printlogo


کد خبر: 256200تاریخ: 1401/8/19 00:00
اخبار

اکران «بخارست» منتفی است
اکران فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی که از نگاه سینماداران می‌توانست تکانی به گیشه‌های راکد سینمای این روزها بدهد، به‌ دلیل تغییر نظر عوامل فیلم، لغو شد. 
بر اساس مصوبه شورای صنفی اکران قرار بود این فیلم سینمایی با حضور بازیگرانی همچون حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان و هادی کاظمی به سرگروهی سینما آزادی اکران سراسری خود را آغاز کند اما تنها چند روز مانده به این موعد، اکران این فیلم منتفی شد. 
علی طلوعی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بخارست» درباره این اتفاق ضمن تأیید منتفی شدن اکران این فیلم به مهر، توضیح داد: این فیلم نخستین فیلمی است که در مراحل تولید شاهد عرضه آن در فرابورس بودیم و این اتفاق پیش‌تر در سینمای ایران سابقه نداشته است. با توجه به منافع سهامداران خردی که در فرابورس روی این فیلم سرمایه‌گذاری کرده بودند، مجموع جمع‌بندی‌مان با توجه به رایزنی‌هایی که با فرابورس داشتیم به این نتیجه رسید که فعلا اکران فیلم را متوقف کنیم.
***
 
4 فیلم سینمایی مجوز نمایش گرفتند
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش 4 فیلم موافقت کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، پس از فیلم «شبگرد» فرزاد موتمن که پس از کش‌وقوس‌های فراوان موفق به اخذ پروانه نمایش شد، 4 فیلم دیگر هم این مجوز را دریافت کردند. «آزردگان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی فردقادری، «فرشته» به تهیه‌کنندگی وکارگردانی احمد عبدالهیان، «ترانه‌های پدری» به تهیه‌کنندگی علی ژکان و کارگردانی محمد بصیری و «ناطور» به کارگردانی بیژن میرباقری 4 فیلمی هستند که در جلسه اخیر شورای پروانه نمایش مجوز گرفتند. 
لازم به ذکر است بیژن میرباقری، کارگردان فیلم «ناطور» پس از انتشار خبر صدور مجوز اکران برای فیلمش، از عدم رغبت به اکران این فیلم در شرایط فعلی سخن گفته است. درباره «ناطور» اطلاعات چندان زیادی تاکنون منتشر نشده است ولی به نظر می‌رسد نام آن پیش‌تر «ناتور عشق» بوده و یک فیلم جاده‌ای است که در دوران کرونا ساخته شده است. از دیگر فیلم‌های میرباقری می‌توان به فیلم‌های «ما همه خوبیم»، «ربوده شده»، «طبقه سوم»، «دوزخ، برزخ، بهشت» و «روز برمی‌آید» اشاره کرد. 
***
 
خسرو بامداد درگذشت
محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر در ۸۴ سالگی درگذشت. به گزارش «وطن‌امروز»، خسرو بامداد، محقق، مدرس، نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر صبح روز چهارشنبه (۱۸ آبان) در ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. نمایشنامه‌های «چاقو تیزکن»، «بدرود تا ابد»، «حسنک وزیر»، «منصور حلاج»، «دو زن» و «خسی در میعاد» بخشی از آثار این هنرمند در مقام نمایشنامه‌نویس است. «خرس»، «توهم»، «سفری در کویر»، «شب بارانِی» و «مستخدم ماشینی» نیز از جمله آثاری است که بامداد به عنوان کارگردان روی صحنه برده است. 
تحلیل آثار نمایشی نمایشنامه‌نویسانی همچون شکسپیر، استریندبرگ، هارولد پینتر، یونسکو و اوجین اونیل از دیگر فعالیت‌های خسرو بامداد به شمار می‌آید. 
بامداد نخستین ‌بار سال 1373 و در 56 سالگی در سریال «معمای یک قتل» به کارگردانی حسن فتحی و قاسم شاکری بازی کرد. وی سال 1394 دوره پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در آثار مهمی بازی کرد. از آثار مهم خسرو بامداد در این سال‌ها می‌توان به فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت‌الله اشاره کرد. 
خسرو بامداد از مجموع 6 اثری که در کارنامه دارد، در 5 اثر سینمایی با نام‌های «مسخره‌باز»، «بی‌سایه»، «رگ خواب»، «عروسی مردم» و «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» به ایفای نقش پرداخته و در یک اثر تلویزیونی نیز با نام «معمای یک قتل» بازی کرده است. 
***
 
معتمدی برای «گیل‌دخت» می‌خواند
با قطعی شدن زمان پخش سریال «گیل‌دخت»، محمد معتمدی، خواننده این سریال تلویزیونی شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سریال تلویزیونی «گیل‌دخت»، از امشب با آهنگ تیتراژی از محمد معتمدی روی آنتن می‌رود. تیتراژ پایانی سریال «گیلدخت» که قرار است توسط محمد معتمدی خوانده شود، قطعه‌ای است به آهنگسازی مسعود سخاوت‌دوست و با شعری از سیدتقی سیدی است. 
سریال «گیل‌دخت» که قرار بود از هفته پیش روی آنتن برود، با تأخیر از این هفته پخش خواهد شد. فیلمنامه این سریال را مجید آسودگان به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما نوشته و نگارش آن حدود 5 سال زمان برده است. 
این سریال به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، حکایت گلنار و اسماعیل است که در میان هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دل‌شان با مهر و محبت هم بافته می‌شود.

Page Generated in 0/0063 sec