printlogo


کد خبر: 255917تاریخ: 1401/8/14 00:00
اخبار

ربایندگان پدر علم ژنتیک دستگیر شدند
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزئیات بیشتری از ماجرای ربایش «پروفسور فرهود» پدر علم ژنتیک ایران ارائه کرد. سرهنگ علی ولی‌پورگودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات پرونده ربایش دکتر فرهود گفت: افرادی که اقدام به ربودن پروفسور فرهود کردند، از قبل ‌شناختی از وی داشتند و جلوی منزل وی پروفسور را ربودند. وی ادامه داد: ربایندگان، پروفسور فرهود را ۲۶ ساعت نگه داشتند که این اقدام آنان به منزله حبس غیرقانونی است و این مورد برای این افراد ثبت شده ‌است. همچنین آنها قصد داشتند از پروفسور اخاذی کنند و از وی 8 میلیارد تومان پول‌ طلب کردند که این مبلغ در ادامه به 4 میلیارد تومان تقلیل یافت. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: این افراد تاییدیه پول را از پروفسور گرفتند و شب گذشته پیش از اینکه مبلغ را دریافت کنند دستگیر و به اقدامات خود معترف شدند. گفتنی است پروفسور داریوش فرهود در گفت‌وگو با ایسنا گفت: روز یکشنبه، 8 آبان‌ماه ساعت ۵:۵۵، در حال خروج از خانه بودم. ۲ نفر که لباس مشکی بر تن داشتند و مانند ماموران بودند، بسیار گرم با من سلام‌ و علیک کردند و سوار خودروی من شدند. سپس من را به مکانی بردند و سوار خودروی دیگری کردند.
 
افتتاح نخستین مدرسه سبز کشور بدون هدررفت انرژی
مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: در نخستین مدرسه سبز کشور در زنجان پنل‌های خورشیدی برای تولید و توزیع برق تعبیه شده است. حمیدرضا اسلامی شامگاه 12 آبان‌ماه در مراسم افتتاح نخستین مدرسه سبز کشور در زنجان با اشاره به مساحت و اعتبارات این پروژه اظهار کرد: ۱۰ کیلووات انرژی برق از پنل‌های خورشیدی تعبیه‌شده در این مدرسه تولید شده است که مازاد آن به شبکه برق استان فروخته‌ خواهد شد. وی با اشاره به کسب درآمد از فروش برق این مدرسه‌ افزود: سیستم تصفیه و بازیافت آب‌های سطحی از دیگر امکاناتی است که در این مدرسه به کار برده‌ شده و در واقع آب‌های به اصطلاح خاکستری بر اثر نزولات جوی و بارندگی در مخازنی جمع‌آوری شده و در چرخه بازیافت قرار خواهد گرفت. اسلامی با اشاره به تعبیه بام سبز در این مدرسه اذعان‌ کرد: سیستم اعلان حریق و سیستم گرمایشی هوشمند و دستگاه‌های تهویه از دیگر امکانات این مدرسه منحصربه‌فرد است. این مسؤول با اشاره به مصالح و کف‌پوش‌های استاندارد مطابق با مبحث ۱۹ انرژی این مدرسه‌ اضافه‌ کرد: عایق‌بندی این مدرسه مطابق پروتکل‌های راه‌وشهرسازی بوده و هدررفت انرژی نخواهیم داشت. 
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:
تجهیزات پیشرفته برای محیط‌بانان کشور تأمین شد
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تجهیزات لازم و بیشتر انفرادی برای استفاده محیط‌بانان با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان تامین شده که از نظر کیفی در تراز بسیار مناسبی است. علی سلاجقه در جمع خبرنگاران افزود: این تجهیزات خریداری شده و آماده ارسال به استان‌هاست تا همه استان‌ها از نظر حفاظتی در تراز مناسبی قرار گیرند. وی با بیان اینکه برای جبران کمبود نیرو از تجهیزات الکترونیکی، پهپادها و ظرفیت دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم، گفت: تجهیزات الکترونیکی که امروز در استان خراسان جنوبی رونمایی شد از نظر کمی خوب نیست اما این نوید را می‌دهم که طی ۲ هفته آینده همه ادارات محیط‌زیست استان‌ها به تجهیزات بسیار پیشرفته از نظر انفرادی و با کیفیت مطلوب تجهیز شوند. معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: تلاش ما این است با اعتبار مناسبی که درخواست آن را در بودجه ۱۴۰۲ داده‌ایم، بتوانیم پایش را در بعد صنایع به‌صورت مرکزی داشته باشیم و الان به ‌صورت ستادی و استانی در حال انجام است، همچنین پایش مرکزی تالاب‌ها نیز انجام می‌شود. وی در ادامه افزود: در تلاشیم سال آینده تمام مناطق تحت مدیریت ما به وسیله پرنده‌ها پایش برخط شوند تا هم متخلفان و معارضان را شناسایی کنیم و در سرشماری هم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. 
 
پلمب ۱۱۹ ساختمان بسیار پرخطر در تهران
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به شناسایی ۱۲۹ ساختمان ناایمن «بسیار پرخطر» و «پرخطر» در پایتخت گفت: ۱۰ ساختمان از این تعداد در فرآیند ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند و مابقی هم باید ایمن‌سازی شوند و در غیر این صورت در سال ۱۴۰۲ پلمب می‌شوند. قدرت‌الله محمدی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تعداد ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اظهار کرد: 129 ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده بودند که از این تعداد 10 ساختمان در فرآیند ایمن‌سازی قرار گرفته‌اند. وی درباره ترکیب‌بندی 10 ساختمان اشاره شده تصریح کرد: از این تعداد ساختمان، برخی دولتی و برخی خصوصی هستند. محمدی با اشاره به 119 ساختمان باقیمانده در فرآیند ایمن‌سازی خاطرنشان کرد: برای تمام این ساختمان‌ها، برنامه‌ریزی و تذکراتی نیز طی هفته‌های اخیر ارسال شده است و با همکاری دستگاه قضا برای ایمن‌سازی این ساختمان‌ها تلاش خواهیم کرد و در نهایت چنانکه این اتفاق نیفتد، بر اساس دستورالعمل قضایی عمل خواهیم کرد. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن تصریح کرد: در صورتی که این ساختمان‌ها تا پایان سال در فرآیند ایمن‌سازی قرار نگیرند از تمام ظرفیت خود استفاده خواهیم کرد و سال 1402 این ساختمان پلمب می‌شوند. محمدی همچنین به 4 دسته‌بندی ساختمان‌های ناایمن در شهر تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌ها ساختمان‌ها به بسیار پرخطر، پرخطر، میان‌خطر و کم‌خطر دسته‌‌بندی شده‌اند که در دوسته بسیار پرخطر و پرخطر، حساسیت سازمان آتش‌نشانی بیشتر بوده و بر ایمن‌سازی آنها تأکید دارد که البته تا امروز نیز 33 هزار ساختمان در شهر پایش شده‌اند.

Page Generated in 0/0062 sec