printlogo


کد خبر: 255805تاریخ: 1401/8/11 00:00
مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند
توفان گرد و خا در خوزستان

وقوع گرد و غبار شدید در خوزستان منجر به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در اغلب شهرستان‌های این استان شد و طبق پیش‌بینی‌ها، چنانچه بارشی در استان رخ ندهد احتمال تداوم آن در روزهای آینده نیز وجود دارد. صبح دیروز- سه‌شنبه - گرد و خاک محلی ناگهان خوزستان را فرا گرفت و شهرهای مختلف بویژه اهواز تحت تاثیر شدید این پدیده قرار گرفتند. گرد و خاک شدید دید افقی در اهواز را به ۲۵۰ متر کاهش داد و در دیگر شهرهای استان نیز دید افقی کاهش یافت. با وجود اینکه از دوشنبه اداره ‌کل هواشناسی خوزستان با صدور اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به وقوع گرد و غبار و بارندگی هشدار داده بود اما باز هم تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و ادارات به پس از غباری شدن هوا موکول شد و در نهایت پیش از ظهر دیروز، تعطیلی مدارس 8 شهر به اضافه دانشگاه‌های اهواز اعلام شد. بر این اساس مدیرکل هواشناسی خوزستان از کاهش دید افقی در برخی شهرهای استان در پی وقوع گرد و غبار خبر داد. محمد سبزه‌زاری با اشاره به وقوع گرد و غبار در استان خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار، دید افقی در اهواز به ۲۵۰ متر کاهش یافت. وی افزود: در این مدت دید افقی در دزفول به ۱۵۰۰ متر، آبادان و بستان ۲۰۰۰ متر و ماهشهر، شادگان و رامهرمز به ۳۰۰۰ متر رسیده است. 
سبزه‌زاری با بیان اینکه این گرد و غبار محلی است، افزود: در صورت عدم بارش باران برای روز چهارشنبه 11 آبان نیز احتمال وقوع چنین پدیده‌ای وجود دارد. فرمانداری شهر باوی هم اعلام کرد: به خاطر وقوع گرد و خاک، تمام ادارات و مدارس سطح شهرستان باوی (به جز مراکز امدادی‌، درمانی‌، بهداشتی‌، بانک‌ها، بخش‌های دارای نوبت کاری و عملیاتی‌، خدمات شهری شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها) سه‌شنبه ۱۰ آبان تعطیل شد. دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان نیز از تعطیلی مدارس 8 شهرستان استان خوزستان و دانشگاه‌های اهواز خبر داد. 
محمدجواد اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به علت وقوع گرد و غبار شدید، مدارس اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، رامشیر، شادگان، ماهشهر و هندیجان بعد از ظهر 10 آبان تعطیل شدند. 
وی افزود: همچنین دانشگاه‌های اهواز در بعد از ظهر تعطیل شده‌اند. مدیر روابط عمومی اداره ‌کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان نیز گفت: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در هوای اهواز به بیش از ۱۳ برابر حد مجاز رسیده است. شهریار عسگری درباره میزان آلاینده‌های گرد و غبار روز گذشته در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها میزان ذرات غبار در هوای اهواز ۲۰۵۸ میکروگرم در مترمکعب بوده است. وی افزود: با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم در مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در اهواز به ۱۳ برابر حد مجاز رسیده است. مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: همچنین میزان غلظت گرد و غبار در آبادان ۹۰۰ و سوسنگرد و شادگان ۵۵۸ میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

Page Generated in 0/0057 sec