printlogo


کد خبر: 255984تاریخ: 1401/8/15 00:00
اخبار

دشمن به دنبال تکرار تجربه لیبی و سوریه در ایران بود اما شکست خورد
رئیس‌جمهور گفت: دانش‌آموزان با دیدن دستاوردهای کشور در اردوهای راهیان پیشرفت می‌بینند هر جا بیشتر محدودیت و تحریم داشتیم، با اراده محققان بیشتر پیشرفت کردیم و درخواهند یافت که همین اراده برای قوی شدن دشمن را به تکاپو برای طراحی توطئه‌های جدید انداخته است. 
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نشستی ۴‌ساعته در جمع دانش‌آموزان شرکت‌کننده در نخستین دوره «اردوهای راهیان پیشرفت»، با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بسیاری دارد که عموم مردم و حتی عده زیادی از نخبگان اطلاعات دقیق و کاملی از آنها ندارند، ابراز امیدواری کرد برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، همانند اردوهای راهیان نور برکات زیادی برای کشور داشته باشد. رئیس‌جمهور آشنایی دانش‌آموزان با پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را عاملی برای تقویت انگیزه و اراده آنان دانست و گفت: دانش‌آموزان با دیدن پیشرفت‌های به‌دست آمده خواهند دانست که هر جا بیشتر محدودیت و تحریم داشتیم، با اراده و عزم محققان بیشتر پیشرفت کرده‌ایم و همین پیشرفت و اراده برای قوی شدن است که دشمن را به تکاپو برای طراحی توطئه‌های جدید انداخته است. 
وی دانش‌آموزان و دانشجویان بویژه اعضای تیم‌های المپیادی را نماد و نمود پیشرفت کشور دانست و بر شناسایی این استعدادها و فراهم کردن شرایط لازم برای تداوم رشد و تعالی آنها تاکید کرد و گفت: نخبگان باید با شناخت نظام مسائل کشور، توانمندی‌های‌شان را در مسیر رفع این مسائل به کار گیرند. 
رئیس‌جمهور ضمن اشاره به ضرورت مدیریت دانش، مدیریت صحیح دانش تولیدشده را موجب افزایش بهره‌وری و بهره‌مندی سایر بخش‌ها از دانش تولیدشده دانست. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: اغتشاش و تلاش برای بهم ریختن کشور با اعتراض فرق دارد و حتما باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود. رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز ایران و شهرهای مختلف ما امن هستند، گفت: آمریکایی‌ها و دشمنان ما دنبال این بودند که با پیاده کردن نمونه کارهای خود در لیبی و سوریه کشور را ناامن کنند اما جز شکست نصیب‌شان نشد. 
 
***
 
علی لاریجانی با اشاره به ماهیت ضد ایرانی ناآرامی‌های اخیر:
باید در برابر دشمنان ید واحده باشیم
علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم یادبود مرحوم عسگراولادی که عصر روز شنبه 14 آبان در حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به برخی اقدامات دشمنان در زمینه حوادث اخیر، گفت: خیلی عجیب است در یکی از کشورهای همسایه ما آمریکایی‌ها به صراحت به گروه‌های ضدانقلاب می‌گویند شما باید در ایران فعالیت کنید و به آنان فشار می‌آورند که این کار را انجام دهند. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در گذشته هم نظیر این ماجراها را کم نداشتیم ولی آنان اشتباه می‌کنند که فکر می‌کنند با چند انفجار و ترور می‌توانند در کشور ایجاد مشکل کنند. ما در داخل ممکن است اختلافاتی داشته باشیم اما ملت ایران شما را می‌شناسند و می‌دانند شما دلسوز مردم نیستید. وی تاکید کرد: درست است مشکلاتی در کشور وجود دارد اما حریف و دشمن ما سناریوی بزرگ‌تری را به وجود آورده است و دیگر مساله کلیت ایران مطرح است و باید در برابر آن به تعبیر رهبری ید واحده بود. 
رئیس سابق مجلس شورای اسلامی متذکر شد: عزت مسلمین امروز جز این است که چشم‌شان به جمهوری اسلامی است که ببینند این کشور قوی هست یا نیست؟ اگر نباشد آن وقت آن مسلمین روشن‌بین نگران می‌شوند. وی با بیان اینکه ما نباید خودمان را گرفتار فشار خارجی کنیم، گفت: دشمن کارش مشکل درست کردن است‌؛ هنر سیاست‌ورزی حل این مشکل با هزینه کمتر است. باید حکمرانی ما همراه با فرهنگ، دیانت و هوش باشد که همان عقل اصیل است. 
وی در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تلاش برای آزادی ایران، تاکید کرد: اظهارات ایشان نشان می‌دهد ملت ایران را نمی‌شناسد. در کل آمریکایی‌ها درباره شناخت ملت ایران کاستی بسیار دارند. البته این مختص ایران نیست و در موضوع حمله به عراق هم نشان دادند عقل درستی در کارها ندارند. 
 
***
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:
ایران دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین ندارد
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: مبادلاتی که ایران با روسیه دارد مربوط به سال‌ها قبل از جنگ روسیه با اوکراین است و ایران دخالتی در جنگ بین این ۲ کشور ندارد و هر اتفاقی که می‌افتد، مربوط به خودشان است. 
سردار ابوالفضل شکارچی در حاشیه همایش «حماسه زنان لرده دشتستان» در بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در جنگ اوکراین ندارد و ادعا‌های استکبار جهانی در این زمینه تهمتی بیش نیست. 
وی افزود: رژیم حاکم در اوکراین، جدا از بحث مردم این کشور به‌ طور کامل وابسته به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست و با تزریق فکری آنها، نطقی می‌کنند و ما بیشتر این ادعا‌ها را به ‌صورت نطق می‌بینیم. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار کرد: آنها نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران را آزموده‌اند؛ این حرف‌ها و اتهام‌هایی که رؤسای‌جمهور آمریکا و اوکراین به ایران نسبت می‌دهند، به‌ طور کامل دروغ و تهمت است. 

Page Generated in 0/0071 sec