printlogo


کد خبر: 255933تاریخ: 1401/8/14 00:00
13 آبان و حضور پرشور دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها
نسل به نسل انقلابی

گروه فرهنگ و هنر: هر چه جلوتر می‌رویم، پرده‌های بیشتری از ماهیت هدایتگران اعتراضات شهریور و مهر 1401 کنار می‌رود و با کنار رفتن این پرده‌ها درمی‌یابیم گذشته از هدایت آشوب‌ها از آن سوی مرزها، بسیاری از این هدایتگران حتی وجود خارجی ندارند و تنها حساب‌های فیک اینترنتی هستند که برای اهدافی خاص طراحی شده‌اند. از سوی دیگر، خیل عظیم مردم را به مناسبت‌های گوناگون از جمله سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز، در کف خیابان می‌بینیم که وجه تمایز آن با این لشکرکشی مجازی، در «حقیقی» بودن است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، 43 سال است مردم در سالروز تسخیر لانه جاسوسی در خیابان حاضر می‌شوند و صدای مقاومت در برابر ظلم استکبار را به گوش جهانیان می‌رسانند. حضور میلیونی مردم اعم از کودک و دانش‌آموز و پیر و جوان، هر چند مهم است اما اتفاق تازه‌ای نیست. سیزدهم آبان امسال اما با سالیان گذشته تفاوتی اساسی دارد، چرا که ایران امروز زخم‌خورده از آشوب است؛ آشوبی که دشمن مدت‌ها بود برای آن برنامه‌ریزی و ارتشی مجازی را به خط کرده بود. 
خیابان‌های کشور امسال در مراسم 13 آبان در حالی مملو از جمعیت بود که عده زیادی در آن سوی مرزها در انتظار خیابان‌هایی خلوت و راهپیمایی کم‌فروغ بودند تا به دنبال آن، اهداف براندازانه خود را با جدیت بیشتری پی بگیرند. حضور پرشور مردم و دانش‌آموزان در شهرهای تهران، مشهد، بجنورد، بندرعباس، شیراز، بیرجند و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ کشور نشان داد مطالبه قاطبه مردم ایران چیست و خط بطلانی کشید روی همه ادعاهایی که سعی داشت جمعیت مخالفان نظام را با هزار و یک ترفند بزرگنمایی به عنوان اکثریت معرفی کند. 
مگس‌های مجازی علیه ایران
پیش‌تر در گزارشی به نقش پررنگ حساب‌های کاربری فیک در ساماندهی جریانات اغتشاش و ناآرامی، بویژه جریان‌های مجازی مستقر در عربستان سعودی پرداختیم و از همراهی کاربران جعلی و ساختگی متعلق به رژیم سعودی، آلبانی‌نشین‌ها و کاربران جعلی متفرقه در کشورهای مختلف با محتواهای مربوط به اغتشاش و آشوب سخن گفتیم. در یک ماهه اخیر بررسی‌های گوناگونی از سوی دستگاه‌های امنیتی انجام شد و این ادعا را تایید کرد. هر چند در پی فوت مهسا امینی رکورد پرکاربردترین هشتگ تاریخ بشریت شکسته شد و #مهسا_امینی در فاصله 2 ماه از 300 میلیون فراتر رفت اما این رکوردشکنی به قدری مشکوک بود که حتی صدای رسانه‌های آمریکایی همچون CNN هم درآمد و این رسانه مدعی شد ربات‌ها در این قضیه دست دارند و آن را «هشتگ‌سازی رباتیک» خواند. 
بررسی‌هایی که در این مدت انجام شد، محتمل‌ترین حالت ممکن را تایید کرد و نشان داد پیاده‌نظام اجاره‌ای و ضدانقلاب خارج‌نشین با ساختن هزاران کاربر جعلی (ربات) و انتشار اخبار هدفمند و دروغ، افکار عمومی را در ایران و جهان فریب می‌دهند. بر اساس پایش توئیتر، در بازه زمانی 20 شهریور تا 20 مهر بیش از 50هزار کاربر جدید فارسی‌زبان با هویت‌های جعلی در توئیتر ساخته شده است و این در حالی است که پیش از آن، ماهانه حداکثر 4 هزار کاربر فارسی‌زبان به توئیتر می‌پیوسته است. 
اینها گوشه‌ای از این لشکرکشی مجازی است و تنها به یکی از پلتفرم‌های فضای مجازی بازمی‌گردد. در تقابل با این جنگ مجازی اما مردم ایران با انتخاب خود، آگاهانه و «حقیقی» به میدان آمدند. 
قیام حقیقی علیه جنگ مجازی
در طول اغتشاشاتی که از فوت مهسا امینی کلید خورد و همسو با اهداف جریانات ضدانقلاب ادامه یافت و هنوز هم ادامه دارد، فراخوان‌های بسیاری برای حضور مردم در خیابان‌ها منتشر می‌شد اما آنچه جمعیت حاضر در خیابان در زمان مقرر نشان می‌داد، قابل قیاس با اجتماعاتی چون اجتماع روز گذشته نیست. 
این موضوع خود مهر تاییدی بر غیرواقعی بودن جمعیت مخالفی بود که لیدرهای آشوب از آن سخن می‌گفتند. در جبهه دیگر اما فراوانی جمعیت نیازی به ساخت حساب‌های فیک مجازی نداشت و همه چیز در کف خیابان مشخص بود. اجتماع امت رسول‌الله، مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ و حالا راهپیمایی روز سیزدهم آبان از جمله وقایعی هستند که واقعی و حقیقی بودن طرفداران نظام و انقلاب را به رخ می‌کشید. حضور پرشور اقشار گوناگون در راهپیمایی روز گذشته، از جمله اقشاری چون دانش‌آموزان و تشکل‌های دانشجویی که با دغدغه‌مندی‌شان آینده این کشور را رقم خواهند زد، نشان داد نسلی که سال 1358 مخالف حضور فیزیکی یا فرهنگی آمریکا در خاک این کشور بود، هنوز ادامه دارد و اکثریت این مردم را تشکیل می‌دهد. مردم در راهپیمایی امسال در روز سیزدهم آبان یک پیام مهم برای مخالفان انقلاب داشتند و آن پیام را با حضور حقیقی خود منتقل کردند و گفتند: ما مجازی نیستیم!

Page Generated in 0/0058 sec