printlogo


کد خبر: 256232تاریخ: 1401/8/21 00:00
اخبار

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با همتای سوئدی خود:
حمید نوری را آزاد کنید
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و «توبیاس بیلستروم» وزیر خارجه سوئد به صورت تلفنی گفت‌وگو و درباره مسائل دوجانبه و بین‌المللی تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه ضمن تبریک انتصاب آقای توبیاس بیلستروم به عنوان وزیر جدید خارجه سوئد، به سوابق خوب روابط و همکاری‌های قدیمی 2 کشور اشاره کرد و خواستار تقویت مناسبات دوجانبه با نگاهی روشن به آینده توأم با عملگرایی ۲ دولت شد. امیرعبداللهیان افزود: در سال‌های اخیر برخی موضوعات، روابط ۲ کشور را تحت تاثیر قرار داده که عمدتا در نتیجه تحرکات و اقدامات منفی طرف سوم بوده است. رئیس دیپلماسی کشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌وگو و همکاری با اتحادیه اروپایی استقبال کرده است. وی در ادامه به مسائل کنسولی دوجانبه بویژه پرونده سیاسی شده حمید نوری و تلاش‌های گروهک تروریستی منافقین در پیشبرد این پرونده که به روابط دوجانبه و دیرینه ۲ کشور آسیب زده اشاره کرد و از دولت جدید سوئد خواستار آزادی این شهروند بی‌گناه ایرانی شد. 
وزیر خارجه سوئد نیز به روابط خوب و دیرینه ۲ کشور با بیش از 400 سال همکاری و تعامل اشاره کرد. توبیاس بیلستروم نسبت به تاثیر منفی پرونده حمید نوری بر روابط دیرینه و خوب ۲ کشور ابراز تأسف کرد و گفت: به صورت جدی روی این مساله کار خواهم کرد. وی همچنین خواستار افزایش همکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل‌و‌فصل پرونده چند تبعه سوئدی شد و بار دیگر بر عزم دولتش برای گسترش روابط دوجانبه تاکید کرد.  
***
 
خطیب موقت جمعه تهران:
شهید طهرانی‌مقدم یکی از سرمایه‌های باارزش بود که خلق قدرت کرد
خطیب نماز جمعه دیروز تهران با تبریک جهش نسلی صنعت موشکی و قدرت دفاعی کشور گفت: شهید طهرانی‌مقدم یکی از سرمایه‌های باارزش ما بود که خلق قدرت کرد و صنعت موشکی کشور مرهون این شخصیت برجسته تراز انقلاب اسلامی است. 
حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد تاکید کرد: حضور چهره‌های شاخص و پرتلاش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش باعث قدرت کشور شده است. اگر می‌بینید ما در این جنگ رسانه‌ای و ترکیبی می‌توانیم مسیر امنیت و حرکت نظام را هموار کنیم در سایه مردم و نیروهای مقتدری است که در خدمت نظام تلاش می‌کنند. وی افزود: جهش نسلی صنعت موشکی و قدرت دفاعی کشور را خدمت ملت عزیز و مجامع علمی و دانشگاهی تبریک عرض می‌کنم. ساخت موشک بالستیک قابل کنترل و مانور‌پذیر در داخل و خارج از جو زمین با قابلیت عبور از تمام سامانه‌های سپر موشکی موجود امروز جهان، بدون تردید نقطه عطفی در ساخت درونی قدرت و ارتقای قدرت دفاعی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران است.
***
 
هشدار سرلشکر صفوی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بین امنیت و رسانه‌های‌تان یکی را انتخاب کنید
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: برخی کشورهای بدبخت حاشیه جنوبی خلیج‌فارس که حاضر نیستم نام آنها را ببرم بدانند باید بین رسانه‌های‌شان و امنیت‌شان یکی را انتخاب کنند و بدانند اگر در ایران دخالت کنند تاوان آن را می‌پردازند. 
 سرلشکر سیدیحیی صفوی تصریح کرد: دشمنان ما بدانند ملت ایران ملت مقتدری است و با این بادها نمی‌لرزد. برخی کشورهای بدبخت حاشیه جنوبی خلیج‌فارس که حاضر نیستم نام آنها را ببرم بدانند باید بین رسانه‌های‌شان و امنیت‌شان یکی را انتخاب کنند و بدانند اگر در ایران دخالت کنند تاوان آن را می‌پردازند. به آنها می‌گویم شما کشورهای ضعیفی هستید و بدانید آمریکایی‌ها در موقع خطر از شما حمایت نمی‌کنند، همان‌طور که از شاه ایران حمایت نکردند؛ ایران یک کشور بزرگ و مقتدر است و ان‌شا‌ءالله ملت ایران با کارآمدی بر همه مشکلات فائق خواهد آمد. 
مشاور فرمانده کل قوا با بیان اینکه ما در دوران دفاع‌مقدس نیروهای نخبه فراوانی داشتیم، گفت: 2 نمونه از این نخبگان شهید حسن باقری بنیان‌گذار اطلاعات عملیات سپاه و شهید حسن طهرانی‌مقدم پایه‌گذار صنعت موشکی سپاه بودند. وی تصریح کرد: عملکرد ما محصول تفکر ما است، لذا جنگ‌ شناختی هم دقیقا در همین حوزه و روی ادراک و اطلاعات قلب و ذهن افراد تاثیر می‌گذارد. امروز بسیاری از جوانان با بسیاری از مولفه‌های قدرت ملی آشنا نیستند و در فضای مجازی زندگی می‌کنند و با واقعیت‌ها آشنا نیستند. 
***
 
دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی ندارد
سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در گفت‌وگویی درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی گفت: رئیس کمیسیون عمران مجلس این موضوع را به ما اعلام کردند، من نیز موضوع را با رئیس‌جمهور مطرح کردم، ایشان گفتند هر زمانی‌که این طرح در مجلس نهایی و به دولت ارائه شود در هیات‌وزیران مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی به مجلس می‌دهد، بیان داشت: خیر! دولت لایحه‌ای ندارد اما منتظر هستیم تا هر زمانی طرح مجلس ابلاغ شد ما در دولت مطرح کنیم، طرح‌های مجلس در دولت خارج از نوبت بررسی می‌شود و جزو موارد فوریتی است. 
 

Page Generated in 0/0059 sec