printlogo


کد خبر: 255940تاریخ: 1401/8/15 00:00
استقبال خوب از اکران افتتاحیه «لوپتو»
انیمیشن، ناجی سینما

در حالی که اغتشاشات و ناامنی‌های ایجادشده از سوی اراذل و اوباش، موجب کاهش حضور مردم در سینماها شده و خساراتی چندمیلیاردی به این صنف وارد آورده، پسر دلفینی در همین ایام توانست به عدد فروش مناسبی دست یابد. حضور خانواده‌ها در سینما و استقبال کودکان و نوجوانان از این انیمیشن، نشان داد که این روزها انیمیشن می‌تواند نجات‌بخش فضای عمومی سینما باشد. به گزارش «وطن‌امروز»، انیمیشن «لوپتو» که این روزها اکران خود را آغاز کرده، توانسته است پس از گذشت تنها ۳ روز از آغاز اکران با استقبال بالغ بر ۱۰ هزار نفر در سینماها مواجه شود. 
انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» نیز تاکنون توانسته است فروشی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان را رقم بزنم. با آنکه چیزی نزدیک به ۱۰ هفته از اکران «پسر دلفینی» می‌گذرد اما این فیلم هنوز در رتبه دوم فروش هفتگی در کشور و رتبه سوم فروش روزانه قرار دارد. آنطور که مهر نوشته است، همین استقبال مخاطبان از این فیلم و البته چراغ سبز سینماداران به سایر آثار حوزه کودک و نوجوان سبب شد تا سازندگان فیلم‌های کودک برای اکران این نوع فیلم‌ها تمایل پیدا کنند؛ شرایطی که می‌رفت تا تابستان و پاییز امسال را به یکی از مطلوب‌ترین فصل‌ها برای فیلمسازان کودک بعد از فراگیری کرونا تبدیل کند. این سیر اما ناگهان متوقف شد؛ ناآرامی‌های کشور از یک سو و وضعیت روحی نامناسب جامعه و البته عدم تمایل مخاطبان به تماشای فیلم‌ها در چنینی شرایطی از سوی دیگر، باعث شد فروش فیلم‌های سینمایی در همه گونه‌ها روند نزولی را تجربه کند، این در حالی بود که پیش از وقوع حوادث اخیر، صاحبان چند فیلم کودک سینمایی برای اکران بعد از «پسر دلفینی» اعلام آمادگی کرده بودند. در حوزه فیلم‌های کودک نخستین ترکش ناآرامی‌ها بر پیکر «بام بالا» خورد؛ فیلمی که درست در روزهای اوج این حوادث به نمایش درآمد و با وجود گذشت یک ماه از اکرانش تنها ۷۷۸ میلیون تومان فروخته است. به شرایط نامناسب اکران باید محدودیت‌های اینترنتی و نبود تبلیغات تلویزیونی را هم اضافه کرد؛ موضوعی که فضا را بیش پیش برای سینماگران تنگ‌تر کرده به طوری که مجموع این شرایط حالا باعث شده است بسیاری از صاحبان فیلم‌ها از اکران آثارشان پا پس بکشند و آن را به بعد موکول کنند که دست‌کم روح جمعی جامعه پذیرای امری تفریحی مانند تماشای فیلم باشد. حالا اما انیمیشن سینمایی «لوپتو» بر پرده سینماها آمده است. این فیلم در حال حاضر در رتبه اول فروش روزانه و رتبه پنجم فروش هفتگی است و توانسته است پس از گذشت تنها 3 روز از آغاز اکران با استقبال بالغ بر ۱۰ هزار نفر در سینماها مواجه شود. 
فروش بیش از 300 میلیونی این انیمیشن در اکران افتتاحیه در حالی است که سینماهای ایران، هفته‌هاست از رکود حاصل از عدم نمایش فیلم‌های تازه و عدم تبلیغات مجازی، محیطی و تلویزیونی جدی رنج می‌برند که این فروش نشان از امیدواری به گیشه کودک و ظرفیت‌های بالای سینمای انیمیشن ما دارد که می‌تواند روح تازه‌ای در سینماها بدمد. 
انیمیشن «لوپتو» که پیش از این قرار بود نوروز سال ۱۳۹۹ اکران شود، به دلیل شیوع بیماری کرونا با یک وقفه طولانی روبه‌رو شد و اکنون پس از گذشت نزدیک به ۲ سال، اکران آن توسط پخش بهمن سبز آغاز شده است. «لوپتو» که توسط گروهی از جوانان هنرمند کرمانی در استودیوی فراسوی ابعاد تولید شده است، با هدف شادی‌آفرینی برای کودکان و خانواده‌های ایرانی و با شعار «شادی ساختنی است»، همزمان با فرا رسیدن روز دانش‌آموز اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد. «لوپتو» یک انیمیشن سینمایی موزیکال با فضایی شاد و مهیج است. در خلاصه داستان آن آمده است: «پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباب‌بازی به بیمارانش، آنها را درمان می‌کند. کارگاه اسباب‌بازی‌های خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل می‌شود. علی تلاش می‌کند پدرش را که ناامید شده است از این مخمصه نجات دهد...» انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیه‌کنندگی محمدحسین صادقی نخستین محصول سینمایی مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره است. 
 

Page Generated in 0/0073 sec