printlogo


کد خبر: 255936تاریخ: 1401/8/14 00:00
ترکیب جدید اکران 10 هزار مخاطب را به سینما‌ها کشاند
خون تازه در رگ‌های گیشه

3 فیلم جدید سینماهای کشور در روزهای ابتدایی اکران حدود ۱۰ هزار نفر را به سینماها کشاند.
به گزارش «وطن امروز»، در روزهایی که سینما با افت شدید مخاطب روبه‌رو شده است، 3 فیلم سینمایی جدید اکران شدند تا شاید شروعی باشند برای اکران فیلم‌های مخاطب‌پسند و بازگشت تماشاگران به سینما. این فیلم‌ها شامل کمدی «طبقه یک و نیم»، یک بیوگرافی از دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال ایران به نام «بیرو» و انیمیشن «لوپتو» می‌شود که در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان فروش در 3 روز ابتدایی اکران خود کسب کردند.
طبق آمار درج شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا)، فیلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس‌میرزایی اکران خود را از ۱۱ آبان ماه آغاز کرده و در طول 3 روز با حدود ۱۵۳ نفر تماشاگر، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش داشته است. فیلم کمدی «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی بیش از ۳۸۰۰ بلیت فروخته و در حالی ‌که اکرانش از دهم آبان‌ماه شروع شده، در 3 روز ابتدایی نمایشش حدود ۱۳۰ میلیون تومان فروش داشته است. انیمیشن «لوپتو» دیگر فیلمی است که از چهارشنبه هفته گذشته روی پرده رفت و نسبت به 2 فیلم دیگر فروش بهتری داشت. در ماه‌های اخیر فیلم‌هایی که در حوزه کودک بویژه در قالب انیمیشن روی پرده رفته‌اند، مخاطب خوبی را جذب کرده بودند و «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری با حدود ۶ هزار نفر تماشاگر در طول 3 روز، بیش از ۱۸۰ میلیون تومان بلیت فروخته است.
فروش دیگر فیلم‌ها در روزهای گذشته افزایش چندانی نداشته و بسیاری از سینماداران به این امید هستند که با حمایت‌های سازمان سینمایی، فیلم‌های جدیدی به چرخه اکران اضافه شوند تا رکورد سینما که شرایط سخت‌تری را نسبت به دوران کرونا تجربه می‌کند، کمتر شود.
اخیرا شورای صنفی نمایش اعلام کرد، هر 2 هفته نمایش فیلم‌های جدیدی که اکران شوند، یک هفته محاسبه خواهد شد و اگر فیلم‌هایی که همزمان با مسابقات جام‌جهانی روی پرده می‌روند با استقبال مخاطب روبه‌رو شوند تا پایان سال می‌توانند بدون محدودیت آیین‌نامه‌ای روی پرده باقی بمانند. همچنین قرار بر این بود از فیلم‌هایی که در این روزها اکران می‌شوند حمایت مالی شود ولی جزئیاتی از این حمایت مالی سازمان سینمایی تاکنون منتشر نشده و سینمادارها و تهیه‌کننده‌ها نیز اطلاعات چندانی از آن ندارند.
 

Page Generated in 0/0049 sec