printlogo


کد خبر: 256172تاریخ: 1401/8/19 00:00
اخبار

دستگیری اعضای باند کپی‌کننده اطلاعات ۱۳ هزار کارت بانکی
با تلاش ماموران پلیس فتای البرز، اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری که در سراسر کشور بیش از ۱۳ هزار کارت بانکی را کپی‌برداری کرده بودند، در استان‌های البرز و هرمزگان دستگیر شدند. سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر بیان کرد: در پی ارجاع چندین پرونده برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان به پلیس فتای استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت. 
وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از این بود که برداشت‌ها به گونه‌ای انجام شده که کارت بانکی شهروندان در اختیار خود آنها بوده که با توجه به اطلاعات به دست آمده، انجام برداشت اسکیمری از سوی کلاهبرداران برای ماموران محرز شد. فرمانده انتظامی استان البرز تصریح کرد: در ادامه با بررسی تراکنش‌های صورت‌گرفته از کارت بانک مالباختگان، مشخص شد همه آنها در یک بازه زمانی مشخص از یک دکه مطبوعاتی در فردیس خریداری کرده‌اند. این مقام ارشد انتظامی گفت: بلافاصله بررسی‌های اطلاعاتی و پلیسی برای شناسایی متهمان انجام و با به‌کارگیری اقدامات پیچیده فنی در یک بازه زمانی کوتاه 3 کلاهبردار در این زمینه در استان‌های البرز و هرمزگان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند. 
***
 
شناسایی آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان
نشست تخصصی «واکاوی عوامل آسیب‌زا، چالش‌ها و فرصت‌های نسل جدید» با حضور قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش کشور برگزار شد. رضا مسعودی‌فر در این نشست تخصصی به عوامل آسیب‌زا و راهکارهای مقابله با آن گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضائیه به طور کلی در 4 بخش فعالیت می‌کند که درباره ۳ بخش می‌توانیم با وزارت آموزش‌و‌پرورش همکاری مستمر داشته باشیم. وی ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت‌های این معاونت در حوزه حمایت از زنان و خانواده، حمایت از اطفال و نوجوانان و مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی است. 
مسعودی‌فر به همکاری این معاونت در زمینه‌ پیشگیری‌های فرهنگی- اجتماعی با وزارت آموزش‌و‌پرورش اشاره کرد و گفت: شناسایی، مراقبت و درمان دانش‌آموزان پرخطر در زمینه آسیب‌های اجتماعی (طرح نماد)، تدوین محتوای مشترک در زمینه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی و نحوه مواجهه با آسیب‌های آن و فعال‌سازی بیشتر جامعه‌پذیری دانش‌آموزان می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری فی‌مابین باشد. در ادامه این جلسه معاونان و مدیران کل وزارت آموزش‌و‌پرورش نکات خود را درباره جلسه بیان کرده و راهکارهای خود را ارائه دادند. در پایان محمود امانی‌طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش‌و‌پرورش کشور ضمن قدردانی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای همکاری‌های موثر، به اهمیت گفت‌وگو با دانش‌آموزان اشاره کرد و برگزاری نشست‌های مشترک را در این زمینه مهم دانست. 
***
 
افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده شبکه متروی تهران تا پایان سال 1402
در بازدید از 6 ایستگاه در حال ساخت از بخش میانی خط 6 متروی تهران، آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی و همچنین زمان تقریبی افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده این خط مورد بررسی قرار گرفت. مدیرعامل شرکت متروی تهران در این بازدید با اشاره به تمرکز تمام ارکان مرتبط مدیریت شهری پایتخت بر اتمام هر چه سریع‌تر ایستگاه‌های باقیمانده شبکه مترو، گفت: تکمیل ایستگاه‌های خطوط 6 و 7 از آن جهت از درجه اهمیت برخوردار است که شهردار تهران از تیرماه تاکنون، ۲ بار شخصا از آخرین وضعیت ایستگاه‌های باقیمانده بازدید میدانی به عمل آورده‌اند. در بازدید اخیر شهردار نیز دستوراتی مبنی بر تسریع روند پیشرفت عملیات اجرایی ایستگاه‌ها صادر و مقرر شد شهرداران مناطق مرتبط، همکاری جدی‌تری در این زمینه داشته باشند. 
مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه افزود: بی‌تردید با تامین به‌موقع منابع مالی و همکاری بیشتر مناطق، این امکان وجود دارد که ایستگاه‌های باقیمانده در خطوط 6 و 7 تا پایان سال 1402 به بهره‌برداری برسند تا شبکه خطوط هفتگانه تکمیل شوند. این در حالی است که هم‌اکنون 2 ایستگاه در خط 7 و نیز 14 ایستگاه در خط 6 باقیمانده و پیشرفت عملیات ساختمانی آنها به طور میانگین حدود 80 درصد است. 
***
 
مرگ ۳۰ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن
مدیرعامل سازمان آتش نشانی از راه‌اندازی سامانه‌ای به‌منظور پاسخگویی به سوالات شهروندان در حوزه خطرات گاز مونوکسیدکربن خبر داد و گفت: ۳۰ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در سال گذشته جان باختند. قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اقدامات این سازمان به ‌منظور آگاه‌سازی شهروندان از خطرات گاز مونوکسیدکربن گفت: کار بزرگی را در این زمینه آغاز کرده‌ایم که به کل کشور تعمیم پیدا کند. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: در این راستا، سامانه‌ای به شماره تماس ۶۴۳۲۳۲۳۲ از شنبه فعال خواهد شد که از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ پاسخگوی شهروندان درباره موضوع گاز مونوکسیدکربن و مخاطرات احتمالی ناشی از آن خواهد بود. 
وی اظهار کرد: کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در این سامانه راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند تا شهروندان نسبت به رفع خطر اقدام کنند. محمدی عنوان کرد: از ساعت ۲۳ تا ۹ صبح روز بعد نیز همکاران ما در سامانه ۱۲۵ پاسخگوی شهروندان خواهند بود. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در بخش پایانی سخنان خود از مرگ ۳۰ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در سال گذشته خبر داد.

Page Generated in 0/0050 sec