printlogo


کد خبر: 256012تاریخ: 1401/8/16 00:00
اخبار

تشکیل تیم‌های امدادی در مدارس
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت:‌ امسال قرار است در هر مدرسه ۲ تیم امدادی تشکیل دهیم تا تحت آموزش قرار بگیرند و بتوانند هنگام بحران‌ها و حوادث نقش موثری در امدادرسانی داشته باشند. محمد گلفشان در نشست خبری با بیان اینکه سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در حوزه دانش‌آموزی نیز فعال است، گفت: امسال قرار است در دوره ابتدایی مفاهیم بشردوستانه، در متوسطه اول طرح دادرس و در دوره متوسطه دوم کمک‌های اولیه را آموزش دهیم. در هر مدرسه قرار است 2 تیم امدادی تشکیل دهیم تا به آموزش‌ها آگاهی پیدا کنند. هر جا که 11 نفر زندگی می‌کنند یک نفر باید به کمک‌های اولیه آگاهی داشته باشد که یکی از این مکان‌ها قطعا مدارس است. 
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: از موضوعاتی که معمولا در مدارس آموزش داده می‌شود تخلیه اضطراری است تا کودکان بدانند چگونه از محیط خطر خارج شوند و چه زمانی پناه بگیرند. وی گفت: در قانون مدیریت بحران آمده که آموزش‌و‌پرورش و دانشجویان باید آموزش اولیه امدادی و کمک‌های اولیه را فرا بگیرند. آموزش‌و‌پرورش البته اقداماتی را انجام داده که در حد سرفصل درسی است و در حد واحد نیست اما امیدواریم این نقص امسال برطرف شود. پیشنهاد ما این است که این موضوع در تمام مقاطع درسی به نوعی تدوین شود. این وظیفه وزارت آموزش‌و‌پرورش است که این کار را انجام دهند. اگر موضوع یا سرفصلی را هم بخواهند ما در خدمت آنها هستیم. 
 
***
آغاز پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز پرداخت پاداش پایان خدمت جانبازان خبر داد و گفت: 5 درصد از تمام مسکن‌ها به ایثارگران در طرح جهش ملی مسکن اختصاص پیدا کرد. امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در نشست خبری گفت: در حال حاضر پاداش پایان خدمت جانبازان شروع به پرداخت شده و بیش از 100درصد ردیف‌های رفاه اجتماعی افزایش پیدا کرد. وی افزود: درباره خدمات بهداشتی و درمانی، روزانه بیش از ۵۰ هزار خدمت درمانی و ماهانه ۲۵ هزار بستری داریم که ۱۰ هزار نفر از اینها نیاز به جراحی پیدا می‌کنند. 
قاضی‌زاده‌هاشمی بیان کرد: ۲۰۰ هزار پایش سلامتی انجام شده و آموزش تخصصی خودمراقبتی به ۲۵۰ هزار ایثارگر انجام شده است. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی در منزل به ۶۰ هزار ایثارگر اظهار کرد: ۷۵۰۰ تجهیزات کمک‌تنفسی داشتیم که رشد ۴۵ درصدی به همراه داشته است. قاضی‌زاده‌هاشمی عنوان کرد: در ۲۸ مرکز استان مراکز جامع رفاهی و توانبخشی تکمیل شده و ۵۰ میلیارد تومان خرج تجهیز آنها شده است و یک میلیون و ۶۰۷ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند. وی در ادامه و درباره پاداش پایان خدمت جانبازان گفت: آیین‌نامه این موضوع نوشته و تخصیص داده شد و در حال حاضر پرداخت آن آغاز شده است. 
 
***
نجات ۱۰۰ نفر در آتش‌سوزى برج مسکونى ١٥ طبقه
سخنگوى سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از نجات ۱۰۰ نفر در آتش‌سوزى در برج مسکونى ١٥ طبقه در خیابان اقاقیا خبر داد. جلال ملکی اظهار کرد: ساعت 2:48 بامداد یکشنبه یک مورد آتش‌سوزی در برج مسکونى ١٥ طبقه واقع در خیابان اقاقیا گزارش شد که 4 تیم آتش‌نشانى به محل اعزام شدند. 
وى افزود: در طبقه منفى 5، یک انبارى ١٢ مترى که در آن ضایعات وجود داشت و به صورت غیراصولى ساخته شده بود، شعله‌ور و موجب شده بود ٢ دستگاه موتور و یک خودروی سمند هم شعله‌ور شوند؛ آتش‌نشانان به طبقات مختلف رفتند و اقدام به خروج ساکنان از ساختمان کردند و آنها را نجات دادند، هیچ مورد مصدومیت و فوتى هم نداشتیم. سخنگوى سازمان آتش‌نشانى شهر تهران یادآور شد: اطفای حریق برج بخوبى عمل نکرده بود و لازم است مردم به این موضوع توجه کنند و سرویس‌ را سر موقع انجام دهند.
 
***
شناسایی ۶۴  بیمار جدید کرونا در کشور
وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۶۴ بیمار «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند و متاسفانه 4 بیمار نیز جان خود را از دست دادند. بر این اساس از ظهر روز شنبه تا ظهر یکشنبه ۱۵ آبان، ۶۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۲۵ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه طی این مدت، ۴ بیمار مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۹۶۲ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 
از سویی ۹۵ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۱۶۵ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۷۸۲ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۱۳ نفر دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و یکهزار و ۷۶۰ دوز رسید. همچنین در حال حاضر یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۲۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 
همچنین طبق اظهارات مدیر پروژه واکسن «کوو پارس»، مؤسسه رازی برنامه‌ریزی انجام داده که واکسن ترکیبی از کرونا و آنفلوآنزای فصلی را تا سال آینده داشته باشد و به مرحله تولید و دسترسی مردم برساند.

Page Generated in 0/0060 sec