printlogo


کد خبر: 256117تاریخ: 1401/8/18 00:00
اخبار

نصب 1200 پنل خورشیدی در روستاهای محروم
دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی گفت‌: 1200 پنل خورشیدی با تسهیلات 4 درصدی در روستاهای محروم نصب شد. احسان فرهی درباره نهضت روشنایی در روستاها گفت:‌ از یک ماه قبل که برنامه نصب پنل‌های خورشیدی روی پشت‌بام منازل روستاییان در مناطق محروم اجرایی شده 1200 پنل خورشیدی هر یک با ظرفیت تولید 5 کیلووات ساعت برای 1200 خانوار روستایی نصب شده است. وی گفت:‌ برای هر خانوار روستایی 120 میلیون تومان تسهیلات برای تهیه پنل خورشیدی پرداخت می‌شود که سود این تسهیلات 4درصد است و همچنین در ازای برق تولیدی این پنل‌ها که به دولت فروخته می‌شود، ماهانه مبلغی بابت فروش برق از دولت دریافت می‌کنند و بخشی از اقساط این تسهیلات با فروش برق به شبکه سراسری تأمین می‌شود.
 
صادرات ۳۵۰۰ محصول ایران‌خودرو به آذربایجان
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از صادرات ۳۵۰۰ دستگاه خودروهای تارا اتوماتیک و دستی، دنا، دناپلاس و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک به کشور آذربایجان طی یک سال آینده خبر داد. مهدی خطیبی با بیان اینکه در سال‌های گذشته 7 هزار دستگاه از محصولات ایران‌خودرو به این کشور صادر شده است، گفت: با رفع موانع و توسعه همکاری‌ها، طی یک سال آینده ۳۵۰۰ دستگاه خودرو معادل ۵۰ درصد از صادرات کل سال‌های گذشته را به این کشور صادر خواهیم کرد. خطیبی با اشاره به رتبه‌های بالای فروش محصولات ایران‌خودرو در بازار آذربایجان و استقبال بالای مردم این کشور گفت: سمند و دنا از خودروهای محبوب و مورد توجه مردم آذربایجان است و تعداد زیادی از این محصولات در خیابان‌های این کشور به چشم می‌خورد. 
 
سود سهام عدالت مربوط به عملکرد 1400 در 2 نوبت واریز می‌شود
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در 2 نوبت پرداخت می‌شود. حسین قربانزاده درباره پرداخت سود سهام عدالت‌، بیان کرد‌: احتمالا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در ۲ نوبت پرداخت می‌شود. وی درباره میزان و زمان واریز سود در مرحله اول، گفت: رقم دقیق آن هنوز مشخص نشده است اما بزودی مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت اجرا خواهد شد. 
 
رکورد ورود پول حقیقی به بورس شکسته شد
در جریان معاملات بازار سرمایه، رکورد ورود پول حقیقی به بورس در سال ۱۴۰۱ شکسته شد. دوشنبه هفته جاری و در پایان معاملات بازار سرمایه، رکورد ورود پول حقیقی در سال 1401 شکسته شد. سهامداران حقیقی به‌طور خالص بیش از 580 میلیارد تومان خریدار سهام بودند. همچنین در جریان دادوستدهای این روز بازار سرمایه، بیش از 11 میلیارد و 41 میلیون سهم و حق تقدم با ‌ارزشی بالغ بر 6 هزار و 248میلیارد تومان در بیش از 422 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 45هزار و 73 واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 389هزار و 749 واحد قرار گرفت که یکی از نکات بارز معاملات این روز افزایش حجم و ارزش معاملات است. 
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد
پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری
 رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: مجلس اصلاحاتی در لایحه دولت در این زمینه انجام داد که دولت نیز با آن موافق بود، مابه‌التفاوت این افزایش حقوق از مهرماه محاسبه و در آبان‌ماه پرداخت می‌شود. مسعود میرکاظمی همچنین درباره کسری بودجه در سال جاری، گفت: می‌توان گفت امسال نخستین سالی است که طی چند سال گذشته 40 درصد درآمد نفتی وارد صندوق توسعه ملی می‌شود؛ این در حالی است که در سنوات قبل اجازه گرفته می‌شد و 20 درصد به صندوق توسعه واریز می‌شد. وی گفت: امروز در هزینه‌های جاری و اجتناب‌ناپذیر کسری نداشتیم، حتی در 6 ماه ابتدای سال 40 هزار میلیارد تومان به حوزه عمرانی پرداخت شده است. وی تصریح کرد: قاعدتا درآمدهای دولت در نیمه دوم سال بهتر می‌شود و ان‌شاء‌الله در نیمه دوم حتی پرداخت‌های عمرانی نیز بیشتر خواهد شد و وضعیت پروژه‌ها بهتر می‌شود. 

Page Generated in 0/0058 sec