printlogo


کد خبر: 255817تاریخ: 1401/8/11 00:00
اخبار

رئیس قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به همتای عراقی خود خواستار شد
تسریع محاکمه آمران و عاملان ترور شهید سلیمانی
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای طی نامه‌ای به فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق ضمن ابراز خرسندی از برگزاری 3 دور مذاکرات کمیته تحقیقات مشترک میان مقامات قضایی ۲ کشور، نتایج حاصل از این همکاری مشترک را نشان‌دهنده اراده ۲ کشور جهت مبارزه با تروریسم، برقراری عدالت، حفظ صلح و امنیت و گسترش روابط دوستانه بویژه همکاری‌های دوجانبه قضایی دانست. رئیس قوه‌ قضائیه با تاکید بر اینکه ترور سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و ۸ نفر از همراهان ایشان توسط دولتمردان آمریکا و سایر ایادی آنها در خاک عراق مغایر صلح و امنیت بین‌المللی است،‌ افزود: این اقدام تروریستی منجر به نقض حاکمیت ۲ کشور، اصول مسلم شناخته شده حقوق بین‌الملل و همچنین نقض تعهدات بین‌المللی درباره حمایت از شخصیت‌های رسمی مورد حمایت بین‌المللی شده است. وی تصریح کرد: اگر چه این اقدام تروریستی توسط رئیس‌جمهور وقت آمریکا با مشارکت برخی مقامات رسمی و سایر کشورها صورت گرفته است، لکن سمت آنها مانع مسؤولیت و مجازات نیست و اقدامات آغاز شده در دستگاه قضایی عراق نیز نشان‌دهنده عزم و اراده آن کشور جهت دستگیری، محاکمه و مجازات این جنایتکاران است. 
رئیس دستگاه قضا در ادامه یادآور شد: لازمه برقراری عدالت، رعایت اصل سرعت در رسیدگی است. با توجه به اینکه اقدام تروریستی مذکور در خاک عراق روی داده و از زمان وقوع آن بیش از ۲ سال گذشته است صدور دستور تسریع در رسیدگی، محاکمه و مجازات مرتکبان این جنایت مورد درخواست ملت ایران است. در این راستا، قوه‌ قضائیه جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده تداوم همکاری‌ها با دستگاه قضایی جمهوری عراق است. محسنی‌اژه‌ای در پایان از درگاه خداوند متعال برای دولت و ملت دوست و برادر جمهوری عراق، توفیق و سربلندی مسألت کرد. 
 
***
مجلس دوباره به فاطمی‌امین اعتماد کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، دوباره به وزیر اعتماد کردند. طبق اعلام رئیس مجلس در این جلسه که با مشارکت 274 نماینده مجلس برگزار شد، 84 نماینده به استیضاح رای مثبت دادند و 182 نماینده با استیضاح مخالفت کردند. آرای ممتنع 6 رای و آرای باطله 2 رأی بود. بنابراین مجلس برای ادامه کار فاطمی‌امین در جایگاه وزیر صنعت، معدن و تجارت رأی مثبت داد. 
 
***
هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی تولید ۲۰ درصد سبد انرژی کشور است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هدف‌گذاری ما تولید 20 درصد از سبد انرژی کشور، یعنی حدود 14 هزار مگاوات است. 
محمد اسلامی پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: صنعت هسته‌ای، صنعتی پیشتاز و پیشران در توسعه علم و فناوری است و می‌تواند تأثیرگذاری گسترده‌ای در حوزه صنعتی داشته باشد. رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: در جلسه امروز، محورهای اصلی سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی که 20 فروردین امسال توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد و در دستورکار ما قرار دارد، تشریح شد. وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان انرژی اتمی در حوزه معادن نقش داشت، ابهامات، سوالات، عملکرد و برنامه‌های این بخش در نشست امروز تشریح و مقرر شد بیشتر از گذشته با کمیسیون در حوزه معادن و بهره‌برداری از معادن تعامل صورت گیرد. اسلامی درباره تولید انرژی اظهار کرد: هدف‌گذاری ما در این زمینه تولید 20 درصد از سبد انرژی کشور، یعنی حدود 14 هزار مگاوات است؛ اکنون حدود یک‌هزار مگاوات در دست بهره‌برداری بوده و 2 هزار مگاوات در دست ساخت است، همچنین یک پکیج 10 هزار مگاواتی و تعدادی نیروگاه کوچک در دست ساخت است. رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در طرح آمایش و انتخاب سایت مطالعاتی انجام شده که مهم‌ترین نکته برای ما کنار آب بودن و قابلیت استفاده از آب است که تولید 10 هزارمگاوات جدید در جنوب و بیشتر در سواحل مکران و استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان پیش‌بینی شده است. 
 
***
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:
حامل خبرهای خوبی در روزهای آینده خواهیم بود
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در روزهای آینده خبرهای بسیار خوب و مسرت‌بخشی را به سمع و نظر ملت متدین، انقلابی، شهیدپرور و شریف ایران خواهیم رساند. 
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در تشریح ابعاد قدرت پدافند هوایی ارتش کشور افزود: وقتی مطرح می‌شود که یگان‌های پدافند هوایی ارتش ایران در بین کشورهای منطقه غرب آسیا یک قدرت منطقه‌ای هستند این موضوع واقعیت دارد یا وقتی اعلام می‌شود که تجهیزات پدافند هوایی به‌روز است یا برابر و حتی بهتر از مشابه آن در دنیاست موضوعی کاملاً جدی و حقیقتی غیرقابل انکار است. 
وی تأکید کرد: تجهیزات پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در لبه تجهیزات به‌روز دنیا قرار دارد و بابت این توانمندی و قدرت دفاعی، خداوند متعال را شاکر هستیم. صباحی‌فرد در پایان گفت: ان‌شاءالله در روزهای آینده خبرهای بسیار خوب و مسرت‌بخشی را به سمع و نظر ملت متدین، انقلابی، شهیدپرور و شریف ایران خواهیم رساند. امیدواریم انتشار این اخبار باعث قوت ‌قلب مردم ایران در شرایط فعلی کشور باشد، چراکه ما جز این کار وظیفه دیگری نداریم. 

Page Generated in 0/0058 sec