printlogo


کد خبر: 256082تاریخ: 1401/8/17 00:00
اخبار

ابهام در صدور ویزای تیم کشتی آزاد برخلاف ادعای آمریکایی‌ها
بر‌ خلاف دعوت رسمی آمریکایی‌ها و صحبت «ریچ بندر» در بلگراد با رئیس فدراسیون کشتی، همچنان تیم‌ ملی کشتی آزاد موفق نشده است اقدامات اولیه درباره دریافت ویزای آمریکا را برای حضور در جام‌جهانی انجام دهد. مسابقات جام‌جهانی کشتی آزاد 19 و 20 آذر در آیووا برگزار خواهد شد. تیم‌ ملی کشتی آزاد ایران به‌ عنوان نایب‌قهرمان جهان، یکی از دعوتی‌ها به این مسابقات است. با آنکه نماینده فدراسیون کشتی آمریکا و همچنین ریچ بِندر، مسؤول اجرایی فدراسیون این کشور، در زمان برگزاری مسابقات جهانی در بلگراد از علیرضا دبیر دعوت رسمی کردند تیم‌ ملی ایران در جام‌جهانی شرکت داشته باشد و درباره صدور ویزا برای تیم اعزامی هم قول مساعد دادند اما تا این لحظه هیچ کاری پیش نرفته و فدراسیون نتوانسته است وقت سفارت بگیرد. هرچند بلیت سفر به دوبی برای حضور در سفارت رزرو شده است اما از وقت سفارت خبری نیست و همچنان حضور تیم‌ ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جام‌جهانی آیووا در هاله ابهام است. البته کادر فنی تیم‌ ملی کشتی آزاد بنا بر چرخه تدوین‌شده، جام‌‎‌جهانی را میدانی محوری در برنامه سال 2023 قرار نداده است و از قبل نیز عنوان شده بود این تیم با جوانان و کشتی‌گیران مستعدش در جام‌جهانی شرکت خواهد کرد، شبیه آن چیزی که در مسابقات جام‌جهانی آذربایجان برای تیم‌ ملی کشتی فرنگی اتفاق افتاد. بنابراین لغو حضور تیم‌ ملی کشتی آزاد در جام‌جهانی لطمه‌ای در برنامه‌های تیم‌ ملی ایجاد نخواهد کرد. 
***
 
تقابل یاران طارمی با اینتر
قرعه‌کشی نخستین مرحله حذفی مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز برگزار شد. با پایان بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها دیروز در مقر یوفا در شهر نیون سوییس برگزار شد و 16 تیم راه‌یافته به نخستین مرحله حذفی، رقبای خود را شناختند. طبق قوانین و بر اساس جایگاهی که تیم‌ها در مرحله گروهی داشتند، تیم‌های صعودکننده در 2 دسته سرگروه‌ها و تیم‌های دوم قرار گرفتند. در قرعه‌کشی این مرحله نه ‌تنها تیم‌‌های یک گلدان بلکه تیم‌های یک کشور و هم‌گروه نیز با یکدیگر روبه‌رو نمی‌شوند. در گلدان سرگروه‌ها، تیم‌‌های ناپولی، پورتو، بایرن‌مونیخ، تاتنهام، چلسی، رئال‌مادرید، منچسترسیتی و بنفیکا قرار گرفته بودند. در گلدان تیم‌های دوم نیز لیورپول، کلوب بروژ، اینتر، آینتراخت فرانکفورت، میلان، لایپزیش، دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن قرار داشتند. 
تمام تیم‌های گلدان دوم در بازی‌های رفت میزبان خواهند بود. در پایان قرعه‌کشی، تیم‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی حریفان خود را به ‌شرح زیر شناختند:
لایپزیش ـ منچسترسیتی
کلوب بروژ ـ بنفیکا
لیورپول ـ رئال‌مادرید
میلان ـ تاتنهام
آینتراخت فرانکفورت ـ ناپولی
دورتموند ـ چلسی
اینتر ـ پورتو
پاری‌سن‌ژرمن ـ بایرن‌مونیخ 
بازی‌های دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی طی 2 هفته از 14 تا 22 فوریه سال 2023 و بازی‌های دور برگشت در فاصله روزهای 7 تا 15 مارس برگزار می‌شود. 2 روز پس از بازی‌های این مرحله نیز قرعه‌کشی مراحل بعدی لیگ قهرمانان برگزار خواهد شد. 
***
 
منچستریونایتد حریف بارسلونا شد
قرعه‌کشی پلی‌آف لیگ اروپا برگزار شد تا تیم‌های بازمانده از صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رقبای خود را برای کسب جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی تورنمنت باشگاهی درجه دوم یوفا بشناسند. قرعه‌کشی بازی‌های پلی‌آف صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا دیروز برگزار شد تا تیم‌های سوم گروه‌های هشتگانه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازماندند، رقبای خود را از میان تیم‌های دوم هر گروه در مرحله گروهی لیگ اروپا بشناسند. بر اساس قرعه‌کشی برنامه بازی‌های پلی‌آف صعود به مرحله یک هشتم نهایی به شرح زیر است:
بارسلونا - منچستریونایتد
نانت - یوونتوس
اسپورتینگ لیسبون - میتیلند
شاختار دونتسک - رن
آژاکس - یونیون برلین
بایرلورکوزن - موناکو
سویا - آیندهوون
سالزبورگ - رم
در دور رفت بازی‌های پلی‌آف صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی (16 فوریه سال 2023)، تیم‌های
وارد شده از لیگ قهرمانان میزبان خواهند بود و تیم‌های دوم مرحله گروهی میهمان هستند. به این ترتیب تیم‌های دوم صعود‌کننده از مرحله گروهی در دور برگشت (23 فوریه) میزبان خواهند بود و از شانس نسبتاً بیشتری برای صعود برخوردارند. 
 

Page Generated in 0/0061 sec