printlogo


کد خبر: 256095تاریخ: 1401/8/17 00:00
به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد
نگاهی جامع به عاشورا در «با ما به کربلا بیایید»

کتاب «با ما به کربلا بیایید» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صادقی‌اردستانی روانه بازار نشر شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «با ما به کربلا بیایید» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین احمد صادقی اردستانی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد. این اثر پژوهشی است که در موضوع جنبش امام حسین(ع) سامان یافته و مباحثی چون عزیمت امام حسن(ع) از مدینه، تدابیر امام و ناکامی‌های سپاه یزید، فضیلت عزاداری برای ایشان، نبش‌های سیاسی حضرت زینب(س) و تدابیر ایشان برای مدیریت بحران، عاقبت کار و کیفر دنیایی قاتلان امام حسین(ع)، تاریخچه حرم امام حسین(ع) و مباحثی از این دست در آن گنجانده شده است و نگاهی جامع به پدیده عاشورا دارد. 
کتاب «با ما به کربلا بیایید» در 18 فصل تألیف شده است؛ در فصل اول این اثر که با عنوان «مدینه و امام حسین(ع)» نگارش یافته، به مهبط وحی، دعوت و بیعت، بیعت و هجرت، ایثار انصار، رفتار اصحاب و گفتار پیامبر(ص) پرداخته شده است. فصل دوم به مسلم بن عقیل به عنوان نخستین شهید عاشورایی اختصاص یافته و در سومین فصل به مباحثی از جمله وصیت معاویه به یزید، معاویه در مدینه، بر فراز منبر پیامبر(ص) و موضع‌گیری‌های امام حسین(ع) اشاره شده است. 
نویسنده در فصل بعدی ضمن بیان مبحثی درباره شهر شدن کوفه، به داستان شهرسازی پرداخته و در ادامه به نکوهش و ستایش کوفیان و همچنین به قبایل کوفه می‌پردازد. پنجمین فصل نسبت به دقت در حلال و حرام تأکید کرده و ضمن اشاره به زیبایی‌های وجدان و ایمان، به بیان داستان‌هایی در این راستا می‌پردازد. در فصل ششم هم به بیان مباحثی درباره «اربعین حسینی» و اتفاقات پیش آمده در این باره اشاره شده است. هفتمین فصل از این اثر، به بیان توضیحاتی درباره «دفن پیکر مقدس امام حسین(ع)» اشاره می‌کند. 
فصل هشتم پس از بیان چرایی گریه، به ۲ قسم گریه پوچ و گریه با‌معرفت اشاره کرده است. فصل نهم به پیشگویی امام علی(ع) درباره مکان نبرد امام حسین(ع) و خصوصیات یاران آن حضرت اشاره دارد. «زینب(س) در سفرهای 20 گانه» عنوان دهمین فصل از این اثر است که در این فصل، 8 سفر مجاهدانه آن حضرت مرور شده است. در فصل یازدهم به چند سؤال درباره زندگی حضرت زینب کبری(س) پاسخ داده شده است. 
نویسنده در دوازدهمین فصل از این کتاب به «مدیریت بحران در سیره حضرت زینب(س)» پرداخته است و در فصول سیزدهم الی هجدهم نیز به موضوعاتی همچون تاریخچه حرم امام‌حسین(ع)، عاقبت کار و کیفر دنیایی قاتلان امام‌حسین(ع)، چهل حدیث اخلاقی- اجتماعی سیدالشهدا و... اشاره شده است. 
 

Page Generated in 0/0059 sec