printlogo


کد خبر: 256092تاریخ: 1401/8/17 00:00
نخستین نشست خبری جشنواره عمار در شهادتگاه شهید آرمان علی‌وردی برگزار شد
روایت زن ایرانی؛ موضوع محوری عمار

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، نخستین نشست خبری خود را با حضور جمعی از اصحاب رسانه در شهادتگاه آرمان علی‌وردی برگزار کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، نخستین نشست خبری سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور اصحاب رسانه، جمعی از مسؤولان این جشنواره و پدر شهید آرمان علی‌وردی روز گذشته در شهادتگاه شهید آرمان علی‌وردی برگزار شد. عزت‌الله علی‌وردی، پدر شهید آرمان علی‌وردی در ابتدای این نشست درباره خصوصیات اخلاقی این شهید گفت: آرمان پسری مهربان و بسیار دوست‌‌داشتنی بود. هر خصوصیت خوبی که سایر شهدا داشتند در شخصیت و رفتار او وجود داشت و در واقع ایشان مصداق سخنان سردار شهید مقاومت حاج‌قاسم سلیمانی بود که تا کسی شهید نباشد شهید نمی‌شود. در ادامه حمید صالحی، دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره فیلم عمار با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره سیزدهم در مهرماه ۱۴۰۱ گفت: تاکنون آثار فراوانی به دبیرخانه جشنواره رسیده است. صالحی همچنین عنوان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آبان خواهد بود و آثار جشنواره دی‌ماه به نمایش عموم درمی‌آید. 
بنا به گفته صالحی، فراخوان سیزدهمین دوره این رویداد سینمایی در ۵ بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «جوایز مردمی»، «فیلم ما»، «اکران مردمی» و «قصه ما» منتشر شده است و در بخش «رقابت اصلی جشنواره»، آثار دریافتی با قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، تولیدات تلویزیونی، فیلم ما و فیلمنامه و در موضوعات «رویای ایرانی»، «نقد درون‌گفتمانی»، «حافظه ملی»، «جنگ اقتصادی»، «جنگ نرم»، «ملت قهرمان»، «نهضت جهانی مستضعفین» و «فتنه ۸۸» با هم به رقابت می‌پردازند. 
وی درباره ادوار قبلی جشنواره گفت: شبکه اکران مردمی جشنواره عمار سال گذشته با رشد قابل توجهی رو‌به‌رو شد و برخی فیلم‌های سینمایی نیز در ظرفیت اکران مردمی جشنواره عمار اکران شد که منجر به فروش 3.5 میلیاردی این فیلم‌ها شد. اکران مردمی جشنواره سیزدهم نیز مانند سال‌های گذشته خواهد بود و فعالان فرهنگی می‌توانند با مراجعه به سایت اکران مردمی جشنواره عمار درخواست خود را ثبت کنند. اکران مردمی جشنواره عمار در ۳۰ شهر توانست سینماهای تعطیل شده را به عرصه پخش فیلم برگرداند که قابل توجه بود. 
همچنین سعید خورشیدی، مسؤول سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره عمار در نشست خبری این رویداد، شهدا و خانواده‌های آنان را پشتوانه معنوی جشنواره مردمی فیلم عمار دانست و گفت: ارتباط با شهیدان و آرمان‌های آنان، صیانت‌کننده جشنواره عمار از لغزش‌ها و انحرافات است. خورشیدی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم استاد نادر طالب‌زاده گفت: استاد طالب‌زاده با جمع میان اندیشه، هنر و رسانه، گسل موجود بین این 3 عرصه را شناخت و با جشنواره عمار سعی داشت این گسل را کمتر کند. وی موضوع محوری جشنواره امسال را اینگونه معرفی کرد: با توجه به رسالت جشنواره عمار امسال «روایت زن ایرانی» به عنوان شعار محوری جشنواره فیلم عمار انتخاب شده است تا به بازنمایی فعالیت‌های گسترده زنان در انقلاب اسلامی بپردازد. وی گفت: انقلاب اسلامی با میدان دادن به زن مسلمان ایرانی هم در مقابل تفکرات متحجرانه درباره زنان ایستاد و هم نشان داد حضور فعال زن در عرصه اجتماع مساوی با برهنگی و بی‌حجابی که غرب‌گرایان تبلیغ می‌کنند نیست، بلکه زن ایرانی می‌تواند با رعایت موازین الهی و اسلامی نقش‌آفرینی گسترده‌ای در جامعه داشته باشد. در ادامه این نشست سهیل اسعد، دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار هم با اشاره به اینکه سینمای ایران از مسائل شهوانی عبور کرده و امروز یک سینمای مطرح در جهان محسوب می‌شود، یادآور شد: ما با مبانی فکری انقلاب اسلامی امروز توانستیم سینمای انقلاب اسلامی سینمایی را در سطح بین‌المللی مطرح و عرضه کنیم و این جایگاه بالایی دارد. 
در پایان این نشست، شهادتگاه شهید آرمان علی‌وردی با حضور خانواده‌های شهدای امنیت از جمله شهید عباس نامجو، شهید قربان محمد دروگر نیت، شهید علی خرسندی‌نیا، شهید محسن طلوعی، شهید پوریا احمدی و شهید جواد رضایی گلباران شد.

Page Generated in 0/0051 sec