رئیس ساترا در احکامی جداگانه، «سرپرست معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی»، «معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی» و «مشاور» ساترا را منصوب کرد. سعید مقیسه با صدور احکامی جداگانه، مجتبی ایزدی را به عنوان «مشاور»، حامد معینی را به عنوان «سرپرست معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی» و محمدصادق افراسیابی را به عنوان «معاون امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی» ساترا منصوب کرد. 
از جمله سوابق مجتبی ایزدی می‌توان به سرپرستی مرکز طرح، برنامه و ارزیابی سیما، مشاور معاون صدا و مدیر شبکه رادیویی قرآن (رادیوهای تلاوت - ترتیل و قرآن) اشاره کرد. حامد معینی نیز سوابقی چون مدیرکل مالکیت فکری و حقوق بین‌الملل سازمان صداوسیما، عضو شورای طرح‌ها و لوایح سازمان صداوسیما، عضو هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کمیته دایم کپی‌رایت و حقوق مرتبط (SCCR) سازمان جهانی مالکیت فکری، (WIPO) را در کارنامه کاری خود دارد. همچنین در کارنامه فعالیت کاری محمدصادق افراسیابی که پیش از این سرپرستی معاونت امور کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا را بر عهده داشت، سوابقی چون معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و معاون فرهنگی- مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به چشم می‌خورد. 
 
***
6 فیلم سینمایی پروانه ساخت گرفتند
شورای صدور پروانه ساخت، در جلسه اخیر با صدور  مجوز ۶ فیلمنامه سینمایی موافقت کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمنامه‌های سینمایی «بند باز» به تهیه‌کنندگی محمود آقابابائی‌پور و کارگردانی و نویسندگی رضا نجاتی؛ «انقلاب ف» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، کارگردانی سیدسجاد قافله‌باشی و نویسندگی ابراهیم امینی؛ «آبی غلیظ» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی ابراهیم ابراهیمیان؛ «تمیزکاری» به تهیه‌کنندگی مصطفی رستگاری و افشین صادقی، کارگردانی افشین صادقی و نویسندگی مصطفی رستگاری؛ «چهار ماه ماهان» به تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین حسینی و کارگردانی و نویسندگی روناک طاهر و «شماره ده گریخت» به تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری و کارگردانی و نویسندگی حمید زرگرنژاد، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. 
همچنین شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با فیلمنامه کوتاه داستانی «عکس آینده» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی محمدمحسن کاظمی؛ فیلمنامه‌های بلند داستانی غیرسینمایی «بارانداز» به تهیه‌کنندگی ابراهیم طالشی مجیدی و کارگردانی و نویسندگی مجید اسمعیلی؛ «۵ سال بعد» به تهیه‌کنندگی مجید کریمی و کارگردانی افشین صادقی و نویسندگی علی بهرادمهر و «معلق» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی مهران مهدویان و کارگردانی عبدالعلی صادقی موافقت کرد. 
 
***
نمایشگاه کتاب جشنواره فیلم کوتاه بیش از 1600 نسخه فروخت
 بیش از ۱۶۰۰ نسخه کتاب در نمایشگاه تخصصی کتاب و سینمای سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به فروش رسید. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مدیریت انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران از فروش بیش از ۱۶۰۰ نسخه کتاب مرتبط با سینما، عکاسی، تئاتر و ادبیات داستانی در نمایشگاه تخصصی «کتاب و سینما» و فروش بی‌سابقه این رویداد خبر داد. 
در این نمایشگاه که همزمان با سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، در مجموع ۱۸۵۰ نسخه کتاب از ناشران مختلف با تخفیف‌های ۲۵ و ۲۰ درصدی عرضه شده بود که بیش از ۱۶۰۰ نسخه آن در استقبالی کم‌نظیر به فروش رسید. این آمار در حالی است که کتاب‌های ارائه شده تنها در حوزه‌های تخصصی مرتبط با سینما، عکاسی، تئاتر و ادبیات داستانی بودند. 
سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد. 
 
***
ایران با 5 اثر در بین نامزدهای ABU
رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران با 5 اثر به فهرست نامزدهای نهایی رقابت سال ۲۰۲۲ اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه راه یافت. 
به گزارش «وطن‌امروز» 5 اثر از میان آثار ارسالی از سوی رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران به مسابقه «ABU PRIZE۲۰۲۲»، به بخش نهایی این رقابت راه پیدا کرده‌اند. برنامه «مجنون» تولید مرکز یزد و برنامه «‌۱۰ ثانیه» تولید مرکز گیلان در شاخه تولیدات رادیویی این رقابت در بین نامزدهای نهایی قرار گرفتند. 
همچنین در بخش مستند این رقابت، برنامه «بهشت زمین» تولید مرکز گیلان به عنوان یکی از 4 نامزدهای نهایی این بخش انتخاب شد. برنامه «فریاد خاموشی» که از تولیدات رادیو فرهنگ محسوب می‌شود نیز در میان نامزدهای نهایی بخش CSA قرار گرفت. برنامه «جوراب رنگی» از مجموعه داستانی تولید شبکه قرآن سیما نیز یکی از نامزدهای بخش کودک این رقابت بود. 
این رقابت در مجموع در ۱۵ شاخه مختلف برگزار می‌شود و نتایج نهایی این مسابقات همزمان با مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیونی آسیا در هندوستان، آذرماه سال جاری در دهلی نو اعلام خواهد شد.

Page Generated in 0/0048 sec