printlogo


کد خبر: 256240تاریخ: 1401/8/21 00:00
هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوا در تهران
بارش باران در اکثر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و سایر نقاط کشور خبر داد. صادق ضیاییان دیروز درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شنبه (امروز) در استان‌های ساحلی خزر، برخی مناطق در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق و شمال شرق رگبار باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، یکشنبه (فردا) در شرق دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات کرمان، یزد و هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های مرکزی، قم، لرستان و چهارمحال‌وبختیاری بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: روز دوشنبه ۲۳ آبان بارندگی در ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان دور از انتظار نیست و در سایر مناطق جوی آرام همراه با آسمان صاف مستقر خواهد شد. ضیاییان گفت: برای سه‌شنبه ۲۴ آبان با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور بتدریج در غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران شنبه (امروز) نیمه‌ابری و گاهی بارش پراکنده و وزش باد بتدریج کاهش ابر و اواخر وقت وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ و یکشنبه (فردا) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوا در تهران
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زرد رنگ، از پایداری نسبی هوا و سکون جو، عدم وزش باد قابل ملاحظه، افزایش آلاینده‌های جوی بویژه ذرات معلق کمتر از ۲,۵ میکرون تا اواخر وقت امروز در مناطق مرکزی و نیمه‌ جنوبی استان تهران خبر داد. در این شرایط جوی انباشت نسبی آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک، در بعضی ساعت‌ها احتمال کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها دور از انتظار نیست. اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌های این شرایط جوی، مدیریت بهینه در استفاده از سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی، اجتناب از حضور در فضای باز برای افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی‌ و ریوی، اجتناب از رفت و آمدهای غیرضروری به نواحی پرتردد برای افراد سالمند و خردسال را توصیه کرده است.
 

Page Generated in 0/0048 sec