printlogo


کد خبر: 256009تاریخ: 1401/8/16 00:00
معابر و بوستان‌های تهران به نام شهدای امنیت مزین می‌شود
نامگذاری خیابان به نام شهید «آرمان علی‌وردی»
تصویب تغییر نام ۱۳ معبر و ۲ بوستان تهران در جلسه شورای شهر

اعضای شورای شهر تهران نام ۱۳ معبر و ۲ بوستان پایتخت را تغییر دادند. در جلسه علنی دیروز شورای اسلامی شهر تهران اعضای این شورا خیابانی در شهران ‌جنوبی را به نام شهید آرمان علی‌وردی نامگذاری کردند. نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران با اشاره به درخواست‌های مکرر هموطنان و شهروندان تهرانی‌ها مبنی بر نامگذاری معبری به نام شهید آرمان علی‌وردی گفت: در پی این درخواست‌ها با حضور شهردار منطقه 5 معابر مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت خیابانی با عنوان نیلوفر جنوبی در شهران جنوبی برای تغییر نام به نام شهید آرمان علی‌وردی در دستور کار قرار گرفت. 
وی تصریح کرد: این معبر در نزدیکی محل سکونت خانواده شهید آرمان علی‌وردی قرار دارد. معدنی‌پور با قرائت نامگذاری‌های جدید معابر شهر تهران گفت: در مهرماه پانزدهمین جلسه کمیسیون نامگذاری برگزار شد که بر این اساس پیشنهاد شد کوچه میثم در منطقه ۱۱ واقع در خیابان ولیعصر به نام شهید ترور سیدحامد طالبیان نامگذاری شود و همچنین کوچه بی‌نام در منطقه ۱۱ واقع در خیابان هلال‌احمر به نام شهید حسین مولایی نامگذاری شود. وی در ادامه افزود: پیشنهاد شد خیابان 4.37 واقع در خیابان نیروی هوایی در منطقه ۱۳ به نام شهید مدافع سلامت فرحناز چاوشی و خیابان 8 متری اول واقع در خیابان دماوند در منطقه ۱۳ به نام شهید علی عجبی‌نائینی از مدافعان امنیت مرزی و همچنین کوچه بهروز در محدوده خیابان پیروزی در منطقه ۱۴ به نام شهید مجتبی مشهدی‌تفرشی و خیابان نصر ششم واقع در منطقه ۱۵ در خیابان شاهد در محدوده بزرگراه محلاتی به نام شهید سعید صیاح طاهری نامگذاری شود. این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۵ پیشنهاد داده که یک بوستان بی‌نام در جنب امامزاده ملک خاتون به نام مادر 3 شهید یعنی شهربانو رضایی نامگذاری شود، گفت: همچنین پیشنهاد شد کوچه ۲۷ در منطقه ۱۷ به نام غلامرضا محب‌‌بندی، کوچه دوم در منطقه ۱۷ در محدوده خیابان محمدی به نام شهید عسگر رحیمی و کوچه چهاردهم در منطقه ۱۷ در محدوده خیابان مقدم به نام شهید حسین بختیاری نامگذاری شود. 
وی افزود: همچنین پیشنهاد شد کوچه شقایق در منطقه ۱۰ در محدوده خیابان قزوین بنا به درخواست حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) به نام شهدای حسینیه ابوالفضل که 7 شهید تقدیم انقلاب کردند نامگذاری شود و همچنین کوچه لاله در منطقه ۱۰ به نام شهید ابراهیم امیدی تغییر نام دهد. 
رئیس کمیسیون فرهنگی -  اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد شد بوستان جدید‌التأسیس در منطقه ۸ در محدوده میدان سبلان به نام شهید احمد خرمی‌شاد نامگذاری شود، گفت: همچنین پیشنهاد شد کوچه شفق در منطقه یک در محدوده خیابان شریعتی به نام شهید محمدرضا علیزاده‌حیدری نامگذاری شود و خیابان تنگستان واقع در محدوده خیابان پاسداران در منطقه یک هم به نام دکتر ضیاء‌الدین یزدیان، رئیس انجمن چشم‌پزشکی نامگذاری شود. بنا به این گزارش، تمام این نامگذاری‌ها با اکثریت آرا از سوی اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

Page Generated in 0/0056 sec