printlogo


کد خبر: 256010تاریخ: 1401/8/16 00:00
مردم در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها تردد نکنند
رگبار باران و کاهش دمای هوا در اغلب استان‌ها

سازمان هواشناسی از نفوذ توده هوای نسبتا سرد و کاهش دما تا ۷ درجه سانتیگراد در ۱۰ استان خبر داد. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در نقاط مختلف کشور طی روزهای آینده بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. صادق ضیاییان دیروز گفت: دوشنبه (امروز) بارش باران، وزش باد شدید موقت و کاهش دمای هوا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان پیش‌بینی می‌شود. وی ادامه داد: سه‌شنبه (فردا) بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور ابرناکی، رگبار باران و وزش باد شدید همراه با کاهش دما رخ می‌دهد که در برخی مناطق واقع در شمال شرق بارش برف دور از انتظار نیست. در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل وقوع رگبار باران و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان افزود: در این روز در دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهکیلویه‌وبویراحمد، بوشهر، فارس و جنوب اصفهان ابرناکی، بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود. وی ادامه داد: چهارشنبه ۱۸ آبان در شمال غرب و یزد، کرمان، هرمزگان، جنوب استان‌های فارس، بوشهر و سیستان‌وبلوچستان افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. در اواخر وقت در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش آغاز می‌شود. ضیاییان افزود: روز پنجشنبه در نیمه‌ جنوبی کشور جوی آرام حاکم است اما در شمال غرب و غرب و سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود. 
 
* نفوذ توده هوای سرد به کشور
سازمان هواشناسی همچنین از نفوذ توده هوای نسبتا سرد و کاهش دما تا ۷ درجه سانتیگراد در ۱۰ استان و وزش باد و افزایش ارتفاع موج در جنوب و شمال کشور خبر داد. این سازمان با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ توده هوای نسبتا سرد و کاهش دما به‌ طور میانگین بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد از صبح سه‌شنبه تا پیش از ظهر چهارشنبه (۱۷ تا ۱۸ آبان) خبر داد. بر اثر این مخاطره احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی دور از انتظار نیست. 
 
* مردم در بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها تردد نکنند
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از وزش باد شدید طی امروز و فردا در پایتخت خبر داد و گفت: شهروندان باید هوشیار باشند و از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه‌شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند. حامد یزدی‌مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدار زرد هواشناسی اظهار کرد: پیش از این به تمام شهرستان‌های استان تهران اعلام کرده‌ایم که لایروبی مسیل‌ها و جوی‌ها را انجام دهند. وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌ها، بالا آمدن رودها،کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس شهروندان باید هوشیار باشند و از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه‌شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند، چراکه بارش پراکنده برف و باران، مه و گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec