printlogo


کد خبر: 256183تاریخ: 1401/8/19 00:00
گزارش کامل از مراسم رونمایی از پیراهن تیم‌ ملی در جام ‌جهانی 2022
نهایت سادگی

مراسم بدرقه و رونمایی از پیراهن تیم‌ ملی فوتبال در شرایطی با حضور وزیر ورزش، مسؤولان فدراسیون فوتبال و بازیکنان این تیم برگزار شد که کارلوس کی‌روش به دلیل کسالت در این مراسم حضور نداشت. مراسم رونمایی از پیراهن تیم‌ ملی فوتبال ایران برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شامگاه سه‌شنبه با حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و بسیاری از اهالی این رشته در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد. این مراسم که قرار بود از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز شود، به دلیل حضور اندک مدعوین با تأخیر و بی‌نظمی همیشگی آغاز شد. احسان اصولی تنها عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بود که ساعت ۱۹:۳۰ در محل برگزاری مراسم حاضر شد اما خبری از سایر اعضا نبود. از جمله حواشی این مراسم، تجمع برخی مالباختگان در اعتراض به حضور شهره موسوی در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در محل برگزاری مراسم بود. محمدحسین حمیسی، رئیس حراست فدراسیون فوتبال در این باره گفت: درباره حضور ایشان در هیات رئیسه باید خودشان تصمیم بگیرند اما از این به بعد ایشان حق حضور در ساختمان فدراسیون فوتبال را نخواهند داشت و حضورشان ممنوع خواهد بود. از سویی بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال ایران در غیاب کارلوس کی‌روش، هنگام صحبت‌های حمید سجادی وارد سالن شدند. سرمربی تیم‌ ملی ایران در این مراسم غایب بود.
مراسم رونمایی از پیراهن تیم‌ ملی فوتبال ایران این بار زیباتر و شکیل‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شد و ابتدا پیراهن ایران در جام‌جهانی ۱۹۷۸ به نمایش درآمد و در ادامه پیراهن‌های ایران در جام‌های جهانی بعدی که حضور داشت و در نهایت از پیراهن تیم‌ ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر رونمایی شد که همان پیراهنی بود که قبل از رونمایی تصویر آن در رسانه‌ها منتشر شده بود و انتقاداتی را هم به همراه داشت. در ادامه مراسم رئیس یک گروه خودرو‌سازی که حامی تیم‌ ملی ایران شده است، برای تعیین پاداش صعود تیم‌ ملی ایران به مرحله حذفی ابتدا ۱۰۰ سکه را اعلام کرد و گفت اگر تشویق‌ها بیشتر شود آن را افزایش می‌دهد. وی در نهایت ۲۵۰ سکه تمام‌بهار آزادی را برای این منظور اعلام کرد که به کاروان تیم‌ ملی اهدا خواهد کرد. فداحسین مالکی، عضو سابق هیات مدیره پرسپولیس که یکی از سخنرانان این مراسم بود، بخش عمده صحبت‌هایش را به کری بین استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها اختصاص داد و در بخشی از حرف‌هایش عنوان کرد مهدی تاج و حمید سجادی هم پرسپولیسی‌های دبشی هستند! در ادامه وحید امیری به عنوان نماینده بازیکنان تیم‌ ملی فوتبال ایران میثاق‌‌نامه بازیکنان را قرائت کرد. در حالی که بازیکنان تیم‌ ملی هم در سالن حضور داشتند اما برای رد شدن از دروازه بدرقه، تنها وحید امیری به نمایندگی از بازیکنان انتخاب شد و با این اتفاق مراسم بدرقه تیم‌ ملی به پایان رسید. 
کی‌روش:‌ می‌خواهیم بازی کنیم و لذت ببریم
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران گفت:‌ بهترین آماده‌سازی را نداشتیم اما نگاه‌مان واقع‌گرایانه بود؛ الان می‌خواهیم در جام‌جهانی بازی کنیم و لذت ببریم. 
کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین تیم‌ ملی فوتبال کشورمان درباره بازی با نیکاراگوئه اظهار داشت: برای ما یک روز کاری خواهد بود. بازی با تونس جزئی از برنامه تمرینی ما خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید چند بازیکن در اردوی تهران بیشتر نداریم. با یکسری از بازیکنان جوان کار می‌کنم که به اعتقاد من آینده فوتبال ایران در جام‌جهانی 2026 خواهند بود. بازی با نیکاراگوئه بازی ‌آماده‌سازی ما خواهد بود. تلاش می‌کنیم آماده شویم. اکثر بازیکنان بازی نمی‌کنند. سرمربی تیم‌ ملی گفت: 10 بازیکن بزرگسال همراه خواهیم داشت. مهم‌ترین مساله این است که بتوانیم به این 10 بازیکن فرصت بازی بدهیم. کی‌روش درباره اینکه آیا پیراهن رونمایی شده تیم‌ ملی مورد تایید او قرار دارد، عنوان کرد: بله! من با فدراسیون و اسپانسر (تولید‌کننده البسه) بودم و همه چیز مورد قبول است. وی افزود: همان‌طور که می‌دانید بعضی بازیکنان ما مانند مهدی طارمی و میلاد محمدی بازی می‌کنند اما یکسری دیگر از بازیکنان مانند جهانبخش و قدوس متاسفانه در اکثر بازی‌های باشگاه‌شان بازی نمی‌کنند. به همین خاطر کاری که من انجام دادم، از کادر شخصی خودم، دستیاران شخصی خودم همانند میکائیل، نیکو و برونو را فرستادم تا نزدیک بازیکنان باشند و از لحاظ روحی و فیزیکی و تمرینات تاکتیکی به بازیکنان کمک کنند. همان‌طور که بازیکنان در باشگاه‌شان هستند، ما هم به شرایط‌شان نظارت می‌کنیم که بتوانند از نظر روحی و فیزیکی در بهترین شرایط قرار بگیرند. وی با بیان اینکه در پایان پیرامون آماده‌سازی تیم‌ ملی دوست دارم یک نکته را اضافه کنم، گفت: آیا این شرایط آماده‌سازی صحیحی است؟ خیر! آیا این بهترین آماده‌سازی است؟ خیر! ولی این یک نگاه واقع‌گرایانه بود برای دستیابی به کارهایی که بتوانیم انجام دهیم. کاری که تلاش کردیم این بود که بتوانیم خط مقدم‌مان را تا سرحد توان پوشش دهیم. الان باید برویم، بازی کنیم و لذت ببریم.
 
