printlogo


کد خبر: 255916تاریخ: 1401/8/14 00:00
برگزاری مراسم روز دانش‌آموز، به یاد دانش‌آموزان شهید حمله شاهچراغ

هر چند دانش‌آموزان شیرازی عصر روز چهارشنبه با اجتماع بزرگ خود در حرم شاهچراغ یاد شهدای این حمله تروریستی را در جوار قبور آنها گرامی داشتند اما روز گذشته همزمان با 13 آبان نیز به یاد دانش‌آموزان شهید حادثه تروریستی اخیر مراسمی را برگزار کردند. یکی از شهدای دانش‌آموز در این حمله تروریستی محمدرضا کشاورز، دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان سیداحمد خمینی شیراز بود که در حمله تروریستی شاهچراغ هفته گذشته به شهادت رسید. مسؤولان مدرسه این دانش‌آموز شهید همزمان با روز ۱۳ آبان به یاد او مراسمی برگزار کردند. 
این مراسم در حالی برگزار شد که عصر چهارشنبه هفته گذشته نیز دانش‌آموزان شیرازی به ‌همراه خانواده و به ‌یاد شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع)، در این حرم مطهر سرود «رفیق شهیدم» را اجرا کردند. در این اجتماع عظیم که با اجرای حامد سلطانی برگزار شد، ‌حاج‌ ابوذر روحی به اجرای چند سرود پرداخت و دانش‌آموزان با در دست داشتن عکس 3 شهید دانش‌آموز حادثه تروریستی شاهچراغ با خانواده این شهدا و همچنین نسبت به بی‌گناهی و مظلومیت آرتین ابراز همدردی کردند. در این برنامه که با همکاری و با مشارکت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اداره‌ کل آموزش‌و‌پرورش فارس و سازمان بسیج دانش‌آموزی این استان برگزار شد، قشر جوان و کودک با سر دادن فریاد «لبیک یا حیدر» و «یا حسین(ع)» و با اهتزاز پرچم ایران، عشق و ارادت‌شان را به شهدا ثابت کردند. 
دانش‌آموزان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز شاهد موج عظیمی از دانش‌آموزانی است که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند، گفت: دهه هشتاد و نودی‌ها امروز دانش‌آموزان سربلندی هستند که سرود «سلام فرمانده» سر می‌دهند و با رهبری بیعت کرده‌اند. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های دیروز نماز جمعه شیراز، ضمن گرامیداشت ١٣ آبان، روز دانش‌آموز اظهار کرد: پس از گذشت یک هفته از شهادت هموطنان در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، یادشان را گرامی می‌داریم و امید است هر چه سریع‌تر انتقام خون بانیان این حادثه گرفته شود. وی ادامه داد: در روز دانش‌آموز به همه دانش‌آموزان به دلیل نقش‌آفرینی در حرکت اسلامی و انقلابی درود می‌فرستیم. آیت‌الله دژکام گفت: شهادت تعدادی از دانش‌آموزان در آبان ۵۷ زمینه پیروزی حرکت اسلامی بود و امروز ادامه این حرکت بر عهده جوانان نسل بعدی است. 

Page Generated in 0/0056 sec