printlogo


کد خبر: 256219تاریخ: 1401/8/21 00:00
اخبار

مالکیت مادام‌العمر سالن هفتم تیر
به کشتی رسید
سالن شهدای هفتم تیر تهران به صورت مادام‌العمر در اختیار هیات کشتی استان تهران و فدراسیون کشتی قرار گرفت. پس از بازسازی و نوسازی کامل سالن شهدای هفتم تیر تهران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین سالن‌های ورزشی و کشتی پایتخت توسط فدراسیون کشتی و انجام اقدامات گسترده‌ای از جمله بازسازی سالن کشتی، سالن تمرین، استخر، سونا، جکوزی، خوابگاه ۵۰۰ نفری و ساخت ۸ واحد مغازه که با مبلغ ۵۵ میلیارد تومان هزینه تجاری‌سازی آن با شهرداری تسویه شده و همچنین رستوران و راه‌اندازی سیستم گرمایشی و سرمایشی و... با توجه به ارتباط سازنده فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش و جوانان، این سالن طی قراردادی به صورت مادام‌العمر در اختیار هیأت کشتی تهران و فدراسیون کشتی قرار گرفت. فدراسیون کشتی اعلام کرد با بازسازی، نوسازی و تجهیز کامل این سالن و امکانات خوابگاهی، برگزاری مسابقات بین‌المللی و داخلی در سطح بسیار وسیع در سالن شهدای هفتم تیر تهران امکان‌پذیر شد و در آینده شاهد برگزاری این رقابت‌ها در این سالن که در مرکز شهر تهران قرار دارد، خواهیم بود. 
***
 
تیام خط خورد، مانه رسید!
سادیو مانه در لیست تیم ملی سنگال در جام‌جهانی 2022 قرار گرفت. آلیو سیسه لیست 26 نفره بازیکنان تیم ملی سنگال برای حضور در جام‌جهانی 2022 قطر را اعلام کرد. در این بین حضور مانه که در بازی آخر بایرن‌مونیخ آسیب دیده بود، از نکات مهم لیست سنگال است. پیش‌تر اعلام شده بود این بازیکن بزرگ در جام‌جهانی حضور ندارد. از کولیبالی، مندی، کویاته، گانا و اسماعیل سار می‌توان به عنوان دیگر ستاره‌های شیرهای ترانگا نام برد. لیست تیم ملی سنگال در جام‌جهانی 2022 قطر به شرح زیر است:
دروازه‌بانان: ادواردو مندی، آلفرد گومیس و سنی دینگ
مدافعان: کالیدو کولیبالی، عبدو دیالو، یوسف سابالی، فوده بالوتوره، پاپه عبدوسیسه، اسماعیل جیکوبز و فورمنس مندی
هافبک‌ها: ادریسه گانا، شیخ کویاته، نامپالیس مندی، کرپین دیاتا، پاپه گویه، پاپه سار، پاس سیسه، مصطفی نامه و لوم اندیایه
مهاجمان: سادیو مانه، اسماعیل سار، بولایه دیا، بامبا دینگ، فامارا دیدو، نیکولاس جکسون و ایلیمان اندیایه
***
 
مخالفت فیفا با پیراهن ویژه دانمارک برای جام‌جهانی
فیفا تیم ملی دانمارک را از پوشیدن پیراهن تمرینی با شعار حمایت از حقوق بشر در جام‌جهانی 2022 به میزبانی قطر منع کرد. فدراسیون فوتبال دانمارک ماه گذشته نسخه جدیدی از پیراهن‌ تیم ملی این کشور برای شرکت در جام‌جهانی قطر را معرفی کرد؛ پیراهنی که قرار بود قبل از شروع بازی و هنگام گرم کردن مورد استفاده قرار بگیرد. علت معرفی نسخه جدید از پیراهن‌ها این بود که اسپانسر پیراهن دانمارک، شرکت هومل، اعلام کرد به دلیل اعتراض به قطر حاضر نیست نامش در جام‌جهانی 2022 نمایش داده شود. هومل شرکتی دانمارکی است که در حوزه تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی فعالیت می‌کند و اسپانسر پیراهن تیم ملی این کشور به حساب می‌آید. هومل اعلام کرد به دلیل اعتراض به شرایط قطر که باعث از دست رفتن جان انسان‌های زیادی شده، حاضر نیست با نام و نشان خود در جام‌جهانی شرکت کند. در همین رابطه اتحادیه فوتبال دانمارک اعلام کرده بود ۲ اسپانسر تیم ملی لوگوی خود را از پیراهن تمرینی این تیم حذف خواهند کرد تا جا برای نوشته حقوق بشری باز شود. یاکوب ینسن، رئیس اتحادیه فوتبال دانمارک گفت: «نامه‌ای از فیفا دریافت کردیم که کیت تمرینی با شعار حقوق بشر برای همه به دلایل فنی رد شده است. ما بابت این کار تأسف می‌خوریم. معتقدیم این یک شعار جهانی است و جلب توجه سیاسی نیست». تیم ملی دانمارک در گروه D جام‌جهانی 2022 با تیم‌های ملی فرانسه، استرالیا و تونس رقابت خواهد کرد. 
***
 
کارلوس کی‌روش: برد همیشه خوب است
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی تیمش برابر نیکاراگوئه در دیداری تدارکاتی گفت: بدترین قسمت این دیدار مصدومیت امید ابراهیمی بود. کارلوس کی‌روش در پایان این دیدار گفت: برد همیشه خوب است. پس از چند روز تمرین پرفشار می‌خواستیم یک بازی تدارکاتی داشته باشیم که در مجموع خوب بود. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: بازیکنان جوان ما فرصت بازی پیدا کردند و بازیکنان باتجربه هم فرصت دیگری برای بازی پیدا کردند. در مجموع بازی خوبی بود. او درباره مصدومیت امید ابراهیمی هم گفت: بدترین قسمت بازی امشب مصدومیت امید ابراهیمی بود.
***
 
روزنامه پرتغالی: طارمی به ایران بازنمی‌گردد!
مهدی طارمی، مهاجم تیم فوتبال پورتو برای حضور در اردوی تیم ملی ایران مستقیم به قطر خواهد رفت. لیست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بزودی منتشر خواهد شد. ایران با هدایت کارلوس کی‌روش، سومین حضور متوالی‌اش در جام‌جهانی را تجربه خواهد کرد اما شرایط نسبت به دوره‌های گذشته متفاوت است. با توجه به برگزاری این دوره از رقابت‌ها در ماه‌های آبان و آذر، بازیکنان تا یک هفته قبل از شروع جام‌جهانی در باشگاه‌های خود مشغول بازی هستند؛ از جمله لژیونرهای ایران مثل مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده و... . این بازیکنان بعد از پایان بازی‌های باشگاهی خود در هفته آینده، راهی اردوی تیم ملی می‌شوند. روزنامه رکورد پرتغال خبر داد مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو قطعا یکی از نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی است. به نوشته این روزنامه، طارمی همانند سایر لژیونرهای اروپایی ایران بعد از پایان بازی شنبه شب پورتو، مستقیم به قطر می‌رود و دیگر به ایران بازنمی‌گردد. ایران روز چهارشنبه هفته آینده در آخرین دیدار تدارکاتی پیش از حضور در جام جهانی، در دوحه پشت درهای بسته به مصاف تیم ملی تونس خواهد رفت. 

Page Generated in 0/0059 sec