printlogo


کد خبر: 255798تاریخ: 1401/8/11 00:00
اخبار

شجاع و کنعانی به تمرینات تیم ‌ملی بازمی‌گردند
با رایزنی‌های انجام شده میان فدراسیون‌های فوتبال ایران و قطر، احتمال می‌رود خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان که با کارشکنی تیم قطری از تمرینات تیم‌ ملی جدا شده بودند، به تهران بازگردند. به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش اعلام کرد تیم الاهلی قطر خواهان بازگشت شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان به تمرینات این تیم شده و این مساله آنها را از شرایط ایده‌آل دور نگه می‌دارد و شاید آنها در جام‌جهانی هم حضور نداشته باشند. اقدام باشگاه قطری در حالی بود که به گفته کی‌روش، چند هفته قبل سرمربی تیم‌ ملی و نایب رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در باشگاه الاهلی اجازه تمرین کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده با تیم‌ ملی را به علت تعطیلی لیگ قطر گرفته بودند. بعد از این اظهارات، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال شامگاه دوشنبه در اردوی تیم‌ ملی حاضر شد و به کارلوس کی‌روش وعده داد با رایزنی‌هایی که با  فدراسیون فوتبال قطر انجام خواهد شد، کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده بتوانند به اردوی تیم‌ ملی ایران بازگردند. با توجه به ارتباط خوب ایران و قطر در زمینه‌های مختلف از جمله قرارداد بلندمدت طرفین برای هرگونه همکاری ورزشی، فدراسیون فوتبال ایران از همتای قطری خود خواسته زمینه بازگشت کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده به تیم‌ ملی ایران را با توجه به تعطیلی مسابقات باشگاهی این کشور فراهم کند. انتظار می‌رود این ۲ مدافع لژیونر و تاثیرگذار تیم‌ ملی ایران تا پایان هفته به تهران بازگردند و در تمرینات تیم‌ ملی فوتبال حضور داشته باشند. 
 
***
بدشانسی‌های لوکاکو قبل از جام‌جهانی ادامه دارد
فدراسیون فوتبال بلژیک مصدومیت جدید روملو لوکاکو را در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ تایید کرد. به گزارش استاندارد، 18 روز مانده به شروع جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، بلژیک با مصدومیت روملو لوکاکو، یکی از ستاره‌های خود مواجه شد. روزنامه ایتالیایی توتو اسپورت نوشت: لوکاکو هفته قبل پس از ۲ ماه وقفه به زمین بازگشت اما دوباره مصدوم شد و مطمئناً بازی‌های بعدی اینتر را از دست خواهد داد. همچنین نگرانی‌ها درباره خطر از دست دادن جام‌جهانی نیز افزایش یافته است. در همین راستا باشگاه ایتالیایی اینتر گزارش داد روملو لوکاکو تحت آزمایش قرار گرفت و در ادامه وضعیت این بازیکن در روزهای آینده بررسی و پیگیری خواهد شد. لوکاکو در این فصل تاکنون 5 بازی برای اینتر انجام داده و مدت‌هاست از فرم مطلوب خود دور بوده است. این مهاجم که رکورددار گلزنی برای تیم ملی بلژیک با ۶۸ گل در ۱۰۲ بازی است، برای بازی مقابل ولز و هلند در لیگ ملت‌های اروپا به تیم‌ ملی کشورش دعوت نشد. 
 
***
پیش‌بینی سرمربی عربستان از صعود ایران به دور بعد جام جهانی
سرمربی فرانسوی تیم‌ ملی فوتبال عربستان پیش‌بینی کرد ایران در جام‌جهانی قطر دست به تاریخ‌سازی بزند و راهی دور بعد شود. «اروه رنار»، سرمربی تیم‌ ملی فوتبال عربستان در برنامه ویژه جام‌جهانی در قطر شرکت کرد. او درباره گروه ایران پیش‌بینی جالبی داشت. این مربی فرانسوی گفت: به نظرم ایران و انگلیس از گروه دوم صعود خواهند کرد. وی همچنین حریف بعدی ایران را هم مشخص کرد و بر این باور است ایران حریف سنگال در مرحله بعد خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های آمریکا، ولز و انگلیس هم‌گروه است و در نخستین بازی خود به مصاف انگلیس خواهد رفت. 
 
***
طارمی؛ «خاویار ایرانی» و «مار خوش‌خط و خال»
سرمربی سابق ستاره ایرانی به تمجید از او پیش از دیدار با اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا پرداخت. 
روزنامه «مارکا» چاپ مادرید در گزارشی به تمجید از مهدی طارمی ستاره تیم‌ ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو پرداخت. این رسانه تیتر خود را این طور زد: «طارمی، خاویار ایرانی پورتو؛ صورت فرشته دارد اما مثل مار نیش می‌زند». نشریه مادریدی نوشت: مهدی طارمی می‌خواهد از اتلتیکو انتقام بگیرد. این ایرانی عامل اصلی پیشرفت «اژدها» است. خاویار ایرانی با ۴ گل و ۲ پاس گل در لیگ قهرمانان اروپا - در مجموع 11 گل و 7 پاس گل در 16 بازی به ثبت رسانده - شاگردان سرجیو کونسیسائو را به مرحله یک‌هشتم نهایی رساند. او بعد از ۲ دبل متوالی به مصاف اتلتیکو می‌آید و امیدوار است در برابر اتلتیکو این رکورد را تکرار کند تا با صدرنشینی، مسابقات گروه B رقابت‌ها را به پایان ببرد. «کارلوس کاروال هال» سرمربی سابق ستاره ایرانی در ریوآوه به MARCA گفت: طارمی بازیکن بسیار کاملی است. او بازی را خوب می‌خواند، پاس گل می‌دهد، کیفیت، تمام‌کنندگی و سرعت بالایی دارد. او یک مار است. او یک شکارچی است. طارمی بسیار سریع حرکت می‌کند. برای پورتو این انتقال تهاجمی بسیار مهم بود. سرمربی پرتغالی به تمجید از طارمی پرداخت و گفت: او همه شرایط را برای موفقیت در اروپا داشت. پتانسیل او، با تمام احترام، برتر از ریو آوه بود. او فقط نیاز به یک دوره کوچک انطباق در سطح بازی تیمی و انتقال دفاعی داشت و در هر ۲ جنبه، او کمی تکامل یافت. طارمی در نهایت تبدیل به بازیکن بزرگی شد. کارلوس کاروال هال بیش از هر چیز یک ویژگی طارمی را برجسته می‌کند: هوش او، او بسیار زیرک است. توانایی زیادی در تجزیه و تحلیل بازی دارد. اگر فضا وجود داشته باشد، مهدی همه جا حضور دارد. از طارمی بیش از هر چیز هوش او را برجسته می‌کنم؛ او بسیار حیله‌گر است. هر جا فضا هست، مهدی هست. جای تعجب است که او در 30 سالگی پس از به ثمر رساندن 60 گل و ثبت 42 پاس گل در 112 بازی، از جذاب‌ترین بازیکنان پورتو در بازار نقل و انتقالات است. 

Page Generated in 0/0058 sec