printlogo


کد خبر: 256188تاریخ: 1401/8/19 00:00
اخبار

ستاره آمریکا جام‌جهانی را از دست داد
ستاره تدافعی تیم‌ ملی آمریکا به دلیل مصدومیت جام‌جهانی 2022 قطر را از دست داد. به گزارش فارس، «کریس ریچاردز» مدافع تیم‌ ملی آمریکا که در تیم کریستال‌پالاس انگلیس توپ می‌زند، به دلیل مصدومیت جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد. ریچاردز که تابستان گذشته بایرن‌مونیخ را به مقصد تیم لندنی ترک کرده بود، از ۲۷ آگوست تاکنون به دلیل مصدومیت به میدان نرفته است. ریچاردز 5 بار در مرحله مقدماتی جام‌جهانی، برای آمریکا بازی کرده بود. مدافع میانی رقیب ایران در اینستاگرام نوشت: از اینکه مصدومیت من را از جام‌جهانی محروم کرد سرخورده‌ام اما می‌دانم بچه‌ها دیوانه‌وار (برای کسب پیروزی) به میدان می‌روند.
***
 
مانه جام‌جهانی را از دست داد
اکیپ فرانسه از جدی بودن مصدومیت سادیو مانه خبر داد. در پی مصدومیت سادیو مانه در بازی بایرن‌مونیخ مقابل وردربرمن، این بازیکن جام‌جهانی 2022 قطر را از دست داد. مانه در دقیقه 20 مصدوم شد و به بیرون رفت و حالا نیز با تست‌های پزشکی مشخص شده نمی‌تواند سنگال را در قطر همراهی کند. نبود این بازیکن بی‌شک شوک بزرگی به فوتبال آفریقا و تیم‌ ملی سنگال وارد خواهد کرد. تیم ملی سنگال در گروه A جام‌جهانی با قطر، اکوادور و هلند هم‌گروه است. 
***
 
ادامه پیگیری فدراسیون بوکس برای اخذ ویزای اسپانیا
فدراسیون بوکس ایران همچنان در حال پیگیری است تا ویزای ملی‌پوشان برای اعزام به اسپانیا را دریافت کند. به گزارش ایسنا، در حالی که فدراسیون بوکس ایران قصد دارد تیم‌ ملی جوانان ایران را با ۵ بوکسور عازم رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی اسپانیا کند، سفارت این کشور تاکنون از صدور ویزا برای ملی‌پوشان ایران خودداری کرده تا یک بار دیگر ورزشکاران ایرانی نتوانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند؛ اتفاقی که پیش از این برای تیم‌های ملی تکواندو و کاراته برای اعزام به مسابقاتی دیگر رخ داده بود. حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس در این‌ باره به ایسنا گفت: همان‌طور که در خبر فدراسیون هم آمده بود، ما همه اقدامات لازم را انجام دادیم تا برای تیم جوانان ویزا صادر شود اما سفارت اسپانیا تاکنون به دلیل مسائل غیرورزشی به ملی‌پوشان ما ویزا نداده است. وی با اشاره به غیرقانونی بودن این اتفاق گفت: طبق قانون IBA وقتی کشوری میزبان می‌شود، در حقیقت دولت آن کشور متعهد است برای تمام ورزشکاران کشورهای عضو فدراسیون جهانی ویزا صادر کند و انجام ندادن این کار، زیر پا گذاشتن قانون است. اسپانیا در همین ابتدای کار قانون را نقض کرده و چنین میزبانی‌ای درست نیست. رئیس فدراسیون بوکس ادامه داد: این ورزشکاران یک سال تمرین کرده بودند و همه دلخوشی آنها برای یک سال سختی کشیدن، اعزام به این مسابقات بود تا شاید حاصل دسترنج خود را به دست آورند. این مسابقات میدان جهانی بود و ما هم می‌خواستیم فقط ۵ ورزشکار را اعزام کنیم. می‌طلبید اسپانیا همکاری لازم را انجام دهد اما این اتفاق نیفتاد. او در پاسخ به این سوال که واکنش فدراسیون بوکس به موضوع پیش آمده چه بوده است؟ توضیح داد: ما در حال حاضر به فدراسیون جهانی بوکس اعتراض کرده‌ایم و قرار است از سفارت اسپانیا پیگیری‌هایی انجام دهیم. امیدواری هست که اتفاق مثبتی رخ دهد و ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم. مسابقات بوکس جوانان جهان از ۲۴ آبان (5 روز دیگر) تا ۵ آذر در اسپانیا برگزار می‌شود. 
***
 
کسر ۳ امتیاز از اکوادور در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶
دادگاه عالی ورزش با تایید حضور اکوادور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد اکوادور انتخابی جام‌جهانی بعدی را با کسر ۳ امتیاز شروع خواهد کرد. دادگاه بین‌المللی داوری ورزش (CAS) تصمیم گرفته است نماینده آمریکای جنوبی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ شرکت کند ولی با جریمه روبه‌رو خواهد شد. اکوادور به خاطر بازی دادن به یک بازیکن غیرمجاز در انتخابی جام‌جهانی سوژه شد و حتی تیم‌های پرو و شیلی به فیفا و دادگاه عالی ورزش شکایت کردند تا جای اکوادور را در قطر بگیرند. با این حال دادگاه عالی ورزش اعلام کرد اکوادور می‌تواند در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شرکت کند ولی با کسر ۳ امتیاز در مقدماتی جام‌جهانی آینده و جریمه نقدی روبه‌رو خواهد شد. اگر چه «بایرون کاستیو» به طور کلی واجد شرایط بازی در مسابقات مقدماتی قطر ۲۰۲۲ بود ولی فدراسیون اکوادور با استفاده از سندی حاوی اطلاعات نادرست، مقررات فیفا را نقض کرد. اطلاعات مربوط به تاریخ و محل تولد کاستیو نباید با حقیقت تضاد داشته باشد. از اکوادور 3 امتیاز برای انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ کسر می‌شود و اتحادیه فوتبال این کشور نیز باید ۱۰۰ هزار فرانک سوییس جریمه پرداخت کند. 

Page Generated in 0/0062 sec