printlogo


کد خبر: 255806تاریخ: 1401/8/11 00:00
اخبار

انهدام 2 باند بزرگ سرقت در تهران
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام ۲ باند بزرگ سرقت که اقدام به سرقت از منزل و گوشی‌قاپی کرده بودند، خبر داد. سرهنگ علی ولی‌پورگودرزی در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و انهدام ۲ باند بزرگ سرقت در تهران اظهار کرد: نخستین باندی که توسط پایگاه یازدهم کشف شد باند سرقت خشن و قاپ‌زنی بود که از 4 سارق تشکیل شده بود. اعضای این باند اقدام به قاپیدن گوشی‌های تلفن همراه مردم کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند. این سارقان در صورت مقاومت مردم با چاقو آنها را تهدید کرده و گوشی و سایر وسایل همراه آنان را نیز به سرقت می‌بردند. وی با بیان اینکه این باند، جزو باندهای خشن بود که منهدم شد، ادامه داد: ۱۰ مالخر هم که در چرخه مالخری حضور داشتند و علاوه بر همکاری با این سارقان با سارقان دیگر نیز همکاری می‌کردند و اموال مسروقه را به کشورهای همسایه می‌فرستادند، شناسایی و دستگیر شدند. وی با اشاره به شناسایی و انهدام باند سرقت از منزل نیز گفت: اعضای باند سارق منزل که به وسیله ۲ دستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ و تغییر پلاک خودرو به در خانه‌ها رفته و خانه‌های خالی از سکنه را شناسایی کرده و با تخریب در و بالکن ورودی آنها اقدام به سرقت کرده بودند نیز شناسایی و بازداشت شدند. از این باند همچنین یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و ضبط شد و با همکاری قوه‌ قضائیه با جدیت با آنها برخورد خواهد شد. این سارقان بازداشت شده و در اختیار پلیس هستند. 
 
***
دعوت از هنرمندان تجسمی برای دیوارنگاری «بهارستان ۱۴۰۲»
سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور برگزاری هشتمین رویداد فرهنگی- هنری «سالانه هنرهای شهری تهران، بهارستان ۱۴۰۲» در بخش دیوارنگاری، فراخوان دعوت از هنرمندان هنرهای تجسمی را منتشر کرده است. اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران در متن فراخوان آورده است: «این سازمان در نظر دارد در راستای تحقق شعار «تهران، شهر الگوی جهان اسلام» با آفرینش هنر در محیط شهری با استفاده از هنر هنرمندان برجسته کشور، هویت کالبدی و اجتماعی شهر را به نماد و نشانه‌های هنر و فرهنگ اسلامی، ملی و بازگویی فضایل اخلاقی در آستانه فصل نو مزین کند». هشتمین رویداد فرهنگی- هنری بهارستان فرصتی برای تعامل اجتماعی بین هنرمندان و شهروندان، ترویج فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی و اسلامی در پیشواز بهار و خلق نشانه‌ای بر منظر شهری برای ایجاد هویت اجتماعی و فرهنگی پایتخت است. 
 
***
فوت ۲ کارگر محبوس شده در حادثه ریزش معدن
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اعلام کرد در حادثه ریزش یک معدن زغال‌سنگ واقع در شهرستان کوهبنان که دوشنبه‌شب اتفاق افتاد ۲ تن از کارگران این معدن که محبوس شده بودند جان‌شان را از دست دادند. هوشیار احمدی، رئیس اداره روابط عمومی این اداره کل گفت: ریزش معدن ۱۲ - ۱۴ زغال‌سنگ کوهبنان واقع در شمال استان کرمان رخ داد و علت و جزئیات بیشتر حادثه در دست بررسی است. 
 
***
واکسن آنفلوآنزا ممکن است خطر سکته مغزی را کاهش دهد
داده‌های مطالعه اخیر منتشرشده در مجله انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد دریافت واکسن آنفلوآنزا ممکن است احتمال سکته مغزی را در میان بزرگسالان بویژه افراد زیر ۴۵ سال کاهش دهد. دکتر «جیانندرا کومار» متخصص مغز و اعصاب در مایو کلینیک که در این مطالعه شرکت نداشته، می‌گوید: مدت‌هاست مشخص شده است که عفونت‌های تنفسی خطر سکته مغزی را در روزهای بعد از ابتلا به آنها افزایش می‌دهند. علائم آنفلوآنزا از جمله سرفه، گلودرد، خستگی و گاهی تب می‌توانند به طور ناگهانی ظاهر شوند. دکتر کومار می‌گوید: عفونت‌های تنفسی در ۳ روز اول پس از شروع عفونت خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهند. در حال حاضر چندین نظریه در پاسخ به این سوال که چرا ابتلا به آنفلوآنزا ممکن است احتمال بروز سکته مغزی را در افراد افزایش دهد، وجود دارد. دکتر کومار در این باره می‌گوید: بعضی از این عفونت‌ها، شرایط انعقاد خون را افزایش می‌دهند، دوره‌ای گذرا که در آن استعداد بیشتری برای تشکیل لخته خون وجود دارد. هنگامی که لخته‌ها تشکیل می‌شوند، می‌توانند جریان خون به مغز را مسدود کنند. 
 
***
توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم
 رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از توزیع بسته‌های معیشتی و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی و... در مناطق محروم و دورافتاده کشور در قالب اجرای طرح نذر آب ۵ خبر داد. وحید سلیمی گفت: امسال طرح نذر آب ۵، در نیمه مردادماه شروع شد و تا ۲۴ مهرماه، آبرسانی شامل خرید تانکر و بطری، حفر چاه، لوله‌کشی، انتقال آب و... در سراسر استان‌های کشور و روستاهای محروم اجرا شده و ۶۳ میلیارد و ۳۵۷ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۳۷۵ ریال هزینه شده است. وی ادامه داد: در کنار انتقال آب، طرح‌های درمانی، بهداشتی و کمک آموزشی هم انجام شد که در این بازه زمانی، ۶۳۱ پزشک در طرح ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم و دورافتاده بیماران را ویزیت کردند و ۲۱ میلیارد و ۶۷۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال دارو در بین استان‌ها و روستاها نیز توزیع شد. رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به خدمات و بسته‌های ارائه‌شده به نیازمندان عنوان کرد: در این مدت، ۴۹۳۸ بسته بهداشتی در طرح نذر آب توزیع شده که ارزش ریالی آن ۱۰ میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بوده است. همچنین ۱۲ هزار و ۷۱۱ بسته معیشتی نیز در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. وی ادامه داد: یکی از اهداف طرح نذر آب ۵، امدادرسانی در حوزه آموزش و فرهنگ است و بر این اساس، توزیع لوازم‏ تحریر، البسه، کفش و انجام برنامه‌های آموزشی و... به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد و ۹۹۳ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال انجام شد.

Page Generated in 0/0082 sec