printlogo


کد خبر: 256119تاریخ: 1401/8/18 00:00
اخبار

امنیت و آرامش در مرزهای کشور حاکم است
فرمانده مرزبانی فراجا گفت:‌ وضعیت امنیت مرزها پایدار بوده و از نظر اقتصادی رونق خوبی در آن ایجاد شده است. سردار احمدعلی گودرزی در نشست با فرماندهان و معاونان مرزبانی استان سیستان‌وبلوچستان با قدردانی از تلاش‌های مرزبانان در تأمین امنیت مرزهای جنوب شرق کشور گفت: به فضل الهی و لطف خداوند متعال و برکت حضور مرزبانان غیور ایران اسلامی، در استان پهناور و مهم سیستان و بلوچستان امنیت خوبی برقرار است. فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به اقدامات انجام‌شده در مرزهای استان در حوزه برق‌رسانی به یگان‌های مرزی افزود: با تلاش و کوشش مرزبانی و انتظامی استان، وضعیت امنیت مرزها پایدار و از نظر اقتصادی رونق خوبی ایجاد شده است و امروز امنیت و آرامش خاصی در مرزهای کشور حاکم بوده که جای شکرگزاری از خداوند متعال را دارد. وی ضمن تقدیر و تشکر از تعامل مرزنشینان با مرزبانان اظهار کرد: وحدت و همدلی رمز پیروزی ایران اسلامی است؛ هوشیاری، وحدت و همدلی نیاز همیشگی ما برای مقابله با توطئه‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی بوده و دشمنان قادر نخواهند بود در اراده پولادین ملت ایران خللی ایجاد کنند.
***
 
رئیس شورای شهر تهران:
رانندگان اتوبوس نباید وجه نقد از مسافران دریافت کنند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه با خودروسازان و مجلس برای اعلام ارقام نهایی واگذاری اتوبوس به شهرداری تهران خبر داد. مهدی چمران در جمع خبرنگاران در واکنش به موضوع دریافت وجه نقد توسط رانندگان اتوبوس از شهروندان در تهران گفت: باید تاکید کنم به هیچ عنوان نباید رانندگان اتوبوس دریافت نقدی داشته باشند. پیش از این نیز مصوبه‌ای در شورای شهر تهران داشتیم که بر منع اخذ وجه نقد توسط رانندگان اتوبوس تاکید شده بود. 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه علت دریافت وجه نقد قطع سیستم‌ها عنوان شده و بر همین اساس رانندگان اتوبوس اقدام به دریافت پول نقد از شهروندان می‌کنند، افزود: باید هر چه سریع‌تر مشکل این سیستم برطرف و مجددا راه‌اندازی شود. اینکه اعلام شود دستگاه‌ها خراب هستند قابل قبول نیست و اگر شهروندان در سطح شهر با این موضوع مواجه شدند باید آن را به مدیریت شهری اطلاع دهند تا ما موضوع را پیگیری کنیم. وی در پاسخ به سوالی درباره قطع سیستم صدور کارنامه رانندگان تاکسی گفت: تاکسی‌ها زیر نظر شرکت‌های مختلفی مشغول به کار هستند و باید حتما مشکل پیش آمده در این حوزه هر چه زودتر برطرف شود. باید به گونه‌ای عمل شود که صدور کارنامه به صورت برخط و از طریق درگاه‌های هوشمند انجام شود تا نیاز به حضور رانندگان تاکسی در دفاتر نباشد.
***
 
به‌روزرسانی طرح جامع آب خام در تهران
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: نباید منابع آب زیرزمینی را برداشت کنیم و این غلط است. علی‌محمد مختاری در یکصد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: سال ۹۴ طرح جامع آب خام مجدداً ارائه شد و اعضای شورا در آن سال در جریان این طرح هستند. 
وی با بیان اینکه ۱۳۳ میلیون متر مکعب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، گفت: در برنامه سال جاری در قالب تفاهمنامه با وزارت نیرو استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز به ۳۰ میلیون متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت و ۱۴۵ میلیون متر مکعب تا سال ۱۴۱۰ استفاده خواهد شد؛ همچنین ۸۰ میلیون متر مکعب از آب چاه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد. نباید منابع آب زیرزمینی را برداشت کنیم و این غلط است. وی با بیان اینکه طرح جامع آب خام در حال به‌روزرسانی است گفت: جلسات مختلفی در این باره با شورا برگزار شده و اقداماتی که انجام می‌شود در قالب تفاهمنامه با وزارت نیرو است. ۷۵۰ منبع ذخیره از نزولات آسمانی داریم که در پارک‌ها احداث شده و 2 تا 3 هزار متر مکعب ظرفیت دارد که باید از این آب در مواقع بحرانی استفاده کنیم تا ظرفیت‌های ما در این بخش از بین نرود.
***
 
30 بازی در جام بازی‌های رومیزی در جشنواره ایران آینده
جام بازی‌های رومیزی در جشنواره «ایران آینده» با استقبال خوبی از سوی نوجوانان همراه می‌شود. اکبر بختیاری، مسؤول جام بازی‌های رومیزی ضمن اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری بازی‌های رومیزی زمینه‌سازی و جریان‌سازی بازی‌هایی است که در افزایش روابط اجتماعی، خانوادگی و فردی نقش دارند و دوری و گسستگی روابط فردی را به ‌واسطه استفاده از فضای مجازی ترمیم می‌کنند. 
وی افزود: بازی‌های ارائه شده در این غرفه شامل بازی‌های کارتی متنوع و پرطرفدار نوجوانان است که در 3 مقطع سنی 9 تا 12 سال، 12 تا 15 سال و 15 تا 18 سال طراحی شده است به طوری که بازی مناسب تمامی سنین در این غرفه درنظر گرفته شده است. بختیاری بازی‌های کارتی را در پرورش خلاقیت و رشد استعدادهای نوجوانان موثر ارزیابی کرد و ادامه داد: سعی کردیم بازی‌هایی را در این جام ارائه دهیم که مورد علاقه نوجوانان باشد و همچنین موجب رشد تفکر و قدرت تصمیم‌گیری در آنها باشد. 
مدیر فرهنگی- هنری منطقه 9 گفت: این بازی‌ها در ۲ سطح آماتور و حرفه‌ای برگزار می‌شود و بازی‌ها عموما رقابتی هستند و از 2 تا 6 نفر می‌توانند در بازی مشارکت کنند. جشنواره «ایران آینده» از ۱۱ تا ۲۰ آبان هر روز از ساعت 9 تا 13 ویژه مدارس و از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در باغ کتاب تهران برای گروه سنی 9 تا 18 سال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 1837 تماس بگیرند.
 

Page Generated in 0/0055 sec