printlogo


کد خبر: 255937تاریخ: 1401/8/14 00:00
اخبار

«دِرب» راهی جشنواره سه قاره شد
 
فیلم «دِرب» به کارگردانی هادی محقق راهی بخش مسابقه جشنواره سه قاره نانت فرانسه شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق در سومین حضور جهانی خود به بخش مسابقه بین‌الملل چهل‌وچهارمین دوره جشنواره سه قاره در شهر نانت فرانسه راه پیدا کرد. این جشنواره پس از فستیوال کن، مهم‌ترین جشنواره سینمایی فرانسه محسوب می‌شود. کارگردان و تهیه‌کننده فیلم به دعوت جشنواره، در این رویداد حضور پیدا می‌کنند. 
آخرین بار که فیلمی از سینمای ایران در بخش مسابقه جشنواره سه قاره نانت حضور داشته است به سال ۲۰۱۵ و فیلم «ما در بهشت» ساخته سینا عطاییان‌دنا برمی‌گردد. فیلم «دِرب» در نخستین حضور جهانی خود، جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان را افتتاح کرد و توانست برنده جایزه اصلی بخش رقابتی جی‌سئوک جشنواره شود. 
این فیلم در دومین حضور جهانی خود در نهمین دوره جشنواره فیلم کاتولیک (کاف) که ماه اکتبر در شهر سئول کره‌جنوبی برگزار شد، نیز حضور داشت. «دِرب» روایتگر یک مامور اداره برق است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند. هادی محقق، محمد اقبالی و... از جمله بازیگران این اثر هستند. همچنین پخش بین‌المللی فیلم برعهده علی قاسمی است. 
چهل‌وچهارمین دوره جشنواره سه قاره قرار است بین روزهای ۱۸ تا ۲۷ نوامبر (۲۷ آبان تا ۶ آذر) در شهر نانت فرانسه برگزار شود. 
 
آغاز پخش اچ‌دی شبکه امید
شبکه امید همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) و بزرگداشت هفته ملی نوجوان با حضور رئیس سازمان صداوسیما پخش آزمایشی اچ دی خود را آغاز کرد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، پخش آزمایشی اچ‌دی شبکه امید سیما با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، محسن برمهانی معاون سیما، علیرضا شریفی سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه و صادق باطنی مدیر شبکه امید و دیگر مدیران رسانه ملی آغاز به کار کرد. 
پیمان جبلی در آیین رونمایی از پخش آزمایشی HD شبکه امید در استودیوی این شبکه گفت: پرمخاطب‌ترین شبکه‌های صداوسیما با توجه به مخاطب هدف، شبکه‌های پویا و امید هستند و کودکان و نوجوانان از وفادارترین مخاطبان برای رسانه ملی محسوب می‌شوند که این وظیفه رسانه را در افزایش کیفیت محتوا و پخش در این 2 شبکه بویژه شبکه امید، حساس‌تر می‌کند. 
وی ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بقیه شبکه‌های باقیمانده سیما، با کیفیت پخش HD برای مخاطبان آماده‌سازی شود. 
 
حوزه هنری چهارمین «رویازی» را برگزار کرد
چهارمین دوره رویداد «رویازی» با حضور ۱۲ گروه انیمیشن‌ساز در حوزه هنری برگزار شد. 
چهارمین رویداد پرتاب انیمیشن ایران (رویازی) با حضور مدیران سینمایی حوزه هنری و ۱۲ گروه متقاضی حضور و ارائه طرح‌های خود در این رویداد، در محل حوزه هنری برگزار شد. همچنین در این رویداد محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد رحیم لیوانی مدیرعامل مرکز انیمیشن صبا و سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی حضور داشتند. 
در این رویداد هر کدام از حاضران در زمان ۷‌دقیقه‌ای طرح‌های انیمیشن خود را ارائه کردند. یکی از نکات جالب طرح‌های ارائه شده در این دوره از «رویازی» توجه به قهرمان‌سازی و قهرمان‌پروری در انیمیشن‌ها بود و قهرمان بیشتر طرح‌های ارائه شده دختران کوچک بودند. 
 
فرهنگسرای مقاومت در 15 غرفه برپا شد
سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به‌‌مناسبت ۱۳ آبان «فرهنگسرای مقاومت» را در ۱۵ غرفه با برنامه‌های متنوع برپا کرد. 
به گزارش «وطن امروز»، به مناسبت گرامیداشت روز ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش‌آموز، سازمان فرهنگی - هنری «فرهنگسرای مقاومت» را در ۱۵ غرفه و با برنامه‌های فرهنگی - هنری متنوع با هدف تقویت روحیه استکبارستیزی بین نوجوانان و جوانان برگزار کرد. 
در این فرهنگسرا برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار و محصولات فرهنگی بین مخاطبان توزیع شد. آنچه در «فرهنگسرای مقاومت» مورد تاکید ویژه بود، استکبارستیزی و تاکید بر جنبه‌های مقاومت، زنده نگه داشتن رخدادهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی در اذهان عمومی، شناساندن مردم ایران به عنوان یک ملت استکبارستیز به همه قدرت‌های شیطانی و حمایت از ملت‌های عدالت‌خواه جهان بود. 
روایتگری تاریخ مستطاب آمریکا، بافت نقش پرچم ایران، گریم کودک، برپایی نگاه گذر با ۲۰ تابلو، برپایی تریبون آزاد با عنوان «خبرنگار انقلاب»، برپایی نمایشگاه کاریکاتور با موضوع استکبارستیزی، هم‌عهدی با شهدا، مسابقه کودک و نوجوان، توزیع پرچم و سربند، پویش «یک جمله برای آرتین» و رادیو ۱۳ آبان بخش‌های مختلف این برنامه بود.

Page Generated in 0/0152 sec