printlogo


کد خبر: 256131تاریخ: 1401/8/18 00:00
اخبار

ماجرای بلیت‌های اهدایی قطر به ایران
تعدادی از بلیت‌های سهمیه ساکنان قطر که به فروش نرفته، به ایران اهدا شده است؛ بلیت‌هایی که حرف و حدیث‌های زیادی ایجاد کرده است. معاون وزیر ورزش در این باره تاکید دارد: ۹۰ درصد این بلیت‌ها به مستندسازان ورزشی و ورزشکاران غیرفوتبالی اهدا شده است. پر کردن ورزشگاه‌های جام‌جهانی در کشور کوچک قطر از چالش‌های این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال است، آن هم در برخی دیدارها که ممکن است ساکنان کشور میزبان علاقه‌ای به خرید بلیت آن بازی‌ نداشته باشند. در همین راستا اخیرا قطر تعدادی بلیت از سهمیه ساکنان این کشور در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی را به ایران اهدا کرده است. سینا کلهر، معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: درباره بسته اهدایی بلیت از طرف قطری چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد؛ اول اینکه این بلیت‌ها برای ساکنان خود قطر است و چون از خرید بلیت استقبال نشده به ایران داده شده است. تعداد دقیق این بلیت‌ها هم ۱۸۰۰ عدد است. وی ادامه داد: این بلیت‌ها بر خلاف بلیت‌هایی که فدراسیون فوتبال در اختیار دارد، قابل فروش در بازار نیست و عمدتا برای ردیف 3 سکوی استادیوم‌های ورزشی است. هر چند احتمال اینکه طرف قطری در لحظه آخر همه این ۱۸۰۰ بلیت را نامعتبر اعلام کند نیز وجود دارد. کلهر با تاکید بر اینکه در میان اسامی‌ای که برای این بلیت‌ها به طرف قطری اعلام شده، فقط یک نفر روحانی وجود دارد، افزود: یک روحانی در لیست ارسالی این بلیت‌ به طرف قطری حضور دارد و آن هم مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان است. تقریبا ۹۰ درصد این بلیت‌ها بین مستندسازها، خبرنگارها و ورزشکاران غیرفوتبالی توزیع شده است. ۱۰ درصد دیگر هم برای فعالیت فرهنگی در اختیار 2 وزارتخانه میراث فرهنگی و ارشاد قرار گرفته است. معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: مدیریت حوزه‌های علمیه هم در نامه‌ای رسمی اعلام کرده‌اند هیچ روحانی‌ای به قطر اعزام نمی‌کنند و هیچ برنامه‌ای برای جام‌جهانی قطر ندارند. 
***
 
دستکاری آب نوشیدنی جوکوویچ در مسترز پاریس
دستکاری آب نوشیدنی تنیسور برجسته صربستانی در مرحله نیمه‌نهایی مسترز پاریس شک و تردید رسانه‌های جهانی و هواداران را برانگیخت. به گزارش تسنیم، اقدامات تیم فنی نواک جوکوویچ در مسترز پاریس به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مورد بحث قرار گرفت. هواداران تنیس در سراسر جهان به این تیم فنی به دنبال اقدام انجام شده در پاریس مشکوک شدند. صحبت از بازی مرحله نیمه‌نهایی نواک جوکوویچ در مسترز پاریس برابر استفانوس یونانی است که توانست او را شکست دهد و فینالیست شود. در یکی از وقفه‌های بازی، تنیسور صربستانی از تیمش درخواست آب می‌کند. «اولیس بدیو» فیزیوتراپست صرب که در جایگاه تماشاگران نشسته بود، شروع به مخلوط کردن چیزی در آب برای نواک جوکوویچ می‌کند. هر چند دیگر مربی تنیسور صربستانی در تلاش برای پوشش این صحنه است اما در نهایت لنزهای دوربین‌ها آن را شکار می‌کند. نواک جوکوویچ در فینال مسترز پاریس برابر هولکر رون 19 ساله شکست خورد و از تکرار عنوان قهرمانی‌اش بازماند. 
***
 
اطلاعیه وزارت ورزش درباره حضور بانوی اسکیت‌باز در مسابقات ترکیه
وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد بانوی اسکیت‌باز کشورمان بدون مجوز شورای برون‌مرزی در مسابقات ترکیه شرکت کرده است. وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد نیلوفر مردانی بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون‌مرزی در مسابقات اسکیت ترکیه شرکت کرده است. 
بر اساس اطلاعیه منتشر شده در پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، این وزارتخانه با تأکید بر حفظ ارزش‌های اسلامی در مسابقات ورزشی و یادآوری قهرمانی‌ها و افتخارآفرینی‌های ورزشکاران بانوی ایرانی در رشته‌های مختلف با حفظ حجاب اسلامی و تقبیح عدم برخورداری نیلوفر مردانی از پوشش مصوب امور بانوان این وزارتخانه اعلام کرد بر اساس اطلاعات دریافتی از فدراسیون اسکیت، این ورزشکار از ماه گذشته در تیم ملی ایران عضویت نداشته و در سفری شخصی و بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان در این مسابقات حضور پیدا کرده است. ضمن اینکه تیم ملی ایران نیز در این مسابقات شرکت نکرده است. 
***
 
لوئیس سوارز به اردوی اروگوئه ملحق شد
مهاجم اروگوئه‌ای بعد از قهرمانی با تیم باشگاهی خود راهی اردوی تیم ملی کشورش شد. 
به گزارش ایسنا به نقل از اوله، لوئیس سوارز، مهاجم سابق بارسلونا و اتلتیکومادرید برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر به تمرینات اروگوئه ملحق شد. او همراه سرخیو روشه و جورجیان د آراسکاتا به اردوی تیم ملی اروگوئه پیوست. اروگوئه حالا برای حضور در جام‌جهانی منتظر رونالد آرائوخو و ادینسون کاوانی است که هر دو دوران نقاهت پس از مصدومیت را سپری می‌کنند. 

Page Generated in 0/0059 sec