printlogo


کد خبر: 255925تاریخ: 1401/8/14 00:00
اخبار

حبیب، جردن باروز را به چالش کشید
حبیب کادیماگومدوف پیشنهاد یک کشتی با جردن باروز را داد که با موافقت کشتی‌گیر آمریکایی روبه‌رو شد. کشتی‌گیر داغستانی پستی را در اینستاگرام خود درباره مبارزه با جردن باروز ستاره کشتی آمریکا منتشر کرد و نوشت: هواداران باید بدانند سلطان واقعی جنگل کیست. باروز به این چالش پاسخ مثبت داد و عنوان کرد در آمریکا در یک مبارزه ۱۰ دقیقه‌ای حاضر به کشتی گرفتن با کادیماگومدوف است. حبیب کادیماگومدوف نیز قبول کرد و ابراز امیدواری کرد مبارزه هر چه زودتر انجام شود. باروز که در المپیک ۲۰۱۲ لندن در وزن ۷۴ کیلوگرم قهرمان شد، پس از شکست مقابل کایل دیک به دسته ۷۹ کیلوگرم رفت. او اخیراً در بلگراد برای ششمین بار قهرمان جهان شد و در بین کشتی‌گیران آمریکایی از نظر تعداد عناوین کسب شده در این مسابقات رکورددار شد. پس از موفقیت در صربستان، باروز نامزد دریافت جایزه معتبر ملی بهترین ورزشکار شد که هر ساله به بهترین ورزشکار در ایالات متحده اهدا می‌شود. برنده این جایزه با رای‌گیری اینترنتی مشخص می‌شود. از بین کشتی‌گیران آمریکایی، جان اسمیت (۱۹۹۰)، بروس بامگارتنر (۱۹۹۵)، رولان گاردنر (۲۰۰۰)، کایل اسنایدر (۲۰۱۷) و اسپنسر لی (۲۰۱۹) به عنوان بهترین ورزشکاران شناخته شدند. کادیماگومدوف کشتی‌گیر داغستانی با پرچم بلاروس در رقابت‌های قهرمانی اروپا در وزن ۷۹ کیلوگرم در سال ۲۰۲۰ به مقام قهرمانی رسید و سال گذشته نیز در دسته ۷۴ کیلوگرم مدال نقره بازی‌های المپیک توکیو را کسب کرد. او در فینال توکیو به زائوربک سیداکوف روس باخت. 
 
رقابت بهداد سلیمی و وزنه‌بردار قطر
در انتخابات کمیسیون ورزشکاران جهان
بهداد سلیمی و وزنه‌بردار قطر برای حضور در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با هم رقابت می‌کنند. به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اسامی کاندیداهای انتخابات کمیسیون ورزشکاران را اعلام کرد. ۲۵ ورزشکار درخواست حضور در این انتخابات را داشتند اما در نهایت ۱۶ نفر واجد شرایط شدند و در لیست قرار گرفتند. انتخابات در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا برگزار می‌شود و ورزشکاران شرکت‌کننده به نفرات کاندیدا رای می‌دهند؛ مسابقات جهانی ۱۴ آذر آغاز می‌شود. طبق دستورالعمل انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی، 2 ورزشکار از هر قاره انتخاب می‌شوند که برای برابری جنسیتی یکی از آنها باید از بخش مردان و یکی از بخش زنان باشد. در آسیا 3 وزنه‌بردار واجد شرایط هستند که در بخش مردان بهداد سلیمی و فارس الباخ قطری با هم رقابت دارند. در بخش زنان نیز هیدیلین دیاز از فیلیپین کاندیداست. بهداد سلیمی، وزنه‌بردار اسبق و فوق‌سنگین ایران است که مدال طلای المپیک لندن و 2 مدال طلا، یک نقره و یک برنز جهان را در کارنامه دارد. فارس الباخ قطری نیز در حال حاضر وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم است که در المپیک توکیو مدال طلای دسته ۹۶ کیلوگرم را گرفت و نقره و برنز قهرمانی جهان را هم در کارنامه دارد. تعداد نماینده‌های قاره‌ها به شرح زیر است: قاره آسیا: 3 کاندیدا (۲ مردن و یک زن) بهداد سلیمی از ایران، فارس الباخ از قطر و هیدیلین دیاز از فیلیپین. قاره آفریقا: ۲ کاندیدای مرد و زن از آفریقای جنوبی و غنا. قاره اروپا: 4 کاندیدا (‌۳ زن و یک مرد) از بریتانیا، فرانسه و مالت. قاره اقیانوسیه: 2 کاندیدای مرد و زن از کشورهای نیوزیلند و جزایر کوک و پان آمریکن. آمریکای شمالی 5 کاندیدا (۳ زن و ۲ مرد) از کشورهای آمریکا، دومینیکن، کانادا و اکوادور. 
 
نماز؛ رمز موفقیت زیدان در فوتبال
ستاره عراقی منچستریونایتد از تعهدش به نماز یومیه صحبت کرد. زیدان اقبال، پدیده تیم‌ ملی فوتبال عراق است که سال گذشته به باشگاه منچستریونایتد ملحق شد. پدیده عراقی به ترکیب شیاطین سرخ
راه یافته است و در این فصل چند بازی برای منچستر انجام داد. زیدان از تعهدش به نماز یومیه صحبت کرد. ستاره عراقی منچستریونایتد درباره نماز گفت: نمازهای پنجگانه در داخل زمین فوتبال به من کمک زیادی می‌کند، چون نماز باعث می‌شود به زندگیم تمرکز کنم و این احساس را داشته باشم که خداوند همیشه مراقب من است. وی افزود: همیشه به خداوند تمسک می‌جویم تا در شرایط سخت به داد من برسد. دین امر بزرگی است که در زندگی شما را منظم و هدف‌دار می‌کند. 
 
به نتایج در جام‌جهانی۲۰۲۲ امیدوارم
حمید سجادی درباره پیش‌بینی خود از حضور تیم‌ ملی ایران در جام‌جهانی قطر گفت: به گفته کارشناسان یکی از بهترین تیم‌های ملی فوتبال ادوار را در این دوره داریم. سید حمید سجادی شامگاه چهارشنبه درحاشیه آیین افتتاح و بازسازی مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر درباره آخرین وضعیت تیم‌ ملی فوتبال برای حضور در مسابقات جام جهانی اظهار کرد: این روزها همه به فکر تیم‌ ملی هستند و پیشاپیش آرزو می‌کنیم اعزام‌های تیم‌ ملی فوتبال با همین شرایط خوب و کیفیتی که دارد اتفاق بیفتد. او با بیان اینکه تیم‌ ملی فوتبال 2 بازی تدارکاتی بسیار خوب پیش رو دارد، افزود: به گفته کارشناسان یکی از بهترین تیم‌های ملی ادوار را در این دوره داریم. اهالی فوتبال خیلی امیدوار هستند و ما هم همینطور، کارشناسان فدراسیون فوتبال و کادر فنی و تک تک عزیزان به تیم‌ ملی امیدوار هستند؛ برنامه‌ریزی‌ها دقیق و تخصصی انجام شده است؛ گزارش‌های رسیده به من درباره تیم‌ ملی نیز عاری از هر گونه حاشیه است.

Page Generated in 0/0059 sec