تا پای جان تلاش می‌کنیم   
در بخشی از این مراسم میثاق‌نامه اعضای تیم‌ ملی فوتبال برای جام‌جهانی قطر توسط وحید امیری قرائت شد که متن این میثاق‌نامه به شرح زیر است:
«ما بازیکنان و کلیه اعضای تیم‌ ملی جمهوری اسلامی عهد می‌بندیم که مانند تمام اقشار مردم از کارگران شریف و کارمندان عزیز تا معلمان گرانقدر، پزشکان جان‌فدا و مهندسان آینده‌ساز، هنرمندان فرهیخته تا ورزشکاران قهرمان و پهلوان‌منش در راه موفقیت نام ایران و اهتزاز پرچم کشورمان تا پای جان تلاش کنیم. مادامی که نتیجه تلاش و پایداری ما خاطره‌ای خوش را برای یکایک هموطنان‌مان رقم می‌زند، آن لحظه بهترین لحظه زندگی ما است. اعتقاد راسخ داریم و بر عهد خود برای خوشحالی تمام ایرانیان پایبندیم و به حرمت تمام افتخارآفرینان ایران عزیزمان از خداوند متعال می‌خواهیم ما را برای رسیدن به این هدف بزرگ یاری نماید». 

Page Generated in 0/0068 sec